زلنسکی اوکراین از مدافعان باخموت تشکر می کند زیرا رئیس واگنر می گوید شهر سقوط کرده است

[ad_1] یوگنی پریگوژین گفت که سربازان او که در یک تلاش چند ماهه برای محاصره و تصرف شهر بمباران شده شرکت داشتند، پرچم روسیه را بر روی ساختمان اداری آن برافراشته بودند. «از نظر حقوقی، باخموت گرفته شده است. پریگوژین در پیامی صوتی که روز یکشنبه در حساب کاربری تلگرام سرویس مطبوعاتی خود منتشر کرد،

کد خبر : 341876
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
زلنسکی اوکراین از مدافعان باخموت تشکر می کند زیرا رئیس واگنر می گوید شهر سقوط کرده است

[ad_1]

یوگنی پریگوژین گفت که سربازان او که در یک تلاش چند ماهه برای محاصره و تصرف شهر بمباران شده شرکت داشتند، پرچم روسیه را بر روی ساختمان اداری آن برافراشته بودند.

«از نظر حقوقی، باخموت گرفته شده است. پریگوژین در پیامی صوتی که روز یکشنبه در حساب کاربری تلگرام سرویس مطبوعاتی خود منتشر کرد، گفت: دشمن در بخش‌های غربی متمرکز شده است.

اما هیچ نشانه ای از سوی مقامات اوکراینی وجود نداشت مبنی بر اینکه باخموت، شهری 70000 نفری قبل از حمله روسیه که بیش از یک سال پیش آغاز شد، به دست روسیه افتاده است.

پریگوژین قبلاً ادعاهایی را مطرح کرده بود که زودرس بود.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود در روز یکشنبه گفت: «از سربازان ما که در آودیوکا، مارینکا و باخموت می‌جنگند متشکرم. «به خصوص باخموت. به خصوص آنجا گرم است.»

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، پیشتر وضعیت اطراف شهر را “متشنج” توصیف کرده بود. مالیار گفت که نیروهای اوکراینی در حال دفاع از مواضع خود بودند و نیروهای روسی به تلفات در هنگام حمله توجه چندانی نداشتند.

رویترز نتوانست گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

درگیری در مرکز شهر

فرماندهان ارتش اوکراین گفته‌اند که حمله متقابل آنها – با حمایت تانک‌های جدید غربی و سایر سخت‌افزارها – دور از دسترس نیست، اما بر اهمیت حفظ باخموت در این بین تاکید کرده‌اند.

اوله ژدانوف، تحلیلگر برجسته نظامی اوکراینی، گفت که جنگ مرکز باخموت را فرا گرفته است. نیروهای اوکراینی 25 حمله دشمن را دفع کرده بودند، اما نیروهای روسی کارخانه فلز AZOM را که نیروهای اوکراینی روزها از آن دفاع می کردند، تصرف کردند.

ژدانوف که روابط نزدیکی با ارتش اوکراین دارد، در ویدئویی که در یوتیوب پخش شد، گفت: «دشمن از شمال، شرق و جنوب به مرکز شهر حمله می‌کند و تلاش می‌کند شهر را تحت کنترل کامل خود درآورد».

در روسیه، ولادلن تاتارسکی، وبلاگ نویس نظامی معروف، روز یکشنبه در اثر انفجار بمب در کافه ای در سن پترزبورگ کشته شد که به نظر می رسد دومین ترور شخصیتی در خاک روسیه باشد که از نزدیک با جنگ در اوکراین مرتبط است.

کمیته تحقیقات دولتی روسیه اعلام کرد که تحقیقات قتلی را در مورد انفجاری که 25 نفر را زخمی کرد، آغاز کرده است.

هنوز مشخص نشده است که چه کسی پشت این قتل بوده است. پریگوژین از واگنر گفت که او “رژیم کیف” را به خاطر آن مقصر نمی داند، اما یکی دیگر از مقامات برجسته روسیه بدون ارائه مدرک، انگشت خود را به سمت اوکراین نشانه رفت.

یک مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: “تروریسم داخلی” در روسیه در حال وقوع است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.