رگولاتورهای چین دستور حمایت مالی بیشتری را برای شرکت‌های املاک صادر می‌کنند

[ad_1] این اقدام که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، در حالی صورت می‌گیرد که توسعه‌دهندگان املاک با کمبود نقدینگی تلاش می‌کنند تا از منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها و پرداخت به تامین‌کنندگان استفاده کنند. چندین توسعه‌دهنده در طول سال گذشته تعهدات بدهی‌های خارج از کشور خود را نپذیرفته‌اند و به رکود ملکی دامن زده‌اند

کد خبر : 280469
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۴۴
رگولاتورهای چین دستور حمایت مالی بیشتری را برای شرکت‌های املاک صادر می‌کنند

[ad_1]

این اقدام که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، در حالی صورت می‌گیرد که توسعه‌دهندگان املاک با کمبود نقدینگی تلاش می‌کنند تا از منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها و پرداخت به تامین‌کنندگان استفاده کنند.

چندین توسعه‌دهنده در طول سال گذشته تعهدات بدهی‌های خارج از کشور خود را نپذیرفته‌اند و به رکود ملکی دامن زده‌اند که بر دومین اقتصاد بزرگ جهان تأثیر گذاشته است.

به گفته این منابع، تنظیم‌کننده‌های چینی به موسسات مالی می‌گویند که به شرکت‌های املاک اجازه دهند بازپرداخت برخی وام‌ها مانند توسعه املاک و وام‌های امانی را به تعویق بیاندازند.

این منابع به نقل از این اطلاعیه آمده است که اگر سررسید وام در مدت شش ماه باشد، می توان به شرکت های املاک اجازه داد بازپرداخت را برای یک سال دیگر به تعویق بیندازند.

به گفته این منابع، بر اساس این اطلاعیه، به شرکت های امانی دستور داده شده است تا برای شرکت های املاک و مستغلات در پروژه هایی مانند ساخت و ساز مسکن اجاره ای و ادغام و تملک تامین مالی کنند.

منابع از ذکر نام خودداری کردند زیرا این اطلاعیه محرمانه بود. PBOC و CBIRC بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی نوشتند که این سیاست جدید برخلاف گام های تکه تکه قبلی، «می تواند برای اولین سیاست حمایتی جامع از سوی مقامات مرکزی، تغییر دهنده بازی باشد».

بخش املاک چین که زمانی ستون رشد بود، امسال به شدت کاهش یافته است زیرا دولت به دنبال محدود کردن استقراض بیش از حد توسط توسعه دهندگان است. این سرکوب باعث کاهش قیمت و فروش ملک، نکول اوراق قرضه و تعلیق ساخت و ساز مسکن شده است و خشم مالکان مسکن را که تهدید به توقف پرداخت وام مسکن کرده اند، شده است.

گلدمن ساکس در یادداشتی گفت که اصول اولیه اقدامات مربوط به اموال جدید نیست.

تحلیلگران گلدمن ساکس با اشاره به اقدامات اعلام شده در روز جمعه برای کاهش برخی از اقدامات می نویسند: “به گفته “تدابیر” کووید 20، “16 اقدامات” دارایی ممکن است واکنش های قابل توجهی در بازار ایجاد کند بدون اینکه تغییرات اساسی در بنیان های اقتصادی فعلی ایجاد کند. محدودیت کرونا در چین

بیش از 200 دولت محلی برای حمایت از بخش آسیب دیده در سال جاری اقداماتی را انجام داده اند که عمدتا خریداران خانه را هدف قرار داده اند، از جمله با ارائه یارانه، کاهش نرخ وام مسکن و اجازه دادن به پیش پرداخت های کوچکتر. تقاضای کلی، با این حال، شکننده است.

این اطلاعیه زمانی منتشر می‌شود که سیاست‌گذاران اخیراً حمایت خود را از توسعه‌دهندگان دارای محدودیت نقدی افزایش داده‌اند. رگولاتورهای چینی برنامه حمایت مالی کلیدی طراحی شده برای شرکت های خصوصی، از جمله شرکت های املاک و مستغلات را به حدود 250 میلیارد یوان (35.18 میلیارد دلار) در این هفته گسترش دادند.

هائو ژو، اقتصاددان ارشد در Guotai Junan International گفت: “مقامات چین در آخر هفته مجموعه ای از اقدامات حمایتی را برای حمایت از بخش املاک ارائه کردند که احتمالاً احساسات بازار را نسبت به اقتصاد چین بهبود می بخشد.”

فروش و سرمایه گذاری ضعیف ملک نشان می دهد که تغییر چشم انداز ملک در آینده قابل پیش بینی نامشخص باقی می ماند، که اقدامات حمایتی اخیر مقامات چین را توجیه می کند.

(1 دلار = 7.1066 یوان چین رنمینبی)

(گزارش توسط لیانگ پینگ گائو و رایان وو؛ ویرایش توسط کلارنس فرناندز و آنا نیکولاسی دا کوستا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.