سخنگوی دولت: فساد در دولت قابل چشم‌پوشی نیست/ قانون جوانی جمعیت اجرامی‌شود

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست‌ مطالبه‌گری دانشجویان قزوینی که عصر امروز، ۱۳ آبان در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشکده آینده‌ پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اینکه قرآن کریم برخی ایام را ایام‌الله می‌داند فلسفه‌اش این است که موقعیت‌های خاص این استعداد را دارد

کد خبر : 425384
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
سخنگوی دولت: فساد در دولت قابل چشم‌پوشی نیست/ قانون جوانی جمعیت اجرامی‌شود

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست‌ مطالبه‌گری دانشجویان قزوینی که عصر امروز، ۱۳ آبان در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشکده آینده‌ پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اینکه قرآن کریم برخی ایام را ایام‌الله می‌داند فلسفه‌اش این است که موقعیت‌های خاص این استعداد را دارد که ابعادی از حقیقت را آشکار کند.

وی ادامه داد: به طور قطع یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی همین ١٣ آبان است؛ این سالروز شروعش با تبعید امام خمینی(ره) در سال ۴٣ و بعد کشتار دانش‌آموزان در سال ۵٧  و بعد پاسخ دانش‌آموزان و دانشجویان به اقدام ایالت متحده و رژیم سلطنتی علیه ملت ایران در سال ۵٨ است.

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم که ایالت متحده قدرت جهانی را به دست گرفته بود و با ابزار مختلف سیاست‌هایش را پیش می‌برد، واقعه ١٣ آبان نشان داد نه یک حکومت و مجموعه‌ای از کشورها بلکه فقط یک مجموعه خودجوش دانشجویی انقلابی می‌تواند بدون سلاح و بدون امکانات ظاهری مادی به تنهایی در تهران هیمنه پوشالی استکبار جهانی را بشکند تا جایی که صدای این اقدام تا قلب نیویورک برود.

این مسئول عنوان کرد: دانشجویان به جهان نشان دادند با دست خالی و با اقدام به موقع و درست می‌شود جهان را متأثر کرد، بله ١٣ آبان این ترس که استکبار نابودشدنی نیست را از بین برد. به همین دلیل انقلاب دوم نامگذاری شد، چرا که دانشجویان دیکتاتور را زمین زدند و پشتیبان سلطه را بی‌آبرو کردند و نشان دادند استقلال و مقاومت به یقین پیروزی به همراه دارد.

وی افزود: جوانان غزه از هر جهت ٢٠ سال است که تحریم مطلق هستند و بالغ‌ بر ٨٠ سال است که کشورشان درگیر جنگ است ولی همین جوانان انقلابی نشان می‌دهند با همه تحریم‌ها می‌توانند رژیمی تا بن دندان مسلح را به زانو درآورند.

بهادری جهرمی بیان کرد: جایگاه و اثرگذاری جنبش‌های خودجوش جوانان را باید قدر دانست زیرا حد و اندازه این جمع‌ها جهانی است. جوانان باید جهانی فکر کنند و گاهی استانی و ملی اقدام کنند زیرا به طور قطع اقدام محلی می‌تواند اثر جهانی داشته باشد.

وی مطرح کرد: ١٣ آبان نشان داد پیروزی نهایی از آن اراده‌های مستقل و قوی جوانان است و قطعاً اولین دستاورد جوانان فلسطینی، سقوط کابینه نتانیاهو خواهد بود، فراموش نکنید امروز غرب و صهیونیسم در ضعف‌ترین حالت ممکن قرار دارد، امروز نگاه مقاومت قوی‌تر از همیشه و فلسطین کلام مشترک جهان اسلام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز در غزه رقم می‌خورد آزمون سردمداران کشورهای مختلف به‌ویژه اعراب است و مسلمانان نگاه ویژه به این موضوع دارند، آزمون‌های تاریخی حقیقت پشت ابر را نشان می‌دهد؛ همان طور که ١٣ آبان واقعیت پشت لانه جاسوسی را نشان داد، امروز هم حماسه غزه حقیقت واقعی غرب را بدون روتوش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی در دانشگاه‌ها توضیح داد: طبق قانون باید ۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها خرج موضوعات فرهنگی شود و با توجه به سازوکارهای نظارتی در داخل قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها عملاً امکان تغییر و یا خلاف در این موضوع وجود ندارد.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به مسئله خوابگاه‌های دانشجویی مطرح کرد: با توجه به این موضوع که کشور سه سال درگیر مسئله کرونا بوده است سرمایه‌گذاری لازم در زمینه بهسازی و نوسازی و ساخت خوابگاه‌های جدید انجام نشده و دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته بیش از هر چیز به بازسازی خوابگاه‌های که سه سال رها شده بودند پرداخته است تا به نقطه صفر برسد و بتواند روند ساخت را از سر بگیرد.

فروش ساختمان برای پرداخت حقوق در دولت گذشته

وی به موضوع حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: اتفاق‌هایی در دولت گذشته رقم خورده است که واقعاً جای تعجب دارد برای مثال در برنامه بودجه از دانشگاه‌ها خواسته شده برای تأمین حقوق جاری اعضای هیئت‌ علمی خود اقدام به فروش ساختمان کنند! امروز البته این مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و دولت برنامه مدونی برای پرداخت و بهسازی و نوسازی در دانشگاه‌ها دارد.

این مسئول در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه رشد اقتصادی و مهار تورم تبیین کرد: تغییرات و رخدادهای اقتصادی از جنس تغییرات آنی نیستند که در یک زمان خاص ملموس باشند اما شاخص‌ها به ما نشان می‌دهند که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم. با آغاز کار دولت سیزدهم تورم ۵۹ درصدی را در کشور تجربه می‌کردیم که امروز این عدد به ۳۹ درصد رسیده است گرچه این رقم نیز بزرگ است و باید تلاش کنیم که تورم بیش از پیش مهار شود با این حال تغییرات امیدوار کننده هستند.

وی ادامه داد: از سال گذشته کشور با یک اغتشاش داخلی روبه‌رو بوده است و نیز همه جهان درگیر تورمی بودند که از قبل جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاده بود. با احتساب این موضوعات می‌بینیم که دولت مسیر درستی را پیموده است.

سخنگوی دولت به موضوع رشد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: طی یک دهه گذشته رشد اقتصادی کشور صفر و زیر صفر بوده اما امروز با گذشت از ۲ سال از فعالیت دولت خوشبختانه رشد اقتصادی ۴.۲ را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به مسئله مسکن در دولت سیزدهم و بیان این مسئله که ساخت مسکن تنها به عهده دولت نیست، اظهار کرد: برنامه دولت فقط این نیست که مسکن بسازد و آن را در اختیار مردم قرار دهد بلکه طرح‌های مختلفی نظیر دادن زمین و تسهیلات در برنامه دولت دیده شده است و از مجموع مسکن‌هایی که قرار است ساخته شود تنها ۵۰۰ هزار واحد که مسکن محرومان تلقی می‌شود به طور کلی توسط دولت ساخته خواهد شد.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: گفته می‌شود برای ساخت مسکن آورده نقدی مردم و تسهیلات مشکل دارد و این موضوع است که روند ساخت را کند کرده، پس بهتر است دولت در پرداخت تسهیلات تسریع کند ولی نباید فراموش کرد که تسهیلات خلق پول می‌کند و تورم‌زا است، اگر بی‌مهابا تزریق پول کنیم مسکن سازی هم ایجاد تورم می‌کند پس باید برای این موضوع هم برنامه‌ریزی داشته باشیم. ساخت مسکن در شهرهای کوچک وی یادآور شد: از برنامه‌های دولت ساخت مسکن در شهرهای کوچک است تا از مهاجرت هم تاحدی جلوگیری شود، بنابراین پرداخت تسهیلات در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر ٣۵٠ میلیون تومان بوده و در روستاها هم همین مبلغ با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود که قرض‌الحسنه به حساب می‌آید.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به هزینه اجاره‌بها که در ماه‌های اخیر به طور سرسام آوری افزایش یافته، گفت: قیمت مسکن افزایش یافته و افزایش اجاره بها یکی از تبعات آن است، چون دولت گذشته اعتقادی به ساخت مسکن نداشت و عدم ارائه و به هم خوردن بازار عرضه و تقاضا موجب افزایش تورمی قیمت مسکن شده است، کشور هر ساله به ساخت یک میلیون مسکن نیاز دارد، در حالی که در سال‌های گذشته عرضه و ساخت مسکن حتی به نصف این رقم نیز نمی‌رسید، در حال حاضر قیمت خرید و فروش مسکن ثبات دارد که به زودی این ثبات به بازار اجاره‌بها نیز می‌رسد.

‌وی افزود: یکی دیگر از عوامل مؤثر در اجاره‌بها مسئله مشاورین املاک و مسائلی بوده که آنها ایجاد کرده‌اند، در حال حاضر قوه مجریه به شدت با این موضوع برخورد می‌کند و تا حد زیادی نیز این مسئله کنترل شده است.

فساد در دولت قابل چشم‌پوشی نیست

این مسئول فسادستیزی را یکی از نشانه‌های اصلی و موضوعات جدی در دیدگاه دولت معرفی کرد و گفت: اقدامات شخص رئیس جمهور در جایگاه‌هایی که در گذشته در اختیار داشته‌اند این موضوع را نشان می‌دهد که اراده جدی در خصوص برخورد با فساد به خصوص در بدنه دولت وجود دارد و از همین روی اختیارات ویژه به بازرس ویژه رئیس جمهور داده شده است، لذا تأکید می‌کنیم که هیچ‌گونه چشم پوشی در خصوص فساد در دولت وجود ندارد و از همین روی گشت ویژه مدیران هم انجام می‌گیرد. هم دولت و هم شخص رئیس جمهور با فساد تعارف ندارد و نگاه دولت پیشگیری از تخلف است.

وی با اشاره به موضوع دستگیری فرماندار قزوین که در سوال‌های دانشجویان به عنوان فرماندار عدالت‌خواه مطرح شده بود، گفت: این اتفاق یک اقدام قضایی بود و طبیعتاً حق شما پرسشگری است و مسئولین قضایی به طور قطع از پرسشگری استقبال می‌کنند و توضیحاتی خواهند داشت و می‌شود در این راستا نشست‌های تخصصی و کرسی آزاد اندیشی برگزار و موضوع را از زوایای مختلف بررسی کرد، نگاه دولت در این موضوعات روشن است، نگاه دولت این است که به آن کسی که با فساد مقابله و گزارشگری فساد می‌کند نشان اعطا کند و حتی او را به عنوان فرماندار انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در پاسخ به سؤال دانشجویان رشته‌های پزشکی در خصوص مبالغ دریافتی این دانشجویان تاکید کرد: حتماً خدماتی که این عزیزان ارائه می‌دهند قیمت بیشتری دارد با این حال دولت تلاش کرده حقوق دانشجویان پزشکی افزایش داشته باشد. در دولت گذشته دریافتی دانشجویان ۳ میلیون تومان بود که امروز این مبلغ تا ۱۱ میلیون تومان افزایش داشته است، هم چنین در خصوص پزشکان نیز سقف دریافت کارانه برداشته شده است، در واقع دولت به دنبال پرداخت‌های واقع‌بینانه به پزشکان است. این موضوع در خصوص حقوق سایرین و آن‌هایی که حقوق پایه دریافت می‌کنند نیز صادق است. دولت طی ۲ سال حقوق پایه را از ۲ میلیون و سیصد هزار تومان به ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش داده است.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و هدف‌گذاری دولت برای ایجاد زیرساخت‌های درمانی مناسب در کشور گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی کشور اضافه شده که معادل ۱۰ درصد کل تخت‌های بیمارستانی کشور است.

وی در توضیح اقدام دولت در خصوص قانون جوانی جمعیت بیان کرد: ساز و کار دولت سیزدهم اینطور نیست که قانونی را عملی نکند. از همین روی در راستای قانون جوانی جمعیت دولت اقدامات پیشرو داشته است، از آن جمله باید به وام فرزندآوری، افزایش حقوق عائله‌مندی، بیمه شدن نوزادان تا پنج سالگی و بیمه شدن مادر باردار تا ۲ سالگی و درمان نازایی با نرخ دولتی اشاره کرد.

سخنگوی دولت یادآور شد: انتقادهای زیادی به مجموعه رسانه‌ای دولت وارد می‌شود که باید این توضیح را در نظر داشته باشیم که خط ارتباطی بین مردم و دولت رسانه‌ها هستند. در سال‌های گذشته با اتفاقات مختلف کام مردم تلخ شده و هر خبر مثبتی کمتر از اخبار منفی دیده می‌شود که دولت تلاش می‌کند کم‌کم با ایجاد امید و ارائه اخبار درست و صحیح در جهت تغییرات مثبت به سمت امیدآفرینی حرکت کند.

بهادری جهرمی در پایان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند این پیام را به ذهن مخاطب متبادر کنند که زندگی در خارج از ایران بهشت و در داخل ایران عین جهنم است، ما با برگشت به اسلام راستین و پاسخگو بودن و با مردم زندگی کردن و حل مسائل و ایجاد وحدت می‌خواهیم امیدها زنده شود، جامعه ایرانی نقاط ضعف دارد اما این مسائل غیرقابل حل نیستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.