زگیل تناسلیِ سعید و لیلا

برترین‌ها: حتما پیشتر نام hpv را شنیده‌اید. Human Papilloma virus که به اختصار با نام hpv شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین ویروس‌هایی است که از طریق مقاربت فیزیکی بین زن و مرد منتقل می‌شود و منجر به بروز زگیل تناسلی، که یک نوع بیماری پوستی می‌باشد، و همچنین ابتلا به برخی از سرطان‌ها خواهد شد.

کد خبر : 11960
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
زگیل تناسلیِ سعید و لیلا


برترین‌ها: حتما پیشتر نام hpv را شنیده‌اید. Human Papilloma virus که به اختصار با نام hpv شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین ویروس‌هایی است که از طریق مقاربت فیزیکی بین زن و مرد منتقل می‌شود و منجر به بروز زگیل تناسلی، که یک نوع بیماری پوستی می‌باشد، و همچنین ابتلا به برخی از سرطان‌ها خواهد شد. این ویروس علاوه بر انتقال از طریق رابطه جنسی، می‌تواند از طریق هرگونه برخورد پوستی با فرد مبتلا نیز منتقل شود.

به همین خاطر تعداد افراد مبتلا به این ویروس روز به روز در حال افزایش می‌باشد. بی شک آگاهی هرچه بیشتر نسبت به این ویروس و همچنین بیماری پوستی مرتبط با آن، می‌تواند احتمال ابتلا به این ویروس را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و همچنین خواندن تجربیات سایر افراد مبتلا، منجر به آگاهی بیشتر نسبت به روش‌های درمانی و بهبود بیماری شود. در ادامه این مطلب تجربه شخصی یک مرد و یک زن را از ابتلا به hpv خواهید خواند.

از درمان‌های خودسرانه بپرهیزید

سعید ۲۹ ساله، ۴ سال پیش به hpv مبتلا بوده و پس از امتحان راه‌های درمانی متفاوت نهایتا بهبود یافته است. سعید می‌گوید: «ابتلا به این ویروس واقعا حس عجیبی رو همراه خودش داره. اولا، چون میدونی به احتمال خیلی زیاد این ویروس از طریق رابطه جنسی منتقل شده، ممکنه شریک جنسیت رو سرزنش کنی. بعد خودت رو سرزنش می‌کنی. بعد کم کم سعی می‌کنی با موضوع کنار بیای و به جاش به فکر درمان باشی» سعید بر این باور است که شانس بزرگ او این بوده که از ابتلایش به این ویروس با علائمی مانند زگیل تناسلی همراه بوده و توانسته هرچه زودتر اقدام به درمان آن کند. چون در برخی موارد و به خصوص در مردان، ممکن است فرد به hpv مبتلا باشد، ولی ویروس هیچ علائمی برای او نداشته باشد. همین موضوع می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان‌هایی بدخیم در این افراد شود.

سعید می‌گوید: «اگر به این ویروس مبتلا شدید، فراموش نکنید که افراد زیادی به این ویروس مبتلا شدن و توی کوتاه‌ترین زمان به بهبود کامل رسیدن. ویروس hpv معمولا به خودی خود توسط سیستم ایمنی بدن از بین میره و فقط در صورتی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشه نیاز به مراقبت‌ها و راه‌های درمانی دیگه خواهید داشت. در رابطه با زگیل تناسلی هم راه‌های مختلفی وجود دارن که می‌تونین با کمک اون‌ها نسبت به درمان زگیل تناسلی اقدام کنید.»

Hpv

برای درمان زگیل تناسلی بسته به شدت زگیل تناسلی شما، ممکن است راه‌های درمانی متفاوتی به شما پیشنهاد شود. به عنوان مثال برای درمان زگیل تناسلی خفیف از روش‌هایی مانند استفاده از ژل‌ها و پماد‌ها استفاده می‌شود و برای درمان زگیل‌هایی که شدت بیشتری دارند، روش‌های درمانی دیگری مانند استفاده از کرایوتراپی و لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سعید می‌گوید: «زگیل تناسلی که من تجربه کردم اوایل از نوع خفیف بود و سعی کردم با استفاده از روش‌های درمانی سنتی مثل استفاده از سرکه سیب و زردچوبه رفعشون کنم، اما متاسفانه نتیجه عکس گرفتم و زگیل‌ها تشدید شدن. بعد به پزشک مراجعه کردم و پزشک درمان با لیزر رو بهم پیشنهاد داد. چون احتمال بهبود بعد از استفاده از این روش بالاتر از روش‌های دیگه‌ست و به عنوان یکی از روش‌های درمان قطعی زگیل تناسلی شناخته میشه؛ که البته حق با پزشکم بود و جواب هم گرفتم.»

خوشبختانه سعید برای مدت کوتاهی به این ویروس مبتلا بوده، اما در این مدت اطلاعات بسیاری در رابطه با hpv بدست آورده و تحقیقات زیادی در این زمینه کرده است. خودش می‌گوید: «سعی کنید بعد از ابتلا به این ویروس خودتون و دیگران رو سرزنش نکنید و پیشنهاد من به شما اینه که به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک برای خودتون دارو تجویز نکنید. استفاده از دارو‌ها و روش‌های درمانی اشتباه می‌تونن موجب تشدید علائم بیماری شما بشن. اگرچه خود hpv درمان مشخص و قطعی نداره، اما علائم اون مثل زگیل تناسلی و سرطان‌هایی که hpv منجر به ابتلا به اون‌ها میشه، قابل درمان هستن. اگر سیستم ایمنی بدنتون قوی هستش مطمئن باشید که تو مدت زمان کوتاهی به بهبودی می‌رسید»

حتما واکسن hpv بزنید

لیلا، زنی ۲۷ ساله است که به مدت ۳ سال به ویروس hpv مبتلا بوده و اولین بار در ۲۳ سالگی با دیدن زگیل تناسلی نسبت به دادن تست پاپ اسمیر اقدام نموده و از بیماری خود آگاه شده است. او بر خلاف بسیاری از زنان، ترسی از گفتن اینکه به این ویروس مبتلاست ندارد و معتقد است که ۸۰ درصد زنانی که روابط جنسی دارند، به این ویروس مبتلا می‌باشند و ابتلا به این ویروس بسیار رایج می‌باشد.

Hpv

لیلا می‌گوید: «دلیلی برای خجالت کشیدن و یا ترس از بیان ابتلا به hpv ندارم. این ویروس هم مثل خیلی از ویروس‌های دیگه ممکنه دامن‌گیر هر کسی بشه و تو بعضی از موارد خیلی زود هم درمان بشه. نمیدونم اطلاع دارید یا نه، ولی ۹۰ درصد افرادی که به hpv مبتلا می‌شن خیلی زود بهبود پیدا می‌کنن و نهایتا و در سخت‌ترین حالت ۲ سال این ویروس در بدنشون خواهد بود. ولی متاسفانه من جزء اون ۱۰ درصدی بودم که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدنم بیشتر با این ویروس دست و پنجه نرم کردم و بهبودم ۳ سال زمان برد.»

لیلا در طول مدت ۳ سال اطلاعات زیادی در رابطه با hpv بدست آورده و بر این باور است که ۳ سال عجیبی را پشت سر گذاشته است. به گفته خودش یک زندگی متفاوت با تست‌های پاپ‌اسمیر متناوب، کولپوسکوپی (یکی از روش‌های تشخیص زودرس سرطان‌های دستگاه تناسلی)، نمونه برداری مداوم، کرایوتراپی و روش‌های درمانی و آزمایش‌های مکرر را در این ۳ سال تجربه کرده است.

توصیه لیلا این است که حتما در سنین کم و پیش از شروع فعالیت‌های جنسی، نسبت به زدن واکسن hpv اقدام نمایید. در این باره لیلا می‌گوید: «معمولا بهترین سن برای تزریق واکسن hpv به خانم‌ها در سن ۱۱-۱۲ سالگی هستش. متاسفانه من این کار رو نکرده بودم و توی سن ۲۳ سالگی به این ویروس مبتلا شدم. به هر حال پیشگیری از بیماری‌ها خیلی بهتر از درمان اون‌هاست. یکی از واکسن‌هایی که توی کشور ما استفاده میشه واکسن گارداسیل هست که از شایع‌ترین ویروس‌های hpv، یعنی نوع ۱۶ و ۱۸ و ۶ و ۱۱ پیشگیری می‌کنه.»

Hpv

اگرچه این ویروس می‌تواند برای مدتی زندگی شما را تغییر دهد، اما ابتلا به آن به معنی پایان دنیا نیست و می‌توانید با راه‌های مختلفی که هرروز با پیشرفت علم، کشف می‌شوند به بهبود دست یابید. لیلا می‌گوید: «به تمام خانم‌ها و آقایونی که این مطلب رو میخونن، چه به این ویروس مبتلا شدن و چه نشدن، توصیه می‌کنم هرکاری برای محافظت از خود انجام دهید و دیگران را نیز تشویق به محافظت از خودشان کنید. تا احتمال ابتلا به این ویروس کمتر بشه.»



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.