سانسور رسانه روسیه Roskomnadzor وب سایت Tor Project را مسدود می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1] سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، Roskomnadzor، دسترسی به وب سایت پروژه Tor را بازگرداند و حکم دادگاه را با تاخیر اجرا کرد. این سایت سال گذشته در لیست سیاه قرار گرفت اما این اقدام با موفقیت توسط وکلا به چالش کشیده شد. Roskomnadzor سایت پروژه Tor را از لیست سیاه

کد خبر : 232646
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۳۰
سانسور رسانه روسیه Roskomnadzor وب سایت Tor Project را مسدود می کند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، Roskomnadzor، دسترسی به وب سایت پروژه Tor را بازگرداند و حکم دادگاه را با تاخیر اجرا کرد. این سایت سال گذشته در لیست سیاه قرار گرفت اما این اقدام با موفقیت توسط وکلا به چالش کشیده شد.

Roskomnadzor سایت پروژه Tor را از لیست سیاه صفحات اینترنتی ممنوعه حذف می کند

سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه، که با نام Roskomnadzor یا RKN نیز شناخته می شود، سایت اصلی پروژه Tor را از فهرست منابع اینترنتی خود که به دلیل انتشار اطلاعات ممنوع محدود شده بودند، خارج کرده است. حذف از فهرست به دنبال تصمیم دادگاه و با دو ماه تاخیر انجام می شود.

آژانس دولتی در دسامبر سال گذشته اقداماتی را برای محدود کردن دسترسی کاربران روسی به وب سایت انجام داد. این اقدام برای اجرای حکم دادگاه منطقه ساراتوف از اواخر سال 2017 اعمال شد.

کارشناسان حقوقی Roskomsvoboda، یک سازمان غیردولتی که به حمایت از حقوق دیجیتال در روسیه اختصاص دارد، تصمیم دادگاه منطقه ای را به چالش کشیدند و به موارد نقض رویه از جمله عدم احضار مالک اشاره کرد. در ماه مه، دادگاه استیناف این حکم را لغو کرد.

اکاترینا آباشینا، وکیل Roskomsvoboda، اظهار داشت: “البته Roskomnadzor به طرز غیرمعمولی رفع انسداد سایت را به تاخیر انداخت، زیرا تصمیم برای مسدود کردن آن در 19 مه لغو شد و از آن زمان تاکنون هیچ دلیلی برای یافتن پروژه Tor در ثبت وجود نداشته است.” نشان دهنده پلت فرم آسیب دیده است.

به نقل از وب سایت سازمان غیردولتی، آباشینا خاطرنشان کرد که Roskomsvoboda باید صراحتاً به رگولاتور در مورد تأخیر غیرقانونی اطلاع می داد، حتی اگر Roskomnadzor خود در کل فرآیند شرکت داشت. این پاسخ یک ماه بعد منتشر شد و آژانس به سادگی اعلام کرد “به زودی این سایت را رفع انسداد خواهیم کرد”، بدون اینکه مشخص کند چه زمانی.

کارشناس Roskomsvoboda همچنین یادآور شد: دادگاه تجدید نظر پرونده را برای محاکمه جدید به دادگاه بدوی ارسال کرده است که انتظار می رفت اولین جلسه آن در هفته جاری برگزار شود. در گزارشی درباره این تحولات، رسانه خبری کریپتو Forklog اشاره کرد که در اواسط ماه جولای، تیم پروژه Tor یک نسخه به روز شده از مرورگر Tor را معرفی کرد که برای دور زدن چنین محدودیت هایی طراحی شده بود.

در چند سال گذشته، وب‌سایت‌هایی که اطلاعاتی را منتشر می‌کنند یا خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال و همچنین ارائه‌دهندگان VPN را ارائه می‌دهند، توسط ناظر مخابرات روسیه، دفتر دادستانی و دادگاه‌ها هدف قرار گرفته‌اند. با این حال، اپراتورهای چنین پلتفرم هایی اغلب به دلیل نقض رویه یا عدم وجود مقررات روشن، موفق شده اند اقدامات انجام شده علیه آنها را به چالش بکشند.

برچسب ها در این داستان

مسدود کردن، سانسور، وکیل، اقدامات، NGO، تنظیم کننده، محدودیت ها، Roskomnadzor، Roskomsvoboda، روسیه، روسی، سایت، Tor، پروژه Tor، رفع انسداد، ناظر، وب سایت

نظر شما در مورد مسدود شدن وب سایت پروژه Tor در روسیه چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Daniel Constante

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.