زنان و دختران افغان در کانادا جای خود را می گذارند

[ad_1] 11 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو – دولت کانادا سخت کار می کند تا حداقل 40000 اتباع افغان را در سریع ترین زمان و با خیال راحت اسکان دهد. کانادا در حال حاضر پذیرای بیش از 8680 پناهجوی افغان است که هر هفته تعداد بیشتری نیز به این کشور وارد می شوند. دولت کانادا

کد خبر : 177508
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
زنان و دختران افغان در کانادا جای خود را می گذارند

[ad_1]

11 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو – دولت کانادا سخت کار می کند تا حداقل 40000 اتباع افغان را در سریع ترین زمان و با خیال راحت اسکان دهد. کانادا در حال حاضر پذیرای بیش از 8680 پناهجوی افغان است که هر هفته تعداد بیشتری نیز به این کشور وارد می شوند.

دولت کانادا یک برنامه بشردوستانه ویژه دارد که بر اسکان مجدد اتباع آسیب پذیر افغان از جمله رهبران زن متمرکز است. در این هفته که روز جهانی زن در سال 2022 را گرامی داشتیم، قدرت و انعطاف زنان افغان را که اکنون در این کشور مستقر شده اند و می توانند از صدای خود برای حمایت از تازه واردان استفاده کنند و در عین حال به دفاع از حقوق زنان و دخترانی که هنوز در افغانستان هستند ادامه دهند، می دانیم.

بسیاری از سازمان ها و مؤسسات برای کمک به زنان تازه وارد افغان جایگاه مهم خود را در کانادا ایجاد کرده و از مهارت ها و دانش خود بهره می برند. در اینجا چند نمونه از چگونگی تأثیرگذاری زنان تازه وارد افغان و کمک به زنان دیگر آورده شده است:

  • دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات در دانشگاه کارلتون در اتاوا از دسامبر 2021 میزبان فریده نکزاد روزنامه نگار برجسته و مدافع حقوق بشر افغانستان به عنوان یک خبرنگار در محل اقامت بوده است. نکزاد از زمان ریاست مرکز حمایت از خبرنگاران زن افغان بوده است. 2017. او در نقش های رهبری خود، اغلب مجبور بود جان خود را برای دفاع از جایگاه زنان در روزنامه نگاری به خطر بیندازد. خانم نکزاد در دوره کنونی خود در دانشگاه کارلتون، علاوه بر تحقیق در مورد رسانه های افغانستان، به ویژه در مورد زنان و آزادی بیان، با دانشجویان کار می کند و تجربیات خود را به عنوان یک خبرنگار ارشد به اشتراک می گذارد.
  • انجمن مهاجرت کاتولیک کلگری (CCIS)، یک سازمان ارائه دهنده خدمات برنامه کمک به اسکان مجدد در کلگری، شیلا قیومی را به عنوان مترجم و مشاور استخدام کرده است. خانم قیومی قبل از سمت خود در CCIS به عنوان مدیر برابری برای صلح و دموکراسی کار می کرد و یک فعال برای صلح و دفاع از حقوق زنان در افغانستان بود. او از شبکه های زنان در 20 ولایت افغانستان حمایت کرد تا از مشارکت معنادار زنان در روند صلح افغانستان اطمینان حاصل شود.

در حالی که اسکان مجدد برای بسیاری از تازه واردان چالش برانگیز است، اما می تواند به ویژه برای زنان و دختران دشوار باشد. کانادا از تلاش های شرکای مورد اعتماد ما در جامعه حمایت می کند تا به آنها کمک کند تا در زندگی جدید خود ادغام شوند.

عکس هایی از ورود قبلی پناهجویان افغان در Dropbox برای استفاده رسانه ها موجود است. همچنین می توانید پیشرفت کانادا را در زمینه استقبال از پناهجویان افغان در کانادا زیر نظر داشته باشید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.