زهرا نعمتی: تیراندازی به زندگی من معنای جدیدی را بخشیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زهرا نعمتی، بانوی پرافتخار تیم ملی پاراتیراندازی با کمان کشورمان، به مناسبت روز جهانی زن گفتگویی با وب سایت کمیته پارالمپیک آسیا داشت. وی در پیامی به مناسبت تبریک روز جهانی زن چنین بیان داشته است: مهمترین نکته آن است که برای خود هدف داشته باشید و همواره بدنبال تحقق آن باشید.

کد خبر : 29960
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
زهرا نعمتی: تیراندازی به زندگی من معنای جدیدی را بخشیده است



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زهرا نعمتی، بانوی پرافتخار تیم ملی پاراتیراندازی با کمان کشورمان، به مناسبت روز جهانی زن گفتگویی با وب سایت کمیته پارالمپیک آسیا داشت.

وی در پیامی به مناسبت تبریک روز جهانی زن چنین بیان داشته است: مهمترین نکته آن است که برای خود هدف داشته باشید و همواره بدنبال تحقق آن باشید. این همان هدفی است که باعث شادی شما در زندگی می گردد. 

نعمتی که همواره پیشگام، الگو و دارنده چندین عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک می باشد هرگز خاطرات گذشته و سانحه رانندگی سال ۲۰۰۴ که منجر به قطع نخاع شدن وی را بهمراه داشت را مرور نمی نماید چرا که زندگی جدیدی را آغاز نموده است.
اراده راسخ او منجر به آن شده است که وی برای ورزشکاران خانم دارای معلولیت نقش الگو پذیری را داشته باشد. پیش از سانحه ای که برای وی اتفاق افتاد او در رشته تکواندو فعالیت داشت لیکن نعمتی در حال حاضر یکی از معروفترین کمانداران معلول در جهان است. او همچنین اولین سفیر در بخش اهداف توسعه محور سازمان ملل نیز می باشد. دستاوردهای شگرف او در زمان مسابقه و همچنین خارج از آن منجر به آن شده است که نام وی در فهرست نامزدهای دریافت تقدیرنامه روز جهانی زن ۲۰۲۱ از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک قرار گیرد. 

حضور وی در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ سبب شد تا اولین ورزشکار ایرانی، نخستین بانوی آسیایی و همچنین جزء ۱۳ ورزشکاری باشد که در جهان توانسته اند چنین کاری را انجام دهند. در حال حاضر وی مسیر انگیزه دادن به بانوان معلول جهان را برگزیده است.  

از وی سئوال شد که آیا این مسئله مسئولیت پذیری فراتر ایجاد می نماید؟ و این ورزشکار ۳۵ ساله کرمانی اینطور پاسخ داد:  این یک مسئولیت نیست و یک هدف است و بدنبال آن هستم تا سایر بانوان دارای معلولیت را انگیزه بدهم و سبب الهام بخشی آنها شومو بدین ترتیب مسیر را به آنها نشان دهم. بدنبال هدایت آنها هستم و نقش راهنما را داشته باشم. برای دیگران و بانوان ایرانی و همچنین در سطح جهان نقش الگو را داشته باشم. این صحبت های زهرا نعمتی دارنده عنوان قهرمانی در خلال برگزاری مسابقات پارا تیروکمان فزاع در دبی با APC بود.

تیروکمان به من حیات دوباره بخشید
دو سال پس از سانحه رانندگی وی که دانشجو بود به رشته تیر وکمان روی آورد و تنها در طی ۶ ماه توانست ر مسابقات قهرمانی کشوری شرکت نماید. وی در کنار کمانداران المپیکی به رقابت پرداخت و توانست عنوان سوم مسابقات را تصاحب نماید. 
برای همین منظور به تیم ملی تیروکمان ملحق شد. نعمتی در مسابقات آسیایی در طی دو سال رقابت در کنار کمانداران المپیکی توانست در بخش انفرادی مدال برنز و در بخش تیمی مدال نقره و برنز را بدست آورد.

وی در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۰ جمهوری چک توانست رکورد جهان را تغییر دهد و در بخش انفرادی و تیمی چندین مدال بدست آورد. نعمتی چنین بیان داشت: “اولین مرتبه ای که با تیروکمان آشنا شدم بسیار برایم جذاب بود. چالش های این رشته ورزشی را دوست دارم؛ چالش هایی که خود در این رشته دارم و همچنین با رقبای خود تجربه می نمایم. در کنار آن برای من حس غرور ایجاد می نماید. بنابراین این رشته ورزشی برای من خاص می باشد. نعمتی توانست در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ماده ریکرو انفرادی W۱/W۲ مدال طلا را بدست آورد.

” در واقع پس از این حادثه زندگی من بطور کامل تغییر نمود – از یک زندگی به زندگی جدید تغییر نمود. در حال حاضر یک شخصیت جدید به دست آورده ام. البته نمی توانم بگویم که مشکلات وجود ندارد بلکه خود را با آن تطبیق داده ام. 
این رشته ورزشی به زندگی من معنای جدیدی را بخشیده است. توانستم با ورزشکاران المپیکی در بازی های المپیک رقابت نمایم. لذا مجددا اعلام می نمایم که ورزش یکی از ابزارهای قوی برای فائق آمدن بر معلولیت است.”

خواهان ثبت رکورد جدید در توکیو ۲۰۲۰ هستم

نعمتی افتخار آفرینی را در ریو ۲۰۱۶ تکرار نمود و توانست از همچنان از مدال طلای خود دفاع نماید و حال وی بدنبال تکرار موفقیت های خود در توکیو ۲۰۲۰ می باشد. 
” پس از کسب مدال طلای بازی های ۲۰۱۲ لندن، برد مجدد بسیار سخت بود و برای همین منظور تلاش زیادی نمودم. چالش جالبی بود. همچنان بدنبال تکرار آن موفقیت ها در بازی های توکیو ۲۰۲۰ و پس از آن هستم. 
وی همچنان تلاش می نماید تا به سومین مدال طلای پارالمپیک دست یابد و همچنین بتواند سهمیه لازم برای شرکت در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ را نیز  بدست آورد. 
بدلیل برگزاری اردو در تهران و همچنین شیوع ویروس کرونا ۹ ماه است که نعمتی نتوانسته است برای ملاقات خانواده خود به کرمان برود. 
” هر روز تحت برنامه های مختلف تمرین – تمرینات فنی و جسمی هستم. حتی این مسابقات قهرمانی فزاع نیز بخشی از تمرینات در این دوران شیوع ویروس محسوب می شود چرا که در این مدت مسابقه ای نداشتیم. از اینکه توانستیم در مسابقه نقاط قوت و ضعف خود را پیدا نمائیم بسیار خوشحال می باشم. زمانی که به ایران بازگردم همچنان نقاط قوت خود را تقویت می نمایم و اشکالات خود را برطرف می نمایم. 
” از نتیجه بدست آمده در دبی  خرسند هستم چرا که قادر به کنترل آن بودم. نعمتی در این مسابقات توانست مدال نقره را در بخش ماده آزاد بانوان بدست آورد؛ ورزشکار ترکیه ای در این بخش با نتیجه ۲-۶ اول شد.
“بدنبال ثبت رکورد جدید جهانی هستم؛ ثبت رکوردی تاریخی در توکیو ۲۰۲۰”
این کماندار تیروکمان نقطه قوت خود را یک ذهن قوی می داند. ” اینکه مانند یک قهرمان بیاندیشم و شخصیت یک قهرمان را همواره حفظ نمایم”. 

نقطه قوت من ذهن قوی می باشد
نعمتی همواره فعال بودن را دنبال می نماید و از کمک به دیگران احساس خوشایندی دارد. “به واقع شادی فراوانی را برای من ایجاد می نماید.”
“در آینده بدنبال تاسیس یک آکادمی در ایران برای آموزش دختران و کودکان در رشته ورزشی تیروکمان هستم”.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.