سال جدید تاریخی برای کرواسی با پیوستن به یورو، منطقه شینگن

[ad_1] گذرگاه مرزی برگانا، کرواسی (رویترز) – کرواسی با سال جدید دو تغییر تاریخی را تجربه کرد، زیرا جوانترین عضو اتحادیه اروپا به هر دو منطقه شنگن بدون مرز اتحادیه اروپا و واحد پول مشترک یورو پیوست و جاه طلبی های دیرینه ادغام نزدیک با اروپا را برآورده کرد. در گذرگاه مرزی برگانا با کشور

کد خبر : 300935
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
سال جدید تاریخی برای کرواسی با پیوستن به یورو، منطقه شینگن

[ad_1]

گذرگاه مرزی برگانا، کرواسی (رویترز) – کرواسی با سال جدید دو تغییر تاریخی را تجربه کرد، زیرا جوانترین عضو اتحادیه اروپا به هر دو منطقه شنگن بدون مرز اتحادیه اروپا و واحد پول مشترک یورو پیوست و جاه طلبی های دیرینه ادغام نزدیک با اروپا را برآورده کرد.

در گذرگاه مرزی برگانا با کشور همسایه اسلوونی، پلیس در نیمه شب تابلوها را پایین آورد و یک مانع برای آخرین بار برداشته شد، قبل از نصب پلاکاردی با مضمون “گذر آزاد” که نماد پایان بازرسی های مرزی بود.

آندری پلنکوویچ نخست وزیر در مراسمی در مرز روز یکشنبه گفت: «اگر لحظات تاریخی، لحظات ویژه ای وجود داشته باشد که باید برای ما افتخار بزرگی ایجاد کند و زمانی که شاهد دستیابی به اهداف استراتژیک یک کشور باشیم، این چنین روزی است. .

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به او پیوست و آن را “روزی برای جشن گرفتن” خواند.

امروز کرواسی به منطقه شنگن و منطقه یورو می‌پیوندد، دو دستاورد بزرگ برای جوان‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا که هر دو در یک روز به دست آمدند. بنابراین در واقع، این روز برای کتاب های تاریخ است.»

پلنکوویچ و فون در لاین بعداً از زاگرب پایتخت بازدید کردند و در آنجا قهوه را با استفاده از یورو در یک کافه خریدند که جایگزین ارز کونا کرواسی شد. بعد از اینکه یک سرور قهوه‌هایشان را روی یک میز بیرون آورد، پلنکوویچ با مشتی اسکناس یورو پول پرداخت کرد، در حالی که فون در لاین که کنار او نشسته بود، کف زد.

کرواسی در سال 2013 وارد اتحادیه اروپا شد. این کشور بیست و هفتمین کشوری است که به منطقه شنگن می‌پیوندد و بیستمین کشوری است که واحد پول یورو را پذیرفته است.

مارکو پریموراک، وزیر دارایی، ماه گذشته از مزایای استفاده از یورو برای قانونگذاران یاد کرد و گفت که این امر اقتصاد را تقویت می کند، فضای سرمایه گذاری را بهبود می بخشد و کرواسی را در برابر شوک های خارجی مقاوم تر می کند.

(گزارش توسط آنتونیو برونیک؛ نوشته پیتر گراف؛ ویرایش توسط فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.