زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استان‌ها تکمیل نشده است

[ad_1] ایسنا/کرمان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: متاسفانه زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استان‌ها کامل نیست. مریم جلالی ظهر امروز ۱۶ آذرماه در جلسه شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: سال‌هاست که از نبود تصویر شفاف صنایع

کد خبر : 440213
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استان‌ها تکمیل نشده است

[ad_1]

ایسنا/کرمان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: متاسفانه زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استان‌ها کامل نیست.

مریم جلالی ظهر امروز ۱۶ آذرماه در جلسه شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: سال‌هاست که از نبود تصویر شفاف صنایع دستی در سپهر توسعه رنج می‌بریم و در گذشته به صورت یک امر تزئینی به آن نگاه می‌شد و در حال حاضر به امر موزه‌ای تبدیل شده است.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره صنایع دستی تاکید کرد و افزود: محصولات صنایع دستی باید دارای کیفیت و استاندارد لازم داشته باشند ضمن آنکه بسته‌بندی آن باید شکیل باشد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فقدان ادبیات گفت و گو را یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی دانست و عنوان کرد: آیا دانش بنیان‌تر از گلیم شیرکی پیچ داریم؟ این محصول نشان‌دهنده هوش و استعداد گذشتگان ماست.

وی اقتضائات مشتری، بازاریابی و سازمان و تولید را از دیگر زنجیره‌های تکمیل صنایع تولید برشمرد و اظهار کرد: صنایع دستی یک امر زیستی است.

جلالی با بیان این مطلب که منافع فردی و بخشی در حوزه صنایع دستی هرگز در خدمت منافع ملی نبوده است، تاکید کرد: منافع بخشی باید در خدمت منافع ملی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: پیمان سپاری ارزی بزرگترین مانع صادرات بود و اکنون برداشته شده است اما در صادرات این محصولات موفق نبوده‌ایم زیرا دانش ما در حوزه صادرات کافی نیست.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر که در حال تدوین سند توسعه صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: در معرفی محصولات صنایع دستی ضعیف هستیم و متاسفانه زنجیره ارزش افزوده صنایع دستی در هیچ کدام از استان‌ها کامل نیست.

جلالی خطاب به فعالان صنایع دستی گفت: افق دید خود را گسترده کنید. همه شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی با یکدیگر در ارتباط باشند و با چنین شبکه‌ای می‌توان در حوزه صنایع دستی تحول ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در حال مذاکره با رایزن‌های اقتصادی و فرهنگی ایران در کشورهای دیگر و رایزن‌های کشورهای دیگر در ایران هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.