ساخت‌وسازهای مغایر قانون چالش‌ اصلی میراث‌ فرهنگی در دامغان

[ad_1] ایسنا/سمنان رئیس دادگستری شهرستان دامغان از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های حوزه میراث‌ فرهنگی در این شهرستان نام برد. حمید محمدیان امروز (۲۰ آذر ماه) دامغان را یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی کشور دانست و تاکید کرد: دادگستری با هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی برخورد قانونی

کد خبر : 441723
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
ساخت‌وسازهای مغایر قانون چالش‌ اصلی میراث‌ فرهنگی در دامغان

[ad_1]

ایسنا/سمنان رئیس دادگستری شهرستان دامغان از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های حوزه میراث‌ فرهنگی در این شهرستان نام برد.

حمید محمدیان امروز (۲۰ آذر ماه) دامغان را یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی کشور دانست و تاکید کرد: دادگستری با هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی برخورد قانونی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان دامغان ساخت‌وسازهای غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی و ضوابط شورای عالی معماری را از چالش‌های اصلی در حوزه میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: نگاه ویژه دستگاه قضایی و همکاری‌ها و تعامل‌های موجود به‌لحاظ قانونی پشتوانه خوبی برای حل این چالش‌ها در دامغان خواهد بود.

وی ادامه داد: دادگستری شهرستان دامغان با داشته‌های قانونی‌اش از اهداف و برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی حمایت می‌کند، زیرا قانون، حامی مردم است و ذی‌نفعان این اداره هم مردم هستند.

محمدیان با اشاره به داشته‌های تاریخی دامغان، یادآوری کرد: دامغان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که آثار متعدد و با ارزشی مانند تپه حصار، مسجد تاریخانه و چشمه‌علی دارد و حفاظت از آن‌ها وظیفه همه ماست.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان نیز گفت: دادگستری شهرستان دامغان یکی از پشتوانه‌های اصلی این اداره است. نگاه ویژه این دادگستری به حوزه‌های کاری ما اهمیت زیادی دارد.

مجتبی اکبرپور ادامه داد: حمایت‌های دادگستری از برنامه‌ها و اهداف این اداره باعث جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به قوانین و اصول حقوقی در مرمت بناها و بافت‌های فرهنگی و تاریخی مصوب مجلس با هدف حفاظت از آثار تاریخی، افزود: دیدگاه مثبت و مساعد دادگستری نسبت به اجرای قوانین مربوط به حوزه میراث فرهنگی در سطح بسیار خوبی است. امیدواریم این تعامل‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

ساخت‌وسازهای مغایر قانون چالش‌ اصلی میراث‌ فرهنگی در دامغان

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.