سانتریفیوژهای جدید در سالن‌های زیرزمینی نطنز نصب شده‌اند

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه شب اعلام کرد: دستور راه‌اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR6 و IR1 است. به گفته کمالوندی این اقدام در چارچوب اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و رسیدن به حداقل میزان

کد خبر : 236713
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
سانتریفیوژهای جدید در سالن‌های زیرزمینی نطنز نصب شده‌اند



بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه شب اعلام کرد: دستور راه‌اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR6 و IR1 است.

به گفته کمالوندی این اقدام در چارچوب اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده است.

گزارش‌های رسیده به «نورنیوز» حاکی است؛ سانتریفیوژهایی که پس از اطلاع‌رسانی به آژانس گازدهی به آنها آغاز شده و یا مراحل گازدهی آن آغاز شده است از نوع IR1 و IR6 هستند که پیشتر در مجتمع هستهای شهید احمدی روشن در نطنز نصب و برای اجرای عملیات آماده شده بود.

ماشین‌هایی که روز گذشته وارد پروسه گازدهی شدند در سالن‌های احداث شده در زیر زمین مجتمع نطنز قرار دارند که از نقطه نظر پدافند غیر عامل در وضعیت امنیتی و حفاظتی مناسبی است.

اقدامات جدید سازمان انرژی اتمی کشورمان در حالی انجام شد که روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید بر ضد ایران خبر داد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بعد از اعلام فهرست تحریم‌های جدید یک‌جانبه این کشور بر ضد ایران گفت: آمریکا تا زمان بازگشت ایران به برجام به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران ضمن تقبیح اعتیاد آمریکا به تحریم و استفاده ابزاری از آن تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اولا در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع، محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.