ریسک زدایی یا جداسازی؟ تجارت دوجانبه چین و ایالات متحده امسال بیش از 10 درصد کاهش یافته است – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] تحلیلگران از استراتژی جدید «ریسک زدایی» که ایالات متحده در حال حاضر علیه چین استفاده می کند، انتقاد کرده اند که توسط مشاور امنیت ملی ایالات متحده، جیک سالیوان در ماه آوریل توضیح داده شد و توضیح داد که امنیت ملی بیش از هزینه های اقتصادی است. این سیاست‌های کاهش ریسک ممکن است بر

کد خبر : 359133
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
ریسک زدایی یا جداسازی؟  تجارت دوجانبه چین و ایالات متحده امسال بیش از 10 درصد کاهش یافته است – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

تحلیلگران از استراتژی جدید «ریسک زدایی» که ایالات متحده در حال حاضر علیه چین استفاده می کند، انتقاد کرده اند که توسط مشاور امنیت ملی ایالات متحده، جیک سالیوان در ماه آوریل توضیح داده شد و توضیح داد که امنیت ملی بیش از هزینه های اقتصادی است. این سیاست‌های کاهش ریسک ممکن است بر تجارت دوجانبه تأثیر بگذارد که طی چهار ماه اول سال 2023 با 11.2 درصد کاهش به 217.9 میلیارد دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، «ریسک زدایی» تعبیری برای جدا کردن روابط آمریکا و چین است

تحلیلگران از استراتژی «ریسک زدایی» آمریکا علیه چین انتقاد می کنند. این اصطلاح که ماه گذشته توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ذکر شد، برای توضیح موضعی است که ایالات متحده در برابر رشد و سیاست های چین در مورد مناقشه روسیه و اوکراین اتخاذ می کند. و در حالی که یانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده قبلاً گفته بود که جداسازی کامل اقتصاد دو کشور “فاجعه بار” خواهد بود، تحلیلگران چینی معتقدند که این فقط یک انتخاب معنایی است.

ژو شیائومینگ، محقق ارشد در مرکز چین و جهانی شدن، اظهار داشته است که این استراتژی «ریسک زدایی» در عمل «چیزی کم ندارد»، زیرا به دنبال محدود کردن تعامل اقتصادی با چین به موارد ضروری است. شیائومینگ توضیح می دهد:

ایالات متحده به تجارت با چین ادامه خواهد داد زیرا دریافته است که قطع کامل روابط اقتصادی بین این دو نه امکان پذیر است و نه مطلوب. با این وجود، به نظر می رسد که دولت بایدن همچنان قصد ساخت «حیاط کوچک» با «حصار بلند» را دارد.

این رویکرد مسئول گنجاندن تعداد بیشتری از شرکت‌های چینی در «فهرست موجودیت» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) و تشدید کنترل‌های اخیر بر صادرات تراشه‌ها به چین خواهد بود، اما ممکن است در زمینه‌های دیگر گسترش یابد. آینده، Xioaming ایالات.

اثرات احتمالی بر تجارت

شیائومینگ معتقد است که این استراتژی ریسک زدایی به دنبال تضعیف روابط چین با جهان است و بیان می کند که واشنگتن به وضوح جدایی را برای استراتژی خود برای کاهش روابط اقتصادی چین با بقیه جهان حیاتی می بیند.

با این حال، این ممکن است بر مصرف کنندگان و شرکت های آمریکایی نیز تأثیر بگذارد. بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین، تجارت دوجانبه پس از ثبت رکورد 690 میلیارد دلاری در سال 2022، طی چهار ماه اول سال 2023 نسبت به سال 11.2 درصد کاهش یافته است.

اتحادیه اروپا نیز اخیراً پیشنهاد کرده است که روابط خود با چین را به خطر بیندازد که با پاسخ قاطعانه وزیر امور خارجه چین گانگ روبرو شده است که اظهار داشت:

چین سیستم خود را صادر نمی‌کند و مسیر توسعه صلح‌آمیز را دنبال می‌کند، یک استراتژی سودمند دوجانبه برای گشایش را دنبال می‌کند، به نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین بین‌المللی وفادار می‌ماند و از آن محافظت می‌کند، و با شیوه‌های هژمونیک، سلطه‌جویانه و قلدری مخالفت می‌کند.

نظر شما در مورد استراتژی کاهش ریسک توسط دولت آمریکا علیه چین چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.