زورآزمایی قدرتمندترین ارتش خصوصی جهان با سلطان شبکه‌های اجتماعی/ واگنر متا را شکست داد!

[ad_1] این مطالعه توسط موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقل مستقر در لندن انجام شده که به مطالعه و نظارت بر افراط گرایی و اطلاعات نادرست در سراسر جهان می‌پردازد. به گفته این موسسه ، متا با وجود «خطرناک» خواندن این سازمان در حذف مطالب تبلیغاتی و حاوی اطلاعات عضوگیری برای این گروه

کد خبر : 391219
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
زورآزمایی قدرتمندترین ارتش خصوصی جهان با سلطان شبکه‌های اجتماعی/ واگنر متا را شکست داد!

[ad_1]

این مطالعه توسط موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقل مستقر در لندن انجام شده که به مطالعه و نظارت بر افراط گرایی و اطلاعات نادرست در سراسر جهان می‌پردازد.

به گفته این موسسه ، متا با وجود «خطرناک» خواندن این سازمان در حذف مطالب تبلیغاتی و حاوی اطلاعات عضوگیری برای این گروه شکست خورده است.

پس از این‌که فاش شد گروه واگنر برای جذب اعضای جدید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متا استفاده می‌کند، شرکت متادر اواخر ماه مه گروه واگنر را یک «سازمان خطرناک» نامید و اعلام کرد صفحات این گروه را از روی پلتفرم‌های خود حذف خواهد کرد.

همان زمان سخنگوی این شرکت به رسانه‌ها گفت: «ما گروه واگنر را به عنوان یک سازمان خطرناک معرفی کرده‌ایم و این بدان معناست که این گروه نمی‌تواند در پلتفرم‌های ما حضور داشته باشد. ما پست‌هایی که به دنبال جذب نیرو برای این گروه هستند را شناسایی و حذف خواهیم کرد.»

تبلیغات بیش از صد حساب کاربری برای واگنر

موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD) می‌گوید در مجموع ۱۱۴ حساب کاربری در فیسبوک و اینستاگرام پیدا کرده است که مطالبی در حاوی استخدام اعضای جدید یا محتوایی تبلیغاتی در مورد این گروه مزدور روسی به اشتراک گذاشته‌اند.

این مطالب حداقل به ۱۳ زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، عربی، مقدونی، لهستانی، رومانیایی، اندونزیایی، ویتنامی و روسی در این صفحات بارگذاری شده است.

هرچند شاید تعداد این حساب‌ها چندان زیاد به نظر نرسد اما تاثیر منفی آن‌ها را نمی‌توان دست کم گرفت. ۱۵ اکانت از ۵۷ اکانت یافت شده در فیسبوک تا ۱۶ آگوست بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده یا عضو داشتند، علاوه بر این ۵۷ اکانت یافت شده در اینستاگرام نیز دارای حدود ۱۰ هزار دنبال کننده بودند.

برخی از این صفحات با انتشار مطالبی در مورد جذب نیرو در این گروه ، واگنر را «قدرتمندترین ارتش خصوصی در جهان» نامیده بودند.

در برخی ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در حساب‌های فیس بوک، صدای یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر شنیده می‌شود که اعلام می‌کند «جنگ جهانی سوم» نزدیک است.

این صفحات علاوه بر محتوای تبلیغاتی برای این گروه، مطالبی در حمایت از کرملین نیز به اشتراک گذاشته بودند.

با این حال موسسه گفتگوی استراتژیک می‌گوید تاکنون نتوانست «هیچ مدرک معتبری» را پیدا کند که نشان دهد این صفحات مستقیماً از سوی گروه واگنر مدیریت می‌شوند.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.