زامبیایی‌ها با طولانی شدن کار دوباره بدهی‌ها با هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند

[ad_1] بن مواندیلا، که سال گذشته 15 پتوی وارداتی را در ماه به ازای هر فروش 50 کواچا (2.75 دلار) سود می‌فروخت، اما اکنون تنها دو یا سه پتو می‌فروشد، گفت: «دلار ما را می‌کشد. کواچای ضعیف کاهش تورم را در ماه‌های اخیر متوقف کرده است، که مقامات و اقتصاددانان تا حدی آن را به

کد خبر : 347941
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
زامبیایی‌ها با طولانی شدن کار دوباره بدهی‌ها با هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند

[ad_1]

بن مواندیلا، که سال گذشته 15 پتوی وارداتی را در ماه به ازای هر فروش 50 کواچا (2.75 دلار) سود می‌فروخت، اما اکنون تنها دو یا سه پتو می‌فروشد، گفت: «دلار ما را می‌کشد.

کواچای ضعیف کاهش تورم را در ماه‌های اخیر متوقف کرده است، که مقامات و اقتصاددانان تا حدی آن را به دلیل تلاش زامبیا برای تکمیل بازسازی بدهی از زمان عدم پرداخت بدهی‌های خود در سال 2020 و همچنین تولید ناامیدکننده مس می‌دانند.

ناتالی مویلا از مرکز سیاست گذاری و توسعه تجارت، یک اندیشکده زامبیایی، گفت: دارندگان اوراق قرضه که در بازارهای محلی ما سرمایه گذاری کرده اند و اوراق قرضه یا سرمایه گذاری آنها در حال سررسید است، پول را دریافت می کنند و سرمایه گذاری مجدد نمی کنند.

“این به پول محلی ما فشار می آورد … که بدیهی است که هزینه زندگی را نیز افزایش داده است.”

کواچا از بالای 22 در هر دلار در ژوئیه 2021، درست قبل از روی کار آمدن هاکاینده هیچیلما، به کمتر از 15.4 کواچا در هر دلار در سپتامبر 2022، که با اعتماد به دولت جدید تقویت شده بود، تقویت شده بود.

با این حال، با طولانی شدن بازسازی بدهی، نرخ ارز در ماه مارس به بالای 21 کواچا رسید، اگرچه تا کنون در این ماه 14 درصد افزایش یافته است.

تورم از 24.6 درصد در آگوست 2021 کاهش یافت، اما از ژوئن 2022 بین 9 تا 10 درصد باقی مانده است. بر اساس گزارش، در سه ماهه سوم سال 2022، سرمایه گذاران خارجی 24.7 درصد از بدهی دولت داخلی زامبیا را در اختیار داشتند که در مقایسه با 29 درصد سال قبل کاهش یافته است. آخرین داده های بانک مرکزی

در همین حال، مردم عادی زامبیا در حال مبارزه هستند. به گفته مرکز یسوعی برای بازتاب الهیاتی، که قیمت مواد غذایی را بررسی می کند، یک سبد غذایی ماهانه در ماه دسامبر تقریباً 9000 کواچا هزینه دارد که بیش از دو برابر درآمد ماهانه ماهانه ملی 4393 کواچا است.

تاخیر در رفع بدهی

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در این ماه از تولیدکننده مس آفریقای جنوبی به دلیل اصلاحات اقتصادی خود ستایش کرد، اما گفت که تنها در صورتی 188 میلیون دلار از برنامه وام توافق شده به کشور وام می‌دهد که طلبکاران دوجانبه زامبیا بر سر کاهش بدهی توافق کنند.

این کشور همچنان در حال کار بر روی بازسازی با طلبکاران دوجانبه و دارندگان اوراق قرضه خصوصی است، اما در بحبوحه فقدان اجماع در مورد نحوه ارائه تسهیلات بدهی، گفتگوها ادامه دارد.

بسیاری از مقامات غربی این تاخیر را به گردن بزرگترین طلبکار دوجانبه زامبیا، چین می‌اندازند و کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول اخیراً به چین گفته است که باید کار خود را برای بازسازی توافق‌نامه‌ها برای کشورهایی مانند زامبیا، غنا و اتیوپی سرعت بخشد.

در اظهاراتی که روز جمعه منتشر شد، رئیس بانک خلق چین، یی گانگ، تمایل چین برای اجرای مذاکرات بدهی تحت چارچوب مشترک را تکرار کرد، فرآیندی که توسط گروه 20 در سال 2020 معرفی شد و سه کشور آفریقایی از آن استفاده می کنند.

فلیکس نکولوکوسا، وزیر خزانه داری زامبیا، در رویدادی در نشست بهاره صندوق بین المللی پول گفت: «به دلیل احساسات موجود در بازار… ممکن است برخی از دستاوردهایی را که تاکنون به دست آورده ایم از دست بدهیم.

“اگر ما شروع به از دست دادن برخی از این دستاوردها کنیم … آنگاه مقداری ناامیدی یا عقب نشینی خواهیم داشت.”

در حالی که دستاوردهای اخیر کواچا ممکن است برای برخی از بازرگانان کالاهای وارداتی و مشتریان آنها مهلت ایجاد کند، نوسانات ارزی بزرگ باعث از کار افتادن سایرین می شود.

کیلیان ماتانگیلا، سخنگوی انجمن فروشندگان خودرو زامبیا که اعضای آن خودروهای ژاپنی کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: «بی ثباتی در نرخ ارز ما را می‌کشد. “برخی از بازیکنان به دلیل این نوسانات شدید در هر جهت از تجارت خارج شده اند.”

مایکل گونزالس، سفیر ایالات متحده در زامبیا، در مصاحبه ای در لوزاکا در اوایل این ماه گفت، تجدید نظر بدهی ناتمام همچنین به این معنی است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در حاشیه می مانند.

او گفت: «شرکت‌های احتمالی که می‌آیند و می‌گویند «ما واقعاً از این فرصت هیجان‌زده هستیم»، در بسیاری از موارد پول نقد خود را روی میز نمی‌گذارند.

هنگامی که وضعیت بدهی حل شود، “سرمایه گذاران به طور قابل توجهی اطمینان بیشتری خواهند داشت که می توانند پول خود را در معرض خطر قرار دهند و این سرمایه گذاری ها را به جلو ببرند.”

(1 دلار = 18.2000 کواچای زامبیا)

(گزارش توسط ریچل ساویج و کریس مفولا؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.