سابقه ایرانی‌ها در ساخت حرم امام حسین (ع) چند سال است؟

جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ توسعه‌ حرم‌ها در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین به همت مهندسان، کارگران، استادکاران و هنرمندان ایرانی، گفت: سابقه ایرانیان در ساخت بارگاه ائمه (ع) در عتبات عالیات به یک هزار سال می‌رسد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی

کد خبر : 235278
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
سابقه ایرانی‌ها در ساخت حرم امام حسین (ع) چند سال است؟



جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ توسعه‌ حرم‌ها در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین به همت مهندسان، کارگران، استادکاران و هنرمندان ایرانی، گفت: سابقه ایرانیان در ساخت بارگاه ائمه (ع) در عتبات عالیات به یک هزار سال می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو اظهار کرد: براساس شواهد تاریخی، عضدالدوله دیلمی در سال ۳۷۱ هجری قمری، بنا و حرم بزرگ و با شکوهی برای امام حسین (ع) ساخت و قسمت‌های زیادی از بنا را تجدید کرد.

او با بیان این‌که نخستین طرح توسعه حرم امام حسین (ع) را ایرانیان در عصر «آل‌بویه» اجرا کردند، گفت: عضد الدوله تقریبا هزار سال پیش برای نخستین بار، در هر چهار سمت حرم امام حسین(ع)، رواق‌ها و شبستان‌هایی ساخت و قبه و رواق‌ها را به زیبایی تزئین کرد.

نامجو بیان کرد: این عرض ارادت ایرانیان طی یک‌هزارسال ادامه داشت به طوری که بسیاری از بناهای کنونی عتبات، یادگار ارزشمندی از فرهنگ، هنر و معماری ایرانی اسلامی است.

او ادامه داد: هم‌اکنون هنرمندان، استادکاران، کارگران و مهندسان ایرانی سه طرح بزرگ توسعه را در حرم‌های امام علی (ع) در نجف، حرم سیدالشهدا (ع) در کربلا و حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین عراق در دست اجرا دارند.

جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان این که اجرای این طرح ها با کمک‌های مردمی، نذورات و صدقه جاریه درحال انجام است، یادآور شد: پروژه توسعه حرم امام علی (ع) مزین به نام صحن و شبشستان حضرت زهرا (س) که بزرگترین طرح عمرانی در حال ساخت جهان اسلام به شمار می‌رود با زیربنای بیش از ۲۲۰ هزارمتر مربع تقریبا تمام شده و بسیاری از بخش‌های آن تحویل مسؤولان عتبه علوی شده است.

او اضافه کرد: در کربلا نیز فاز نخست از طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س) با زیربنای ۱۳۵هزارمترمربع در مرحله نازک کاری و اجرای نما و تاسیات قرار دارد.

نامجو به سومین طرح توسعه در حال اجرا در عتبات اشاره کرد و افزود: طرح توسعه زیر سطحی حرم مطهر امامین جوادین (ع) مزین به نام صحن امام محمد باقر (ع) با بیش از پنج هزارمترمربع وسعت، با کاربری زیارتی و خدماتی نیز در شهر کاظمین در حال اجراست.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.