زلنسکی از اوکراین می گوید کمک های کنگره آمریکا “صدقه نیست” و خواستار حمایت بیشتر شد

[ad_1] اظهارات زلنسکی در روز چهارشنبه در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان – که برخی از آنها نسبت به ارسال کمک های زیادی به اوکراین ابراز تردید کرده اند – قرار است در 3 ژانویه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست دموکرات ها در دست بگیرند. برخی از جمهوری‌خواهان تندرو حتی خواستار

کد خبر : 296525
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
زلنسکی از اوکراین می گوید کمک های کنگره آمریکا “صدقه نیست” و خواستار حمایت بیشتر شد

[ad_1]

اظهارات زلنسکی در روز چهارشنبه در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان – که برخی از آنها نسبت به ارسال کمک های زیادی به اوکراین ابراز تردید کرده اند – قرار است در 3 ژانویه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست دموکرات ها در دست بگیرند.

برخی از جمهوری‌خواهان تندرو حتی خواستار پایان دادن به کمک‌ها و ممیزی برای ردیابی چگونگی هزینه‌های تخصیص شده شده‌اند.

«پول شما صدقه نیست. زلنسکی در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: این سرمایه‌گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی است که ما به مسئولانه‌ترین شیوه آن را مدیریت می‌کنیم.

زلنسکی در حالی که خواستار حمایت هر دو حزب شد، گفت که جهان آنقدر به هم پیوسته است که به هیچ کشوری اجازه نمی دهد کنار بایستد و احساس امنیت کند.

پیش از این، زلنسکی با پوشیدن شلوار و ژاکت سبز زیتونی علامت تجاری خود در اولین سفر خارجی خود در زمان جنگ، با رئیس جمهور جو بایدن ملاقات کرد که خواستار ادامه حمایت در سال 2023 شد.

ایالات متحده همچنین 1.85 میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین از جمله سامانه دفاع هوایی پاتریوت برای کمک به این کشور برای جلوگیری از رگبار موشک های روسیه اعلام کرد.

زلنسکی گفت سامانه پاتریوت گام مهمی در ایجاد سپر هوایی است.

زلنسکی در کنفرانس خبری کاخ سفید که در کنار بایدن ایستاده بود، گفت: «این تنها راهی است که می‌توانیم دولت تروریستی را از ابزار اصلی ترورش محروم کنیم، یعنی امکان ضربه زدن به شهرهای ما، انرژی ما را».

زلنسکی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: “ما دوست داریم میهن پرستان بیشتری داشته باشیم… ما در جنگ هستیم.”

روسیه می گوید در ماه فوریه «عملیات نظامی ویژه» خود را در اوکراین برای خلاصی از شر ملی گرایان و حفاظت از جوامع روسی زبان آغاز کرده است. اوکراین و غرب اقدامات روسیه را به عنوان یک جنگ تهاجمی بی دلیل توصیف می کنند.

اوکراین در هفته‌های اخیر بارها تحت حملات روسیه قرار گرفته است که زیرساخت‌های انرژی این کشور را هدف قرار داده است و میلیون‌ها نفر را بدون برق یا آب لوله‌کشی در زمستان سردی رها کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از سفیر روسیه در آمریکا گزارش داد که سفر زلنسکی تایید کرد که اظهارات آمریکا در مورد عدم تمایل به درگیری با روسیه کلماتی توخالی است.

تاس به نقل از آناتولی آنتونوف گفت: اقدامات تحریک آمیز آمریکا در اوکراین منجر به تشدید تنش شد که تصور عواقب آن غیرممکن بود.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد، اگر سامانه‌های پاتریوت به اوکراین تحویل داده شود، هدف قانونی برای حملات روسیه خواهد بود.

جنگ جهانی دوم را فرا می خواند

زلنسکی برای سخنرانی در جلسات مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به فهرست بلندبالایی از رهبران جهان پیوست، سنتی که در سال 1874 با دیدار پادشاه هاوایی کالاکائوا آغاز شد و شامل دیدارهای تقریباً افسانه‌ای در زمان جنگ توسط نخست‌وزیر بریتانیا، وینستون چرچیل، پادشاهان، ملکه‌ها و یکی از آنها بود. پاپ

اعضای مجلس نمایندگان و سناتورهای هر دو حزب برای تشویق بخش‌هایی از سخنرانی زلنسکی در حالی که نبرد کشورش را به جنگ جهانی دوم و حتی انقلاب آمریکا تشبیه می‌کند، به پا خاستند.

زلنسکی با اشاره به رئیس جمهور سابق ایالات متحده، فرانکلین دی. روزولت، که بین سال های 1933 و 1945 خدمت کرد، و تلاش برای رهایی اروپا از اشغال نازی ها، از آمریکایی ها در حالی که با خانواده برای کریسمس دور هم جمع شده بودند، درخواست کرد.

او گفت: «درست مانند سربازان شجاع آمریکایی که در کریسمس 1944 خطوط خود را حفظ کردند و با نیروهای هیتلر مقابله کردند، سربازان شجاع اوکراینی نیز در کریسمس امسال با نیروهای پوتین همین کار را می کنند.

کنگره در آستانه تصویب 44.9 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی اضطراری است که بیش از 50 میلیارد دلاری است که امسال به عنوان بزرگترین درگیری زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به اوکراین ارسال شده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن هیچ نشانه ای از تمایل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای مشارکت در برقراری صلح نمی بیند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ارسال تسلیحات بیشتر غرب به اوکراین منجر به “تعمیق” درگیری خواهد شد.

زلنسکی گفت که صلح عادلانه با روسیه به معنای عدم مصالحه در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.