سخنان ضرغامی درباره اقتدار نظام، ضرورت اصلاحات و عملیات شبکه‌های خارجی

[ad_1] عزت‌الله ضرغامی با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌وقت تجزیه نمی‌شود، گفت: برخی روش‌های ما غلط است ولی ما را می‌ترسانند که اگر از حد فعلی عقب بروید، نظام با خطر جدی مواجه می‌شود. به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – این سخنان را یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه در

کد خبر : 277234
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
سخنان ضرغامی درباره اقتدار نظام، ضرورت اصلاحات و عملیات شبکه‌های خارجی

[ad_1]

عزت‌الله ضرغامی با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌وقت تجزیه نمی‌شود، گفت: برخی روش‌های ما غلط است ولی ما را می‌ترسانند که اگر از حد فعلی عقب بروید، نظام با خطر جدی مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – این سخنان را یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه در اجتماع تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و در نشستی که برای گرامیداشت سیزدهم آبان‌ماه برگزار شده بود، بیان کرد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم که خود در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران نقش داشته است، در این نشست دانشجویی که با عنوان «دانشگاه، مبدأ تحولات» برگزار شد، همچنین با بیان این جمله که به شریفی‌های عزیز ارادت دارد و این دانشگاه از برندهای معتبر علمی در جهان است، بیان کرد: انشاءالله دانشجویان آگاه و فهمیده و استادان محترم، این جایگاه را حفظ می‌کنند.

او درباره پرسش‌هایی که درباره تسخیر سفارت آمریکا مطرح و مشکلات کشور به آن ماجرا نسبت داده می‌شود، اظهار کرد: واقعا آنجا سفارتخانه نبود، یک لانه جاسوسی و اتاق عملیات برنامه ریزی و فرماندهی به معنای واقعی کلمه بود. ۹ ماه از انقلاب گذشته بود، حوادثی اتفاق افتاد که هر یک می‌توانست انقلاب را به تنهایی براندازی کند ،بخصوص برنامه‌های تجزیه‌طلبانه درست مثل آنچه در انقلاب مصر اتفاق افتاد. دیدید پس از انقلابی که در مصر راه افتاد، رییس جمهور برآمده از آن  انقلاب در قفس به دادگاه آمد. کشور ما هم می‌توانست آماج توطئه قرار گیرد. اسناد آن موجود است که سعی کردند در کاغذخردکن نابودشان کنند.

ضرغامی افزود: ۴۰۰ نفری که در تسخیر لانه جاسوسی بودند اکثرا جزو اصلاح‌طلبان شدند. به جرات می‌گویم هیچ‌یک از ۴۰۰ نفر نگفته که پشیمان شده است. تک و توکی کسی جایی حرفی زده که خودش می‌گوید قبول دارم ولی دیگران می‌گویند هنوز گرمی و نمی‌فهمی و قبول نداری. مشکل کشور همین دو قطبی و مرزبندی‌هاست.

رییس اسبق سازمان صداوسیما با تکرار این سخن که کشور هیچ وقت تجزیه نمی‌شود اما آنچه مایع نگرانی است، تجزیه مردم است، ادامه داد: آنهایی که می‌گویند مشکلات امروز ما به خاطر تسخیر سفارت آمریکا است، واقعا هیچ ارتباط معناداری بین مشکلات اقتصادی ما و تسخیر لانه جاسوسی ندارند. اگر بحث شود، عکس آن ثابت می‌شود و شاید بتوان گفت که مدیریت‌های ناکاراآمد عامل اثرگذاری در این زمینه است. اما اگر آن اقتدار ایجاد نمی‌شد، زودتر از اینها بساط انقلاب جمع می‌شد.

ضرغامی بیان کرد: کشور ما به‌طور جدی، مشکلش آداپتور و پل‌سازی است. بهشت و جهنمی‌ها گفتند پل بزنیم رفت و آمد کنیم، نصف کار از جهنم تکمیل شد، هر چه منتظر شدند، نصفه دوم از بهشت تکمیل نشد، پرسیدند، گفتند در بهشت یک دانه مهندس پل‌سازی پیدا نکردیم. حالا ما در جامعه و بین مردم به پل و آداپتور نیاز داریم. کسی نیست این‌ها را به هم بچسباند و هر کسی هم می‌خواهد حرف بزند، به انواع و اقسام اتهامات متهم می‌شود. دانشگاه شریف در این زمینه می‌تواند پیش‌رو باشد. مشکل امروز ما در وحدت اقشار و نخبگان است. کسی که نقش آداپتور را ایفا می‌کند باید دو طرف را بشناسد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: ما در کشور مشکلات زیادی داریم اما بپذیرید مهمترین مشکلات ما در حوزه رویه و روش است. در اصول اصلا مشکل نداریم و همه با هم همراهند، حالا ممکن است یک نفر عصبانی شود ولی این حالت ریشه‌دار و ملاک نیست. مثلا یک روحانی از کنار خیابان رد می‌شود، یک نفر روحانی‌ که از جامعه فردوست است، عمامه‌اش را می‌اندازند. بله! ما روحانی لاکچری هم داشتیم که کارآمد نبوده و مدعی بوده و به بالادست هم رسیده، اما آن طلبه‌هایی که جزو قشر فرودست جامعه هستند، تلافی سر آن‌ها می‌آید. ما در اصول مشکل نداریم، باید در رویه تحول ایجاد کنیم. اصلاحات هم مورد قبول حاکمیت است. حداقل گفته شده و حالا باید عملیاتی کنند.

او اضافه کرد: دو سه جور آدم داریم؛ عده‌ای که اصلا نمی‌فهمند، یک عده هم محافظه‌کارند و تعارض منافع دارند، بعضی هم دنبال رزومه هستند، طرف می‌خواهد کاندیدا شود، تایید صلاحیت شود، یک جور حرف می زند که آن ۱۲ نفر حالش را نگیرند، اینها کم نیستند که می‌فهمند و حرف نمی‌زنند. اما برخی روش‌های ما غلط است، اصلاحات از موضع قدرت است، ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید، نظام نابود می‌شود، نظام کجا نابود می‌شود، شما نابود می‌شوید.

ضرغامی به مسأله حجاب پرداخت و گفت: تعداد دختران کم سن و سال که حجاب ندارند زیاد شده، آیا نظام و انقلاب از میان رفت؟! اینها که این حرف‌ها را می‌گویند، آدم‌های اصولاً ترسو و محافظه‌کارند. آنهایی که می‌گویند همه چیز درست است، نمی‌فهمند جامعه ما زنده است و جامعه زنده قدرت ترمیم دارد. موجود مرده است که قدرت ترمیم ندارد.

او ادامه داد: می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌توان مفاهمه کرد. با بازجوی اصلی یک عده که در اغتشاشات دستگیر شدند، صحبت کردم، گفت “یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم، سخت‌ترین بازجویی به چندصد نفری مربوط است که از کف خیابان بوده‌اند، نه من می‌فهمم اینها چه می‌گویند، نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم”. هر چه سعی می‌کنم حاشیه نروم، نمی‌شود. بعد، حرف‌های من را می‌برند به آقای رییسی نشان می‌دهند که وزیرت این حرف را زده است. بنده خدا هم به‌خاطر ما خیلی تحت فشار است. البته ما با آقای رییسی راحتیم و این حرف‌ها را نداریم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: تحول و اصلاحات نیاز است. خیلی‌ها زودتر درباره گشت ارشاد تذکر دادند و گفتند این روش جواب نمی‌دهد. ۵ نقطه یک گذاشتند و تذکر می‌دهند و بعد هم این اتفاق می‌افتد، خوب این روش غلط است. باید هر کجا احساس شود روش غلط است، با این نگاه که نظام مقتدر است، اصلاح کرد. اینطور نیست که با یک عملیات و یک شبکه تلویزیونی براندازی اتفاق بیفتد. اگر من جای روسای این شبکه بودم، اضافه‌کاری آنها را قطع می‌کردم.

رییس اسبق صداوسیما تاکید کرد: این نظام برآمده از مردم است. فکر نکنند با چهار حرکت از دست می‌رود، ولی ما خودمان می‌توانیم با روش‌های نادرست به این نظام لطمه جدی وارد کنیم.

ادامه نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان با عزت‌الله ضرغامی اختصاص یافت.

ادامه دارد…

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.