سخنگوی سازمان ملل می گوید کمک های زلزله سوریه به دلیل «مسائل تأییدیه» HTS متوقف شده است

[ad_1] بیروت (رویترز) – سخنگوی سازمان ملل متحد روز یکشنبه به رویترز گفت که کمک‌های زلزله‌زده از مناطق تحت کنترل دولت سوریه به مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف تندرو به دلیل مشکلات مربوط به تایید گروه اسلام‌گرای حیات تحریر الشام (HTS) متوقف شده است. دولت سوریه هفته گذشته اعلام کرد که مایل است کمک‌هایی را

کد خبر : 319028
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
سخنگوی سازمان ملل می گوید کمک های زلزله سوریه به دلیل «مسائل تأییدیه» HTS متوقف شده است

[ad_1]

بیروت (رویترز) – سخنگوی سازمان ملل متحد روز یکشنبه به رویترز گفت که کمک‌های زلزله‌زده از مناطق تحت کنترل دولت سوریه به مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف تندرو به دلیل مشکلات مربوط به تایید گروه اسلام‌گرای حیات تحریر الشام (HTS) متوقف شده است.

دولت سوریه هفته گذشته اعلام کرد که مایل است کمک‌هایی را به منطقه شمالی بفرستد، منطقه‌ای که عمدتاً در اختیار گروه اسلام‌گرای تندرو HTS است و در زلزله روز دوشنبه ویران شده است.

سخنگوی دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل بدون ارائه اطلاعات بیشتر به رویترز گفت: “مشکلاتی در مورد تایید” توسط HTS وجود دارد.

یک سخنگوی سازمان ملل در دمشق از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که سازمان ملل “به همکاری با طرف های مربوطه برای دسترسی به این منطقه ادامه می دهد.”

هیچ پاسخ فوری از سوی دفتر رسانه HTS به درخواست برای اظهار نظر وجود نداشت.

یک منبع HTS در ادلب به رویترز گفت که این گروه اجازه ارسال محموله از مناطق تحت کنترل دولت سوریه را نخواهد داد و کمک‌ها از ترکیه به شمال خواهد رسید.

این منبع گفت: «ترکیه همه راه‌ها را باز کرده است و ما به رژیم اجازه نخواهیم داد از موقعیت استفاده کند تا نشان دهد که دارد کمک می‌کند».

خصومت‌هایی که در سراسر سوریه رخ می‌دهد و با نزدیک به 12 سال درگیری شکسته شده است، چالشی اضافی برای امدادگرانی است که تلاش می‌کنند به مردم آسیب‌دیده از زلزله‌ای که بیش از 28000 نفر را در ترکیه و سوریه کشته‌اند کمک کنند.

یک کاروان کمک از منطقه شمال شرق سوریه به رهبری کردها که حامل سوخت و سایر کمک‌ها بود نیز روز پنجشنبه از شمال غرب، جایی که شورشیان مورد حمایت ترکیه سلطنت می‌کنند، برگشت داده شد.

نماینده اتحادیه اروپا در سوریه روز یکشنبه از مقامات دمشق خواست تا با امدادگران “با حسن نیت” همکاری کنند تا به نیازمندان کمک کنند.

دن استونسکو به رویترز گفت: «مهم است که اجازه دهیم کمک‌ها بدون مانع به همه مناطقی که نیاز است برسد».

«ورود به یک بازی سرزنش جعلی سازنده نیست و به ما کمک نمی‌کند تا کمک‌ها را به موقع‌تر به کسانی که این همه نیازمند و مضطر هستند ارائه کنیم. برعکس، او افزود.

(گزارش تیمور ازهاری در بیروت؛ گزارش تکمیلی سلیمان الخالدی در عمان، خلیل عشاوی در ادلب و مایا گبیلی در ویرایش آدانا توسط دیوید گودمن و سوزان فنتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.