سبزپوشی شاخص کل و شاخص هم‌وزن

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۴ مهر ۱۴۰۰، حاکی از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۱۰ درصد افزایش، از ۲۳۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به ۲۵۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید. همچنین،

کد خبر : 114429
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
سبزپوشی شاخص کل و شاخص هم‌وزن



به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۴ مهر ۱۴۰۰، حاکی از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۱۰ درصد افزایش، از ۲۳۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به ۲۵۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۷ میلیارد و ۶۲ میلیون سهم رسید که افزایش ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، بازارها نسبت به هفته گذشته خود، روند متغیری را طی کردند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۳۲ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته قبل تجربه کرد و از ۶۷ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به ۸۸ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته قبل ۸ هزار و ۳۸۳ میلیون سهم بود به ۱۰ میلیارد و ۱۱۲ میلیون سهم در هفته جاری رسید و افزایش ۲۱ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام نیز همانند بازار اول سهام افزایشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۱۴ مهر نسبت به هفته قبل، ۱۱ درصد افزایش یافت و از ۱۰۲ هزار و ۹۷ میلیارد ریال به ۱۱۳ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۱۱ درصد افزایش، از ۱۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون سهم به ۱۴ میلیارد و ۶۷ میلیون سهم رسید.

بازار بدهی همچون بازارهای دیگر، هفته‌ای سبز را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات این بازار با رشد ۱۳ درصدی از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۲ میلیون برگه به ۲.۵۳ میلیون برگه رسید که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته قبل ۱۶۷ میلیارد ریال بود که در هفته جاری به ۲۶۳ میلیارد ریال رسید و افزایش ۵۸ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با ۴۲ درصد افزایش، از ۲ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۲.۳ میلیون قرارداد در هفته جاری رسید.

صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۴ مهر در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۶۲ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در هفته قبل به ۵۳ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید و کاهش ۱۴.۹۱ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۲۳.۸ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۷۷۸ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۸۷۹ میلیون یونیت رسید.

شاخص کل افزایشی شد

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۱۴ مهر نسبت به هفته قبل رشد ۳.۵۷ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۵۱ هزار و ۳۰۹ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته جاری نسبت به هفته قبل روندی افزایشی داشت و با ۱.۵۴ درصد افزایش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۵ واحد به ۴۲۷ هزار و ۲۸۳ واحد رسید و ۶ هزار و ۴۸۸ واحد افزایش یافت.

*تهیه و تنظیم: محبوبه حاجی زاده



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.