ستاره‌هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند

پرسپولیس بعد از ناکامی در گرفتن جام در فصل گذشته شروع پرقدرتی در نقل و انتقالات داشت و یه غیر از تمدید قرارداد با مهدی ترابی، موفق شد ستاره هایی مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر را به خدمت بگیرد. در سال های اخیر بازیکنان زیادی بین دو تیم پرسپولیس و

کد خبر : 215625
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۲۲
ستاره‌هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند


پرسپولیس بعد از ناکامی در گرفتن جام در فصل گذشته شروع پرقدرتی در نقل و انتقالات داشت و یه غیر از تمدید قرارداد با مهدی ترابی، موفق شد ستاره هایی مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر را به خدمت بگیرد. در سال های اخیر بازیکنان زیادی بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان جابه جا شدند که نفرات سرشناسی هم در بین آن ها دیده می شود. دانیال اسماعیلی فر تا این لحظه آخرین بازیکنی است که مستقیما از سپاهان به پرسپولیس پیوست اما تا چند روز آینده احتمالا چند سپاهانی دیگر مثل سروش رفیعی، سجاد شهباززاده و گئورگی گوولسیانی هم با پرسپولیس قرارداد امضا خواهند کرد. به همین بهانه می خواهیم در این گزارش چند ستاره فوتبال ایران که مستقیما از سپاهان به پرسپولیس آمدند را مورد بررسی قرار دهیم:

سید جلال حسینی؛ کاپیتان پرافتخار فوتبال ایران و رکورددار قهرمانی در لیگ برتر ،۳ فصل فوق العاده را در سپاهان گذراند و موفق شد ۳ قهرمانی متوالی را با این تیم کسب کند. سیدجلال در لیگ چهاردهم از سپاهان به پرسپولیس پیوست ولی بعد از یک فصل از این تیم جدا شد. سید جلال در بازگشت مجددش به پرسپولیس کاپیتان اول این تیم شد و در ۶ سال اخیر ۵ قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد تا رکوردی بی نظیر برای این بازیکن به ثبت برسد.

شجاع خلیل زاده؛ مدافع فیکس تیم ملی که به تازگی با تیم الاهلی قطر قرارداد بسته چند سال در سپاهان بازی کرد و جزو ستاره های این تیم محسوب می شد. شجاع که مدافع موردعلاقه برانکو بود، در لیگ شانزدهم و با اتمام قراردادش با سپاهان، راهی پرسپولیس شد و چند فصل فوق العاده را در این تیم پشت سر گذاشت.

ستاره هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند/ از عقاب آسیا تا کاپیتان پرافتخار

سعید آقایی؛ مدافع چپ پرسپولیس در دو فصل گذشته، بعد از درخشش در تراکتور، راهی سپاهان شد و دو فصل در اصفهان بازی کرد. سعید بعد از بعد از اتمام قراردادش با سپاهان راهی پرسپولیس شد و با این تیم هم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و هم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد.

ستاره هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند/ از عقاب آسیا تا کاپیتان پرافتخار

رحمان احمدی؛ گلر سابق تیم ملی و ستاره ایران در راه رسیدن به جام جهانی برزیل بعد از درخشش در سایپا و سپاهان راهی پرسپولیس شد تا فوتبالش را زیر نظر علی دایی دنبال کند. احمدی با این حال فقط یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و عملکرد متوسطی داشت. رحمان بلافاصله بعد از پایان حضور یک ساله اش در پرسپولیس، دوباره به سپاهان بازگشت.

ستاره هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند/ از عقاب آسیا تا کاپیتان پرافتخار

محسن بنگر؛ بنگر در سپاهان به اوج دوران خودش رسید و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با این تیم رسید. این بازیکن شمالی بعد از درخشش در سپاهان یکی از ستاره هایی بود که در زمان مدیریت رویانیان به پرسپولیس آمد و چند فصلی در این تیم بازی کرد. بنگر همچنین سابقه بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را هم در کارنامه دارد و جزو مدافعان خوب پرسپولیس در سال های گذشته بوده است.

ستاره هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند

احمدرضا عابدزاده؛ اسطوره فوتبال ایران و یکی از بهترین گلرهای تاریخ ما بعد از درخشش در استقلال و قهرمانی با این تیم در آسیا، یک فصل راهی سپاهان شد و در این تیم بازی کرد. عابدزاده بعد از سپاهان به پرسپولیس آمد و سال ها درون دروازه این تیم بازی کرد و افتخارات زیادی را هم با سرخ پوشان پایتخت کسب کرد. عابدزاده بدون شک یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید و پسرش امیر هم در حال حاضر گلر تیم ملی محسوب می شود.

ستاره هایی که از سپاهان به پرسپولیس آمدند/ از عقاب آسیا تا کاپیتان پرافتخار

به غیر از این ستاره ها نفراتی مثل مهدی جعفرپور و جلال اکبری هم از سپاهان به پرسپولیس پیوستند ولی اصلا نتوانستند در این تیم موفق باشند. همچنین ستاره هایی مثل مرحوم مهرداد میناوند، ابراهیم توره، جواد کاظمیان، شهاب گردان، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، ادموند بزیک، عباس آقایی، داود سید عباسی، حمید مطهری، الونگ و هادی عقیلی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و میلاد سرلک هم در سال های اخیر سابقه حضور در هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان را در کارنامه دارند.

بیشتر بخوانید:

258 258



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.