رگولاتور انحصاری هند در حال بررسی برخی معاملات دریایی آدانی برای نقض احتمالی قوانین است-منابع

[ad_1] منابع آگاه به این موضوع گفتند که این سه نهاد ظاهراً در طی 13 سال گذشته چندین معامله سرمایه گذاری با واحدهای ثبت نشده شرکت پورت به نیروگاه که توسط میلیاردر گوتام آدانی تأسیس شده است، وارد کرده اند. این دو منبع گفتند وینود آدانی، برادر گوتام آدانی، یا مالک ذینفع، مدیر است یا

کد خبر : 341057
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
رگولاتور انحصاری هند در حال بررسی برخی معاملات دریایی آدانی برای نقض احتمالی قوانین است-منابع

[ad_1]

منابع آگاه به این موضوع گفتند که این سه نهاد ظاهراً در طی 13 سال گذشته چندین معامله سرمایه گذاری با واحدهای ثبت نشده شرکت پورت به نیروگاه که توسط میلیاردر گوتام آدانی تأسیس شده است، وارد کرده اند.

این دو منبع گفتند وینود آدانی، برادر گوتام آدانی، یا مالک ذینفع، مدیر است یا با آن سه نهاد فراساحلی ارتباط دارد و افزودند که تنظیم کننده، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) در حال بررسی در صورت عدم افشای آن است. قوانین «معامله با اشخاص وابسته» را نقض کرد.

بر اساس قوانین هند، بستگان مستقیم، گروه های مروج و شرکت های تابعه شرکت های فهرست شده به عنوان اشخاص مرتبط در نظر گرفته می شوند.

یک گروه پروموتر به عنوان نهادی تعریف می شود که سهام زیادی در یک شرکت بورسی دارد و می تواند بر سیاست شرکت تأثیر بگذارد.

معاملات بین چنین نهادهایی باید در پرونده های نظارتی و عمومی افشا شود و نیاز به تأیید سهامداران بالاتر از یک آستانه مشخص دارد. تخلفات معمولا جریمه های پولی را به همراه دارند.

ایمیلی که به SEBI درخواست نظر داشت پاسخ داده نشد. مدهابی پوری بوخ، رئیس SEBI از اظهار نظر درباره تحقیقات آدانی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خودداری کرد.

یکی از سخنگویان گروه آدانی گفت که وینود آدانی عضوی از خانواده آدانی است و بخشی از گروه پروموتر است، اما او هیچ سمت مدیریتی در هیچ یک از نهادهای فهرست شده آدانی یا شرکت های تابعه آنها ندارد.

این سخنگو بدون اظهار نظر در مورد تحقیقات نظارتی در مورد نهادهای فراساحلی افزود: “این واقعیت، مانند سایر اطلاعات مادی که باید گزارش شود، در گذشته و همچنین در صورت لزوم به مقامات نظارتی افشا شده است.”

وینود آدانی برای اظهار نظر در دسترس نیست. به درخواست‌های ارسال شده به شرکت هلدینگ وی در دبی، آدانی گلوبال اینوستمنت DMCC، پاسخی داده نشد.

این تحقیقات پس از گزارش 24 ژانویه هیندنبورگ ریسرچ در ایالات متحده مبنی بر استفاده نادرست از پناهگاه های مالیاتی و دستکاری سهام توسط گروه آدانی، از جمله اتهاماتی که این گروه آن را رد کرده است، صورت می گیرد.

گزارش هیندنبورگ بیش از 100 میلیارد دلار ارزش سهام گروه شرکت های آدانی را کاهش داد.

دادگاه عالی هند در ماه مارس از SEBI درخواست کرد تا در مورد هرگونه نقص مربوط به سهام عمومی، قوانین اشخاص مرتبط یا افشای نظارتی، درباره گروه آدانی تحقیق کند.

تحقیقات SEBI در مورد تراکنش‌های احتمالی «شخص مرتبط» آدانی با نهادهای خارج از کشور با پیوند به وینود آدانی قبلا گزارش نشده بود.

این دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که در حالی که تحقیقات SEBI ادامه دارد، مقامات ارشد نظارتی قرار است روز یکشنبه گزارش وضعیت را به هیئت منصوب شده از سوی دادگاه ارائه کنند.

‘نقض های افشای’

هیندنبورگ در گزارش ژانویه خود ادعا کرد که نهادهای وینود آدانی به طور جمعی “میلیاردها دلار” را به نهادهای سهامی عام و خصوصی آدانی منتقل کرده اند، اغلب بدون نیاز به افشای ماهیت طرف مرتبط معاملات.

گروه آدانی در پاسخی 413 صفحه ای به این اتهامات گفته بود که تمامی معاملات انجام شده توسط این گروه با اشخاصی که طبق قوانین و استانداردهای حسابداری هند واجد شرایط به عنوان “احزاب مرتبط” هستند، به درستی افشا شده است.

سه مؤسسه فراساحلی با پیوندهایی با وینود آدانی که برای معاملات «طرف مرتبط» مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از Krunal Trade and Investments Ltd و Gardenia Trade and Investments Ltd، و Electrogen Infra در دبی، مستقر در موریس.

هیچ پاسخی از سوی Krunal، Gardenia و Electrogen Infra به ایمیل‌هایی که درخواست اظهار نظر داشتند، دریافت نشد.

در حالی که منابع گفتند که سایر معاملات مشابه نیز تحت بررسی نظارتی قرار دارند، رویترز نتوانست نام سایر نهادها و نقض احتمالی آنها از قوانین تراکنش “طرف مرتبط” را مشخص کند.

یکی از این دو منبع گفت که SEBI مشکوک است که در برخی از این تراکنش ها “نقض افشا” وجود داشته است.

این منبع گفت، در صورت اثبات، ممکن است به جریمه های پولی منجر شود و ممکن است این موضوع برای معاملاتی که خارج از صلاحیت SEBI هستند به وزارت امور شرکتی هند (MCA) ارجاع شود.

(گزارش توسط Jayshree P. Upadhyay؛ ویرایش توسط Ira Dugal، Sumeet Chatterjee و Raju Gopalakrishnan)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.