سایت خبری مستقل روسیه Meduza بیش از 200000 دلار در رمزارز جمع آوری کرد – بیت کوین نیوز

[ad_1] فشار کرملین و تحریم‌های غرب، رسانه روسی مدوزا را مجبور کرده است تا برای تأمین مالی روزنامه‌نگاری مستقل خود به طور فزاینده‌ای به کمک‌های ارزهای دیجیتال متکی باشد. از آنجایی که محدودیت های اعمال شده در مورد تهاجم مسکو به اوکراین مانع از مشارکت خوانندگان روسی آن در ارز فیات شده است، وب سایت

کد خبر : 205675
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 می 2022 - 4:30
سایت خبری مستقل روسیه Meduza بیش از 200000 دلار در رمزارز جمع آوری کرد – بیت کوین نیوز

[ad_1]

فشار کرملین و تحریم‌های غرب، رسانه روسی مدوزا را مجبور کرده است تا برای تأمین مالی روزنامه‌نگاری مستقل خود به طور فزاینده‌ای به کمک‌های ارزهای دیجیتال متکی باشد. از آنجایی که محدودیت های اعمال شده در مورد تهاجم مسکو به اوکراین مانع از مشارکت خوانندگان روسی آن در ارز فیات شده است، وب سایت مستقر در ریگا اکنون چندین سکه دیجیتال را می پذیرد.

مدوزا خبرنگاران را از روسیه بیرون می‌کشد و به دنبال پشتیبانی رمزنگاری است

گزارش بلومبرگ نشان می دهد که جنگ در اوکراین سایت خبری روسی زبان مدوزا را از یک جهت تحت تاثیر قرار داده است. بلافاصله پس از اینکه کرملین «عملیات نظامی ویژه» خود را آغاز کرد، دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گزارش‌های مستقل درباره درگیری را متوقف کرد و این رسانه برای اسکان 25 روزنامه‌نگار خود در لتونی درخواست کمک کرد.

کشور کوچک بالتیک با حدود 2 میلیون جمعیت، که دارای اقلیت بزرگ روسی زبان است، به مرکز رسانه های روسی تبعیدی تبدیل شده است. با این حال، تحریم‌های غربی به 30000 خواننده روسی مدوزا که قبل از درگیری از آن حمایت می‌کردند، اجازه نمی‌دهد پس از اینکه پردازشگر پرداخت خدمات را در فدراسیون روسیه تعلیق کرد تا از مجازات‌ها تبعیت کنند، از طریق استرایپ وجوه ارسال کنند.

جنگ و تحریم‌ها مدوزا را مجبور کرده است که به مخاطبان بین‌المللی خود مراجعه کند و از دلار آمریکا، یورو یا ارز دیجیتال کمک مالی بخواهد. اکنون پرداخت های کارتی، سیم های بانکی، حواله های پی پال و چندین سکه از جمله بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، تتر استیبل کوین (USDT) و مونرو حریم خصوصی (XMR) را می پذیرد. این گزارش اشاره می کند که کیف پول های BTC و ETH ارائه شده قبلاً حدود 230000 دلار ارز دیجیتال جمع آوری کرده اند.

سردبیر پورتال خبری، ایوان کولپاکوف، در توضیح این وضعیت، خاطرنشان کرد که مدوزا در حال حاضر تنها نیمی از آنچه را که برای توسعه نیاز دارد، جمع آوری می کند. وی ضمن امتناع از افشای کل مبلغ کمک‌های مالی، خاطرنشان کرد که این وب‌سایت برای اولین بار در حال درخواست رمزنگاری و تکیه کامل به پول خارجی‌ها است و اظهار داشت:

ما نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که تحریم‌های دولت‌های غربی در درجه اول قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری جمعی ما را از بین می‌برد.

رسانه‌های مستقل روسیه با فشار بی‌سابقه‌ای از سوی مقامات مسکو مواجه شده‌اند و در نتیجه برخی از آنها تعطیل شده‌اند، در حالی که برخی دیگر توسط دولت روسیه مسدود شده‌اند. روزنامه نوایا گازتا در ماه مارس پس از دریافت هشدارهایی در مورد پوشش آن، انتشار خود را به حالت تعلیق درآورد و ایستگاه رادیویی اخو مسکوی فرکانس FM خود را به اسپوتنیک دولتی واگذار کرد.

مدوزا، که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 در پایتخت لتونی و در جریان سرکوب رسانه‌ای دیگر تأسیس شد، سال گذشته توسط دولت روسیه به عنوان «عامل خارجی» شناخته شد. این نام که رسانه‌های روسی را هدف قرار می‌دهد که از خارج از کشور کمک مالی دریافت می‌کنند، پیش از اینکه تحریم‌های جدید عملاً به کمک‌های روسیه پایان دهد، به درآمد تبلیغاتی آن آسیب وارد کرده بود.

برچسب ها در این داستان

بیت کوین، کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دلار، کمک‌های مالی، اهداکنندگان، اتر، یورو، فیات، روزنامه‌نگاری، لتونی، رسانه، مدوزا، اخبار، رسانه خبری، پورتال، گزارش، ریگا، روسیه، روسیه، تحریم‌ها، اوکراین، جنگ، وب‌سایت

آیا انتظار دارید سایر نشریات مستقل روسی برای تأمین مالی گزارش خود به کمک های مالی ارزهای دیجیتال روی آورند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.