زلنسکی به ایران اتهام زد

 روزنامه اکونومیک تایمز نوشت، ولودیمر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با تکرار ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه کشورش، در پیامی ویدیویی ادعا کرد : تنها دو روز از آغاز سال گذشته است و تعداد پهپادهای ساقط‌ شده ایرانی بر فراز اوکراین، به بیش از هشتاد تا می‌رسد. زلنسکی ادامه داد: ما

کد خبر : 302000
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
زلنسکی به ایران اتهام زد



 روزنامه اکونومیک تایمز نوشت، ولودیمر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با تکرار ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه کشورش، در پیامی ویدیویی ادعا کرد : تنها دو روز از آغاز سال گذشته است و تعداد پهپادهای ساقط‌ شده ایرانی بر فراز اوکراین، به بیش از هشتاد تا می‌رسد.

زلنسکی ادامه داد: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد روسیه برنامه دارد حملاتی طولانی با پهپادهای شاهد انجام دهد. شاید آن‌ها دنبال از پای در آوردن ما، ملتمان، نیروی دفاعی‌مان و [تمام شدن] انرژی برقمان باشند.

ادعای زلنسکی و متحدان اوکراین مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین با ارائه پهپادهای جنگی «شاهد» به آن، از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

مقامات روسیه می‌گویند، این کشور از پهپادهای ساخت داخل در جنگ اوکراین استفاده می‌کند و اتهامات علیه روابط روسیه و ایران را «بی‌اساس» خوانده‌اند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری این هفته‌اش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آغاز سال نوی میلادی، بر اساس اخبار منتشر شده شاهد دور جدیدی از بمباران و حملات به اوکراین هستیم و در این ارتباط طرح اتهاماتی از سوی مقامات اوکراین علیه ایران  در رسانه‌ها بار دیگر مطرح شده نظر جمهوری اسلامی ایران در مورد این اظهارات و اتهامات چیست و از سوی دیگر با توجه به اینکه دور اول مذاکرات ایران و اوکراین در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات این کشور برگزار شده آیا زمانی برای برگزاری دور دوم تعیین شده است یا نه، بیان کرد: ما در ارتباط با تحولات اوکراین و اتهاماتی که مشخصا علیه ایران وارد می‌شود بارها دیدگاه خودمان را در سطوح مختلف بیان کردیم. همانطور که بارها گفتیم ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست و تکرار اتهامات واهی علیه ایران کمکی به حل این بحران نمی‌کند. ما بارها مقامات اوکراینی را به این موضوع توجه داده‌ایم که دست از اتهام زنی علیه ایران بردارند.

او با بیان اینکه در ارتباط با اتهامات واهی مطرح شده علیه تهران چندی پیش با ابتکار ایران گفت‌وگویی میان دو کشور صورت گرفت و در این ارتباط تبادل نظر انجام شد، گفت: تا کنون هیچ طرفی از جمله اوکراین و دیگر طرف‌هایی که علیه ایران اتهام مطرح می‌کنند مدارک و شواهدی مبتنی بر مشارکت ایران در این جنگ ارائه نکرده‌اند.

کنعانی ادامه داد: همانطور که بارها از سوی وزارت خارجه ایران اعلام شده است همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه مبتنی بر منافع و مسائل مشترک و با رعایت قوانین و مقررات انجام می‌شود و سابقه این همکاری‌ها به پیش از آغاز جنگ بر می‌گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به مقامات اوکراینی بار دیگر توصیه می‌کنیم که از اتهام زنی بی اساس و واهی در ارتباط با ایران دست بردارند و به راهکارهای مناسب در این زمینه برای حل بحران توجه کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.