زلنسکی هشدار داد که روسیه پس از اوکراین به سایر کشورها چشم دوخته است

[ad_1] «همه ملت هایی که مانند ما به پیروزی زندگی بر مرگ اعتقاد دارند، باید با ما بجنگند. آنها باید به ما کمک کنند، زیرا ما در صف اول هستیم. و چه کسی بعدی خواهد آمد؟» زلنسکی اواخر روز جمعه در یک سخنرانی ویدیویی گفت. خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده

کد خبر : 197140
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
زلنسکی هشدار داد که روسیه پس از اوکراین به سایر کشورها چشم دوخته است

[ad_1]

«همه ملت هایی که مانند ما به پیروزی زندگی بر مرگ اعتقاد دارند، باید با ما بجنگند. آنها باید به ما کمک کنند، زیرا ما در صف اول هستیم. و چه کسی بعدی خواهد آمد؟» زلنسکی اواخر روز جمعه در یک سخنرانی ویدیویی گفت.

خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده ناحیه نظامی مرکزی روسیه، گفت که کنترل کامل جنوب اوکراین به این کشور امکان دسترسی به ترانس‌نیستریا، بخشی جدایی‌ناپذیر از مولداوی تحت اشغال روسیه در غرب را می‌دهد.

این امر کل خط ساحلی اوکراین را قطع می‌کند و به این معنی است که نیروهای روسی صدها مایل فراتر از خطوط کنونی به سمت غرب پیش می‌روند و از شهرهای بزرگ ساحلی اوکراین میکولایف و اودسا می‌گذرند.

این بیانیه یکی از جزئی ترین موارد در مورد جاه طلبی های مسکو در اوکراین بود و نشان می دهد که روسیه قصد ندارد به این زودی حملات خود را در آنجا خاتمه دهد.

وزارت دفاع اوکراین در توییتر اعلام کرد که اظهارات مینه‌کایف نشان می‌دهد روسیه دیگر قصد خود را پنهان نمی‌کند.

مسکو اکنون اذعان کرده است که هدف «مرحله دوم» جنگ پیروزی بر نازی‌های افسانه‌ای نیست، بلکه صرفاً اشغال شرق و جنوب اوکراین است. امپریالیسم همانطور که هست.»

روسیه می گوید که در حال انجام یک “عملیات نظامی ویژه” برای غیرنظامی کردن اوکراین و آزادسازی جمعیت آن از دست ناسیونالیست های خطرناک است. اوکراین و متحدان غربی آن تهاجم روسیه در 24 فوریه را یک جنگ تجاوزکارانه غیرقابل توجیه می نامند.

وزارت امور خارجه مولداوی گفت که سفیر مسکو را روز جمعه احضار کرده است تا “نگرانی عمیق” خود را در مورد اظهارات ژنرال ابراز کند. گفت: مولداوی بی طرف بود. مولداوی ماه گذشته درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داد و یک مسیر غربگرایانه را ترسیم کرد که با تهاجم روسیه تسریع شد.

جالینا پورتر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که واشنگتن قاطعانه از حاکمیت مولداوی حمایت می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا روسیه اهداف عملیات خود را گسترش داده است و اینکه مسکو آینده سیاسی جنوب اوکراین را چگونه می بیند، از اظهار نظر خودداری کرد.

هنگامی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در واشنگتن دیدار کرد، زلنسکی گفت که متحدان بالاخره در حال تحویل تسلیحاتی هستند که کیف درخواست کرده بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مجوز کمک ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر به اوکراین از جمله توپخانه سنگین، مهمات و هواپیماهای بدون سرنشین را صادر کرده است. کانادا روز جمعه اعلام کرد که توپخانه سنگین بیشتری را در اختیار اوکراین قرار داده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که دو هفته آینده احتمالا تعیین کننده خواهد بود.

وی به خبرنگاران گفت: «احتمالاً شاهد افزایش بسیار قابل توجهی در شدت حملات نظامی روسیه در شرق (و در) ساحل خواهیم بود.

ارتش اوکراین گفت نیروهای روسیه حملات خود را در امتداد خط مقدم در شرق افزایش داده اند و در حال تلاش برای حمله به منطقه خارکف، در شمال هدف اصلی خود، دونباس هستند.

فرماندهی نظامی اوکراین در جنوب و شرق اعلام کرد که 11 حمله روسیه را دفع کرده و 130 سرباز را کشته و 12 تانک و 27 خودروی زرهی دیگر را منهدم کرده است، جزئیاتی که رویترز به طور مستقل نمی تواند تأیید کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک انبار بزرگ اسلحه را در منطقه خارکف تصرف کرده اند. این سازمان همچنین از اصابت ده ها هدف در مناطق دونتسک و خارکف در روز جمعه خبر داد.

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن روسیه که اغلب خود را «پیاده سرباز پوتین» توصیف می‌کند، اواخر روز جمعه در حساب رسمی تلگرام خود نوشت که چچن صدها داوطلب دیگر را برای جنگ برای روسیه در اوکراین اعزام می‌کند.

جرائم جنگی

در ژنو، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که شواهد فزاینده ای از جنایات جنگی روسیه، از جمله گلوله باران بی رویه و اعدام های کوتاه مدت وجود دارد. در این بیانیه آمده است که به نظر می رسد اوکراین نیز از سلاح هایی با اثرات غیرمجاز استفاده کرده است.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند و بدون مدرک می گوید که نشانه هایی از جنایات مرتکب شده توسط سربازانش جعلی بوده است. اوکراین قبلا گفته بود که هر نظامی را که مرتکب جنایات جنگی شده باشد مجازات خواهد کرد.

یک روز پس از آن که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ارتش برای ریشه کن کردن آنها زحمت نخواهد کشید، روسیه اعلام کرد که هزاران سرباز اوکراینی را که در یک کارخانه بزرگ فولاد در ماریوپول، بندر اصلی دونباس محاصره شده بودند، “محاصره ایمن” کرده است.

پوتین پس از نزدیک به دو ماه محاصره در شهر پیروز شد. در بخشی از ماریوپل که در کنترل روسیه است، ساکنان مات و مبهوت این هفته به پس‌زمینه‌ای از بلوک‌های آپارتمانی سوخته و ماشین‌های ویران شده رفتند.

داوطلبان با لباس‌ها و ماسک‌های سفید هزمت در میان ویرانه‌ها گشتند، اجساد را از آپارتمان‌ها جمع‌آوری کردند و در کامیونی که با حرف Z، نماد تهاجم روسیه، مشخص شده بود، بار کردند.

اوکراین تخمین می زند که ده ها هزار غیرنظامی در محاصره این شهر توسط روسیه جان خود را از دست داده اند و می گوید 100000 غیرنظامی هنوز در آنجا هستند و نیاز به تخلیه کامل دارند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر روز جمعه گفت “احتمال” وجود دارد که کریدور بشردوستانه خارج از ماریوپل در روز شنبه باز شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه برای دیدار با پوتین و گفتگو درباره برقراری صلح فوری در اوکراین به مسکو سفر خواهد کرد و افزود که گوترش سپس برای گفت‌وگو با زلنسکی عازم کیف خواهد شد.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که ارتش آمریکا انتظار دارد بیش از 20 کشور در مذاکرات دفاعی با محوریت اوکراین که هفته آینده در آلمان میزبانی خواهد کرد، شرکت کنند که تا حدی بر نیازهای دفاعی بلندمدت کیف متمرکز خواهد بود.

(گزارش ماریا استارکوا در لویو و دیگر خبرنگاران رویترز؛ نوشته دیوید برانستروم و کیم کوگیل؛ ویرایش توسط روزالبا اوبراین و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.