زلنسکی خواستار دفاع محکم تر از کریدور صادرات غلات اوکراین است

[ad_1] روسیه که در 24 فوریه به اوکراین حمله کرد، در آخر هفته از این توافق خارج شد و گفت به دلیل حمله به ناوگان خود در دریای سیاه نمی تواند امنیت کشتی های غیرنظامی را تضمین کند. زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی اواخر شب سه‌شنبه گفت که کشتی‌ها به لطف کار ترکیه و سازمان

کد خبر : 275295
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۳۷
زلنسکی خواستار دفاع محکم تر از کریدور صادرات غلات اوکراین است

[ad_1]

روسیه که در 24 فوریه به اوکراین حمله کرد، در آخر هفته از این توافق خارج شد و گفت به دلیل حمله به ناوگان خود در دریای سیاه نمی تواند امنیت کشتی های غیرنظامی را تضمین کند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی اواخر شب سه‌شنبه گفت که کشتی‌ها به لطف کار ترکیه و سازمان ملل، دو دلال اصلی توافقنامه صادرات غلات ۲۲ ژوئیه، با محموله از بنادر اوکراین خارج می‌شوند.

زلنسکی گفت: «اما یک دفاع قابل اعتماد و طولانی مدت برای کریدور غلات مورد نیاز است.

زلنسکی گفت: «روسیه باید به وضوح آگاه باشد که پاسخ سختی از جهان به هر اقدامی برای اختلال در صادرات مواد غذایی ما دریافت خواهد کرد.» “در اینجا به وضوح زندگی ده ها میلیون نفر مورد بحث است.”

الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین در توییتر گفت: انتظار می‌رود هشت کشتی با محصولات کشاورزی روز پنجشنبه از این کریدور عبور کنند.

یکی از پیامدهای جهانی جنگ روسیه علیه همسایه خود کمبود مواد غذایی و بحران هزینه های زندگی در بسیاری از کشورها بوده است.

هدف از قرارداد غلات کمک به جلوگیری از قحطی با تزریق بیشتر گندم، روغن آفتابگردان و کود به بازارهای جهانی و کاهش افزایش چشمگیر قیمت ها بود. سطح قبل از جنگ 5 میلیون تن صادراتی از اوکراین در هر ماه را هدف قرار داد.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای صادرات غلات و کود تحت این توافق روز سه شنبه در توییتر گفت که انتظار دارد کشتی های بارگیری شده روز پنجشنبه بنادر اوکراین را ترک کنند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز گفت که پیشرفت هایی وجود دارد و امیدوار است این توافق ادامه یابد.

آکار پس از دو تماس تلفنی در همین چند روز با همتای روسی خود، سرگئی شویگو، در بیانیه ای گفت: «ما در حال ارزیابی اطلاعات موجود مبنی بر ادامه این توافق هستیم». او گفت که انتظار می‌رود روسیه «امروز و فردا» پاسخ دهد.

بر اساس این قرارداد بیش از 9.5 میلیون تن ذرت، گندم، محصولات آفتابگردان، جو، کلزا و سویا صادر شده است. یک مرکز هماهنگی مشترک (JCC) با دفتر مرکزی در استانبول – متشکل از مقامات سازمان ملل، ترکیه، روسیه و اوکراین – در مورد حرکت کشتی ها توافق کرده و کشتی ها را بازرسی می کند.

قطع برق

روسیه در اقدامی تلافی جویانه برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه در آخر هفته، به شهرهای اوکراین از جمله کیف پایتخت شلیک کرد. اوکراین گفت که بیشتر این موشک ها را سرنگون کرده است، اما برخی از آنها به ایستگاه های برق اصابت کرده و منابع برق و آب را قطع کرده اند.

زلنسکی سه شنبه شب گفت: 9 منطقه با قطع برق برای تثبیت شبکه مواجه بودند و “متخصصان انرژی و مقامات محلی هر کاری را برای کاهش قطعی برق انجام می دهند.”

ایالات متحده روز سه شنبه این حملات را محکوم کرد و گفت که حدود 100 موشک در روزهای دوشنبه و سه شنبه شلیک شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست روزانه به خبرنگاران گفت: «با کاهش دما، این حملات روسیه با هدف تشدید درد و رنج بشری به‌ویژه فجیع هستند». روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.