سبزوار کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سبزوار با جاذبه‌های فراوان تاریخی و فرهنگی که دارد کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است. سید عزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه ۲۱ مهرماه در حاشیه بازدید از آثار و بناهای تاریخی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای توسعه صنعت گردشگری، این وزارتخانه مشوق‌ها

کد خبر : 267090
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
سبزوار کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سبزوار با جاذبه‌های فراوان تاریخی و فرهنگی که دارد کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است.

سید عزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه ۲۱ مهرماه در حاشیه بازدید از آثار و بناهای تاریخی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای توسعه صنعت گردشگری، این وزارتخانه مشوق‌ها و حمایت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران این حوزه فراهم می‌نماید، ایجاد فضاهای گردشگری مفرح برای تولید شادی مردم و جوانان را ضروری دانست و افزود: در این راستا سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری حمایت می‌شوند.

وی افزود: به منظور رونق بخشی آثار تاریخی و نیز حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری به مدیران استانی و شهرستانی اختیارات ویژه‌ای داده شده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به رغم وجود آثار تاریخی و موقعیت جغرافیایی مناسب شهرستان سبزوار، اما زیرساخت‌های گردشگری به اندازه کافی در این منطقه ایجاد نشده که یک علت عمده آن وجود بروکراسی اداری پیچیده در سالیان گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه سبزوار با جاذبه‌های فراوان تاریخی و فرهنگی که دارد کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی است، تصریح کرد: این شهرستان آثار شاخص تاریخ و فرهنگی بسیاری دارد.

ضرغامی گفت: قرار داشتن سبزوار در مسیر جاده تهران – مشهد موجب شده سالانه میلیون‌ها زائر امام رضا (ع) از این مسیر ارتباطی تردد داشته باشند.

وی اظهار کرد: این شهرستان مشاهیر و مفاخر به نامی دارد که یکی از آنها حکیم ملاهادی سبزواری است که در فلسفه و عرفان منحصر به فرد و جریان فکری و آثار او گستره جهانی دارد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به سبزوار از کاروانسرا و یخچال کلانتر روستای تاریخی زعفرانیه، مصلای تاریخی، آرامگاه اسرار، مسجد جامع و مدرسه فخریه این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.