زوار بازگشت خود رابه روزهای آخر موکول نکنند

هوشمند نیوز/کرمانشاه رییس اورژانس کشور از خدمات رسانی به حدود 37 هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و افزود: بیش از 10 هزار زائر طی این مدت گرمازده شده اند. دکتر جعفر میعادفر در گفت و گو با هوشمند نیوز، با اشاره به شروع طرح خدمات رسانی اربعین از 10 شهریور ماه، گفت: طی

کد خبر : 253771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۱۷
زوار بازگشت خود رابه روزهای آخر موکول نکنند



هوشمند نیوز/کرمانشاه رییس اورژانس کشور از خدمات رسانی به حدود 37 هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و افزود: بیش از 10 هزار زائر طی این مدت گرمازده شده اند.

دکتر جعفر میعادفر در گفت و گو با هوشمند نیوز، با اشاره به شروع طرح خدمات رسانی اربعین از 10 شهریور ماه، گفت: طی این مدت 36 هزار و 984 زائر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در نقاط مرزی کشور مراجعه داشته اند.

وی افزود: از این تعداد 10 هزار و 761 مورد مربوط به گرمازدگی بوده که خدمات سرپایی و سرم درمانی و … برای آنها انجام شده است.

میعادفر خاطرنشان کرد: از این تعداد زائر گرمازده تنها برای 3590 نفر سرم درمانی و تزریق مایعات صورت گرفته است.

رییس اورژانس کشور تصریح کرد: همچنین از این تعداد، 1777 زائر نیز نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی مستقر در شهرستان های اطراف نقاط مرزی منتقل شده اند.

میعادفر در ادامه از خدمات رسانی 2611 نیروی اورژانس در مناطق مرزی کشور خبر داد و افزود: در این نقاط 780 دستگاه آمبولانس، 43 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 38 دستگاه موتورلانس مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

وی همچنین از برپایی هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای گانه کشور با عراق خبر داد.

رییس اورژانس کشور در ادامه با اشاره به افزایش نگرانی ها برای موج بازگشت زوار اربعین، گفت: این نگرانی وجود دارد که تمام زواری که طی این مدت به کشور عراق سفر کرده اند بخواهند طی یک بازه زمانی کوتاه به کشور برگردند که در اینصورت قطعا دچار چالش های جدی خواهیم شد.

وی افزود: اگر موج بازگشت زوار در یک بازه کوتاه باشد، موجب ازدحام در مرزها شده و با توجه به گرمای هوای، احتمال گرمازدگی افزایش می یابد.

میعادفر گفت: همچنین با توجه به اینکه عمده زوار از خودروهای شخصی برای رفتن به مرز استفاده کرده اند، در موج بازگشت شاهد حجم بسیار ترافیک در محورها خواهیم بود و باتوجه به خستگی زوار و شلوغی جاده ها احتمال تصادف افزایش می یابد.

رییس اورژانس کشور گفت: در همین راستا از زوار تقاضا داریم که حتما سفر خود را مدیریت کرده و هرچه سریعتر به کشور بازگردند و برگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: از زوار درخواست داریم که مدت اقامت خود را در کشور عراق کوتاه کرده و قبل از به اوج رسیدن موج بازگشت، به کشور بازگردند تا با شلوغی مرز و جاده ها مواجه نشوند.

میعادفر تاکید کرد: بازگشت تدریجی زوار احتمال گرمازدگی و تصادفات را کاهش داده و به مدیریت هرچه بهتر تردد زوار کمک می کند.

رییس اورژانس کشور گفت: در موج بازگشت هم با توجه به گرمای هوا درخواست داریم که زوار در ساعات خنک شبانه روز تردد کرده و از وسایل محافظتی مانند کلاه و چفیه و … استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود جهت پیشگیری از گرمازدگی به میزان کافی آب و مایعات مصرف شود.

میعادفر گفت: همچنین توصیه می شود زوار در موج بازگشت حتما در طول مسیر در موکب ها به استراحت پرداخته و از رانندگی در حالت خواب آلودگی و خستگی به طور جد خودداری کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.