زلزله‌ی شدیدی لس‌آنجلس را لرزاند/ ستارگان سینما وحشت‌زده از خانه‌های‌شان بیرون دویدند

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۴۹ ساعت ۶ بامداد به وقت محلی زلزله‌ی شدیدی منطقه‌ی لس‌آنجلس آمریکا را به لرزه درآورد و برق قسمت وسیعی از هالیوود قطع شد و بسیاری از ستارگان مطرح سینمای آمریکا وحشت‌زده از خانه‌های خود بیرون دویدند. روزنامه‌ی اطلاعات روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۴۹ در توضیح این

کد خبر : 464786
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۱
زلزله‌ی شدیدی لس‌آنجلس را لرزاند/ ستارگان سینما وحشت‌زده از خانه‌های‌شان بیرون دویدند

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۴۹ ساعت ۶ بامداد به وقت محلی زلزله‌ی شدیدی منطقه‌ی لس‌آنجلس آمریکا را به لرزه درآورد و برق قسمت وسیعی از هالیوود قطع شد و بسیاری از ستارگان مطرح سینمای آمریکا وحشت‌زده از خانه‌های خود بیرون دویدند. روزنامه‌ی اطلاعات روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۴۹ در توضیح این خبر نوشت:

این زلزله سخت‌ترین زلزله‌ی کالیفرنیا در ۳۸ سال اخیر بوده است و در منطقه‌ی وسیعی ویرانی شدید ایجاد کرده است. حداقل ۱۵۰ کشته و زخمی شده‌اند و ۲۵۰ هزار نفر از خانه‌های خود که در زیر یک سد شکاف‌برداشته قرار داشته، گریخته‌اند.

نیمی از قربانیان زلزله کسانی بودند که در اثر خراب شدن یک بیمارستان سه‌طبقه از بین رفته‌اند. هشتاد نفر از کارکنان و بیماران این بیمارستان به دام آوار افتاده بودند، اما اکثر آن‌ها نجات یافتند. بیش از ۹۰۰ نفر در اثر خرابی آوار مجروح شده‌اند. سدی که شکاف برداشته و منطقه‌ی وسیعی را به سیلاب تهدید می‌کند سد «سان فرناندو» است. مقامات محلی گفته‌اند: علاوه بر ۲۵۰ هزار نفر که از خانه‌های خود گریخته‌اند بیش از ۱۲۰ هزار نفر دیگر باید از منطقه‌ی زیر سد تخلیه شوند.

در حدود ۴۰۰ ساختمان در خود لس‌آنجلس آسیب دیده‌اند و پیاده‌روهای هالیوود پر از شیشه خرده‌ی پنجره‌ها و آثاری از خرابی عمارات است. صدها فقره حریق در اثر قطع شدن لوله‌های گاز رخ داده است.

پرزیدنت نیکسون کالیفرنیا را منطقه‌ی آسیب‌دیده اعلام کرد و آگنیو [معاون رئیس‌جمهور] را برای ملاقات با ریگان فرماندار کالیفرنیا و برآورد کمک‌های لازم اعزام نمود. ساختمان‌های بلند لس‌آنجلس مانند میله‌ی بلندی به نوسان درآمده بود و آجر و گچ بر روی شهر می‌ریخت. هنوز رقم کامل تلفات و خسارات منتشر نشده است.

در جریان زلزله‌ی لس‌آنجلس بسیاری از ستارگان و هنرپیشه‌های هالیوود که در خانه‌های خود استراحت می‌کردند وحشت‌زده از خانه‌های‌شان بیرون آمدند و در سرمای شدید در خیابان‌ها پرسه می‌زدند. الیزابت تیلور، ریچارد برتون، باربارا استرایسند، دین‌ مارتین، آنتونی پرکینز، آنیتا اکبرگ از جمله ستاره‌ها و هنرپیشگانی بودند که پس از وقوع زلزله و خاموش شدن برق در هالیوود از ترس به خیابان آمدند.

زلزله‌ی شدیدی لس‌آنجلس را لرزاند/ ستارگان سینما وحشت‌زده از خانه‌های‌شان بیرون دویدند

۲۵۹۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.