زلنسکی اوکراین تخلیه اجباری منطقه دونتسک را اعلام کرد

[ad_1] زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی آخر شب همچنین گفت که صدها هزار نفر هنوز در مناطق جنگی در منطقه بزرگتر دونباس، که شامل دونتسک و همچنین منطقه همسایه لوهانسک است، باید ترک کنند. او گفت: «هر چه تعداد مردم اکنون (منطقه دونتسک) را ترک کنند، ارتش روسیه تعداد کمتری از مردم را برای کشتن

کد خبر : 235478
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۵
زلنسکی اوکراین تخلیه اجباری منطقه دونتسک را اعلام کرد

[ad_1]

زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی آخر شب همچنین گفت که صدها هزار نفر هنوز در مناطق جنگی در منطقه بزرگتر دونباس، که شامل دونتسک و همچنین منطقه همسایه لوهانسک است، باید ترک کنند.

او گفت: «هر چه تعداد مردم اکنون (منطقه دونتسک) را ترک کنند، ارتش روسیه تعداد کمتری از مردم را برای کشتن خواهد داشت.

به طور جداگانه، رسانه های داخلی اوکراین به نقل از ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر این کشور، گفتند که تخلیه باید قبل از شروع زمستان انجام شود زیرا منابع گاز طبیعی منطقه نابود شده است.

زلنسکی گفت که صدها هزار نفر هنوز در مناطقی از دونباس زندگی می کنند که درگیری ها شدید است.

رئیس جمهور گفت: “بسیاری از خروج امتناع می کنند، اما هنوز باید انجام شود.” «اگر فرصت دارید، لطفاً با کسانی که هنوز در مناطق جنگی در دونباس هستند، صحبت کنید. لطفاً آنها را متقاعد کنید که باید ترک کنند.»

اوایل روز شنبه، ارتش اوکراین اعلام کرد که بیش از 100 سرباز روس در درگیری‌های روز جمعه در جنوب، از جمله منطقه خرسون که کانون ضد حمله کیف در آن بخش از کشور و حلقه کلیدی در مسکو است، کشته و هفت تانک منهدم شده است. خطوط تامین

فرماندهی جنوبی ارتش گفت که ترافیک ریلی به خرسون بر روی رودخانه دنیپرو قطع شده است که احتمالاً نیروهای روسی در غرب رودخانه را از تدارکات در کریمه اشغالی و شرق منزوی می کند.

ارتش اوکراین در جنوب شهر باخموت، که روسیه از آن به عنوان هدف اصلی در دونتسک یاد کرده است، گفت که نیروهای روسی در ایجاد کنترل بر شهرک سمیهریا با یورش به آن از سه جهت “تا حدی موفق” بوده اند.

در گزارش شامگاهی ارتش با اشاره به نیروهای روسی آمده است: «او خود را در حومه شهرک مستقر کرد.

مقامات دفاعی و اطلاعاتی بریتانیا، که از زمان حمله مسکو به همسایه خود در 24 فوریه، یکی از سرسخت ترین متحدان اوکراین بوده است، نیروهای روسی را در تلاش برای حفظ شتاب به تصویر کشیدند.

اوکراین در هفته‌های اخیر از سامانه‌های موشکی دوربرد غربی برای آسیب‌دیدگی شدید به سه پل در سراسر دنیپرو استفاده کرده است که شهر خرسون را قطع کرده و – طبق ارزیابی مقامات دفاعی بریتانیا – ارتش 49 روسیه را در کرانه غربی رودخانه بسیار آسیب‌پذیر کرده است.

دیمیترو بوتری، فرماندار حامی اوکراین منطقه خرسون، گفت که درگیری ها در بسیاری از مناطق این منطقه ادامه دارد و منطقه بریسلاو، درست در شمال غربی نیروگاه برق آبی کاخوفکا، به شدت آسیب دیده است.

وی در تلگرام نوشت: «در برخی روستاها حتی یک خانه سالم نمانده است، تمام زیرساخت‌ها ویران شده، مردم در سرداب‌ها زندگی می‌کنند.

درست در شمال لیسیچانسک، که نیروهای مسکو در اوایل ژوئیه پس از هفته‌ها درگیری به تصرف خود درآوردند، پارتیزان‌های اوکراینی یک جعبه اتصال راه‌آهن را در نزدیکی شهر سواتوو که تحت کنترل روسیه قرار داشت، در جمعه شب منهدم کردند و حمل مهمات به خطوط مقدم را برای مسکو سخت‌تر کرد. سرهی گایدای فرماندار منطقه لوهانسک در یک پست آنلاین گفت: با قطار.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان جنگ را تأیید کند.

مقامات دولت منصوب شده توسط روسیه که منطقه خرسون را اداره می کنند در اوایل این هفته ارزیابی های غرب و اوکراین از وضعیت را رد کردند.

روز جمعه، وزارت بریتانیا، دولت روسیه را با از دست دادن ده‌ها هزار سرباز در جنگ، «در حال ناامیدی» توصیف کرد. ریچارد مور، رئیس آژانس اطلاعات خارجی MI6 بریتانیا، https://twitter.com/ChiefMI6/status/1553309715299536896?s=20&t=ScC3FnVxfbtD1_W6tPFDvQ در توییتر اضافه کرد که روسیه “به پایان رسیده است.”

مرگ و میر در زندان

اوکراین و روسیه در مورد حمله موشکی یا انفجاری در اوایل روز جمعه که به نظر می‌رسد منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در خط مقدم شهر اولنیوکا، که در دست جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو در شرق دونتسک است، مبادله کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه فهرستی از 50 اسیر جنگی اوکراینی کشته و 73 زخمی را در حمله نظامی اوکراین با سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) ساخت آمریکا منتشر کرد.

سپهبد ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «تمام مسئولیت‌های سیاسی، جنایی و اخلاقی بر عهده زلنسکی، «رژیم جنایتکار او و واشنگتن است که از آنها حمایت می‌کند».

نیروهای مسلح اوکراین مسئولیت را رد کردند و گفتند توپخانه روسیه این زندان را هدف قرار داده است تا بدرفتاری با افرادی که در آنجا نگهداری می شوند را پنهان کنند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و خواستار محکومیت بین المللی شد.

رویترز نمی‌توانست فوراً روایت‌های متفاوت رویدادها را تأیید کند، اما برخی از مرگ‌ها توسط خبرنگاران رویترز که از زندان بازدید کردند تأیید شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه در تماس تلفنی خود با کولبا ابراز همدردی کرد و گفت که واشنگتن متعهد است «روسیه را در قبال جنایات مسئول بداند».

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل آماده است تا کارشناسانی را به اولنیوکا بفرستد تا در صورت کسب رضایت از هر دو طرف تحقیق کنند. کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) اعلام کرد که به دنبال دسترسی است و پیشنهاد کمک به تخلیه مجروحان را داده است.

یک مؤسسه خیریه مرتبط با هنگ آزوف اوکراین در تلگرام اعلام کرد که بلافاصله قادر به تأیید یا تکذیب صحت فهرست روسیه از افراد کشته و زخمی نیست.

اوکراین روسیه را به جنایات علیه غیرنظامیان متهم کرده و بیش از 10000 جنایت جنگی احتمالی را شناسایی کرده است. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان و جنایات جنگی را رد می کند.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته جیکوب گرونهولت-پدرسن و دیوید برانستروم؛ ویرایش توسط لینکلن فست، ویلیام مالارد، فرانسیس کری و جاناتان اوتیس)



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.