سامانه خادمان عتبات عالیات راه‌اندازی شد

سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، این سامانه با هدف ایجاد ارتباط دوسویه بین ستاد بازسازی عتبات و علاقه‌مندان به اهل بیت (ع)، تسهیل زمینه مشارکت خیران با استفاده از ابزارهای نوین

کد خبر : 15836
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
سامانه خادمان عتبات عالیات راه‌اندازی شد


سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، این سامانه با هدف ایجاد ارتباط دوسویه بین ستاد بازسازی عتبات و علاقه‌مندان به اهل بیت (ع)، تسهیل زمینه مشارکت خیران با استفاده از ابزارهای نوین و شفاف‌سازی منابع و مصارف نذورات راه‌اندازی شده است.

یوسف افضلی ـ معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ـ در آیین رونمایی از این سامانه، یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکلی مردم‌نهاد است که با تدبیر شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف زمینه‌سازی برای تحقق تمدن اسلامی ایجاد شد. تسهیل شرایط برای مشارکت خیران و ساماندهی نذورات و هزینه‌کرد این منابع برای بازسازی و توسعه عتبات دو محور اصلی فعالیت این تشکل مردمی است.

او با اشاره به بیش از یک دهه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، اظهار کرد: اقدامات انجام‌شده در عتبات مقدس به سه بخش زمانی کوتاه‌مدت، شامل نظافت و رفع نیازهای ضروری حرم‌ها، میان‌مدت شامل طرح‌های بازسازی و مرمت ابنیه و ساخت ضریح و برنامه‌های بلندمدت، شامل اجرای طرح‌های توسعه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود.  

افضلی با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: شهید سلیمانی اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و طرح توسعه حرم مطهر حسینی را ماندگارترین اثر انقلاب اسلامی در عبتات مقدس می‌دانست.

او با اشاره به سابقه یک‌هزارساله ایرانیان در امر بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر، گفت: در عصر کنونی، صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر علوی همچون موزه‌ای عرضه‌کننده هنر معماری ایرانی و اسلامی به زائران است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات مهم‌ترین ویژگی منابع مالی اجرای این طرح‌ها را مردمی بودن آن‌ها دانست و تاکید کرد: ستاد به عنوان نماینده مردم، کمک‌های داوطلبانه خیران و نذر هموطنان را در همان محل مورد نظر و نذر آنان هزینه می‌کند. ستاد بازسازی عتبات عالیات از این منابع مردمی برای خرید کالا و خدمات از صنایع داخلی استفاده می‌کند که با این شیوه، برکت نذر خیران دوباره به چرخه اقتصاد کشور برگردانده می‌شود.

او با اشاره به اقدامات دیگر ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوزه‌های اجتماعی گفت: فعالیت خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی تنها به عتبات عالیات محدود نمی‌شود، بلکه در داخل کشور نیز فراخور نیاز کشور وارد عرصه خدمت می‌شوند.

افضلی با یادآوری فراخوان شهید سلیمانی از موکب‌ها برای کمک به هموطنان سیل‌زده خوزستان و لرستان، بیان کرد: خیران حرم‌ساز و خادمان موکب‌ها در مواقع بحرانی مانند سیل، زلزله و این اواخر شیوع کرونا، با فعالیت جهادی به کمک هموطنان شتافتند.

انتهای پیام



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.