سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا: ۱۰ میلیون واکسن ایرانی به زودی به مردم تزریق می‌شود

علی‌رضا رییسی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در قم، افزود:۵ شرکت بومی در حوزه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و پیش بینی می شود واکسن کووبرکت تا انتهای خردادماه وارد مرحله عملیاتی شود و در مرحله اول یک میلیون دوز واکسن به گروه های هدف تزریق خواهد شد. وی به بیان اینکه

کد خبر : 63831
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا: ۱۰ میلیون واکسن ایرانی به زودی به مردم تزریق می‌شود



علی‌رضا رییسی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در قم، افزود:۵ شرکت بومی در حوزه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و پیش بینی می شود واکسن کووبرکت تا انتهای خردادماه وارد مرحله عملیاتی شود و در مرحله اول یک میلیون دوز واکسن به گروه های هدف تزریق خواهد شد.

وی به بیان اینکه هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر افراد مبتلاست، گفت: برای قطع زنجیره ویروس باید ۷۰ درصد از مردم واکسینه شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا ۷ ماه آینده تمام افراد در گروه های هدف در مرحله اول واکسن تزریق خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اکر ما بدنبال تولید واکسن داخلی نمیرفتیم کشورهای خارجی براحتی اجازه فروش واکسن را به ما نمی‌دادند و حرف‌هایی که امروز دنیا از حقوق بشر و اموری از این دست می زند، گزافه ای بیش نیست.

رییسی، به بی عدالتی در عرصه بین الملل گریزی زد و گفت: کشور کانادا و آمریکا و کشورهای اروپایی بیش از ۳ برابر جمعیت کشورشان واکسن خریدند و ۸۴ درصد از واکسن های تولید شده در دنیا را ۵ کشور استفاده کردند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون دوز واکسن در آمریکا و چند کشور اروپایی ذخیره شده و تاریخ مصرف آن در حال اتمام است و این در حالی است که میانگین تزریق واکسن در برخی از کشورهای فقیر ۲۵ عدد در طول شبانه روز است.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد مرگ و میر مبتلایان کرونا در آمریکا مربوط به سیاه پوستان است و سفید پوستان این کشور از امکانات درمانی بسیار بیشتری برخوردار هستند.

به گفته وی، بی عدالتی در عرصه بین المللی به حدی است که آمریکا به هم پیمان خود کشور کانادا تا قبل از اتمام واکسیناسیون در کشور خود اجازه فروش واکسن نمی داد و پس از اطمینان از واکسینیه مردم خود به این کشور واکسن صادر کرد.

وی با بیان اینکه ساخت واکسن داخلی کرونا از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: طبق قرار بین ایران و شرکت کواس، این شرکت باید تاکنون ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن به ایران باید تحویل می داد که تاکنون فقط ۲ میلیون دوز تحویل ما شده‌است.

به گفته وی، در ایران به ازای هر یکهزار تن جمعیت کمتر از یک و نیم تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی ۷ تخت به ازای هر هزار نفر است اما با این وجود شبکه بهداشت و درمان کشور عملکرد مطلوب تری نسبت به بسیاری از کشورها از خود برجای گذاشته‌است.

وی اظهار داشت: در کشورهای اروپایی ۶۲ درصد از سالمندان در خانه سالمندان نگهداری می شود در حالی که ۹۹ درصد از سالمندان ایرانی در کنار خانواده‌های خود زندگی می‌کنند و شکل و نحوه مراقبت از سالمندان در ایران بسیار مطلوب تر از کشورهای مدعی بوده‌است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برای یکهزار و ۳۰۰ شغل در ایران پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده‌است که نمونه چنین اقدامات کارشناسی شده در بسیاری از کشورها مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قم یکی از استانهای پیشرو در حوزه سلامت و مبارزه بی امان با ویروس کرونا بوده است.

وی یادآور شد: قم به دلیل ویژگی‌های خاص مواصلاتی و گردشگری مذهبی و ظرفیت‌های علمی یکی از استان‌های ویژه در کشور است و همین مساله کنترل و مبارزه با کرونا را در این با شرایط دشوارتری همراه بوده‌است.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.