سرای محتشم رشت، به صورت مشارکتی مرمت شود

[ad_1] ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است. ولی جهانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سرای محتشم رشت مرمت می شود، اظهار کرد: سرای محتشم از جمله مجموعه‌های با ارزشی است

کد خبر : 371553
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
سرای محتشم رشت، به صورت مشارکتی مرمت شود

[ad_1]

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.

ولی جهانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سرای محتشم رشت مرمت می شود، اظهار کرد: سرای محتشم از جمله مجموعه‌های با ارزشی است که با شماره ۱۵۲۱۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در صورت تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سرای محتشم با حضور کارشناسان فنی مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: آسیب‌های وارده بر سازه از جمله سردرب بنا جزئی بوده و انتظار می‌رود علاوه بر میراث فرهنگی، مالکان و کاسبان واحدهای تجاری نیز به مراقبت و تیمار سرای محتشم پرداخته و برای صیانت از ساختمان و مرمت و بازسازی احتمالی مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان سرای محتشم را محلی برای کسب درآمد و روزی کسبه و بازاریان دانست و بیان کرد: اولویت اصلی این اداره‌کل، مرمت و بازسازی بناهای عمومی و در معرض خطر بوده و لازم است اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در اختیار اهتمام لازم را به عمل آورند.

جهانی با اشاره به وجود ۵۵۰۰ اثر شناسایی شده و ۱۲۴۹ اثر ثبتی در استان گیلان عنوان کرد: اعتبارات اختصاصی برای حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی بسیار اندک بوده و انتظار می‌رود با مشارکت عمومی به ویژه از سوی مالکان محترم، بازسازی و مرمت بناهای تاریخی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است، افزود: مرمت بناهای تاریخی باید زیر نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی گیلان آمادگی دارد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مرمت مجموعه سرای محتشم به صورت مشارکت محور اقدام کند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.