زائران اربعین کمامان برای سفر به عراق صبوری کنند

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: پس از اتفاقات کشور عراق، روز گذشته مرزهای عراق به سمت ایران بازگشایی شد و تمام زائران ایرانی حاضر در عراق به کشور بازگشتند اما پیشنهاد می‌شود زائران اربعین کماکان برای سفر به عراق صبوری کنند. حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب امروز، نهم شهریور ماه، در

کد خبر : 249135
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
زائران اربعین کمامان برای سفر به عراق صبوری کنند

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: پس از اتفاقات کشور عراق، روز گذشته مرزهای عراق به سمت ایران بازگشایی شد و تمام زائران ایرانی حاضر در عراق به کشور بازگشتند اما پیشنهاد می‌شود زائران اربعین کماکان برای سفر به عراق صبوری کنند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب امروز، نهم شهریور ماه، در افتتاحیه همایش سلسله نشست‌های اربعین‌شناسی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اربعین را زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن اسلامی بستری برای فضائل اخلاقی و یک جریان بزرگ فرهنگی می‌داند که می‌تواند برای جوامع انسانی فرهنگ‌سازی کند.

وی عنوان کرد: اربعین حرکتی است که به تدریج مرزها را در می‌نوردد و انسان‌های بیشتری را با صفا، پاکی، ایثارگری و مظلومیت امام حسین(ع) آشنا می‌کند. پویش اربعین به برکت وجود امام حسین(ع) است و انسان‌ها کوچک‌تر از آن هستند که دل‌ها متوجه و جذب این مهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ویژگی‌ها و عناصر اربعین خاطرنشان کرد: در حقیقت اربعین دارای عناصر و ویژگی‌هایی است که تکریم و سپاس از مقام و جایگاه انسان کامل، گرامیداشت مقام ایثار و شهادت، احترام به فداکاری‌های خاندان نبوت، همبستگی و وحدت مومنانه ادیان الهی، خدمت عاشقانه و میزبانی ملتمسانه، حرکت معنویت‌محور و رفتار زائران، سفر عارفانه و پویا به اقتضای عقاید، رفتار، سنت و در نهایت قدردانی از میهمانان امام حسین(ع) را شامل می‌شود.

نواب خاطرنشان کرد: همواره در جهان برنامه‌های پیاده‌روی زیادی انجام می‌شود اما پیاده‌روی اربعین با سایر پیاده‌روی‌ها متفاوت است. سازندگی که در پیاده‌روی اربعین دیده می‌شود، در سایر فعالیت‌های معنوی نیست.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود به اربعین و جایگاه تمدن‌ساز آن اشاره کرده‌اند. همانگونه که می‌دانیم برخی از نویسندگان غربی تمدن را مبتنی بر چهار عنصر می‌دانند که مبنای اقتصادی یکی از این عناصر است. بنابراین اگر ما بخواهیم با این دیدگاه به موضوع تمدن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها در حقیقت یک نگاه مادی‌گرایانه به تمدن دارند اما اربعین با چنین نگاهی فاصله زیادی دارد. تمدنی که غربی‌ها بنا دارند به ذهن مردم القا کنند، تمدن نیست بلکه ما تمدن را می‌توانیم در حرکت اربعین ببینیم که از ظرفیت‌های عظیم و فروانی که ریشه در اعتقادات الهی دارد، برخوردار است.

نواب با اشاره به برنامه‌های تمدنی اسلام عنوان کرد: یکی از ارکان برنامه‌های تمدنی اسلام عقل‌محوری و تعقل در اسلام است که هموراه آیات و روایات زیادی به این موضوع اشاره کرده‌اند. مساله دوم عدالت‌گرایی است که به نوعی اساس دین محسوب می‌شود. توجه به علم و علم‌گرایی، جامعه‌نگری، جهان‌گرایی و اخلاق‌گرایی نیز از دیگر موضوعاتی است که در تمدن بسیار نقش‌آفرین است. 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: اربعین راه خود را پیدا کرده و در حال پیش‌روی است و ما باید بتوانیم در این زمینه همکاری و نقشی داشته باشیم.  در همین راستا یکی از ۱۷ کمیته‌ای که در ستاد مرکزی اربعین وجود دارد، تحت عنوان کمیته آموزشی فرهنگی اربعین در اختیار مقام معظم رهبری بوده و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اعلام این خبر که روز گذشته مرزهای ایران به عراق باز شده‌اند اضافه کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در عراق رخ داد و موجب بسته شدن مرزها شد، ۱۱ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی که در عراق حضور داشتند روز گذشته به ایران بازگشتند. ۵۰۰ نفر از این زائران در سیدمحمد محبوس بوده و تعداد دیگری هم در سامرا بودند که با پروازهای فوق‌العاده‌ عراق و بازگشایی مرزها، زائران در حال خروج از عراق هستند، اما زائران برای سفر به سمت عراق کمامان باید صبوری کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.