رکورد ریزش قیمت ارز شکسته شد/ بازارهای ایران چقدر زیان دادند؟

به گزارش خبرآنلاین، بازگشت نرخ دلار به ۱۰ ماه قبل ، پس از آن رخ داد که سیگنال هایی مثبت از مذاکرات وین مخابره شد . بهای دلار تا سطح بیست هزار تومان نیز عقب نشینی کرد و درست وقتی زمزمه رسیدن بهای دلار به کمتر از بیست هزار تومان به گوش می رسید ،

کد خبر : 51363
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۴۵
رکورد ریزش قیمت ارز شکسته شد/ بازارهای ایران چقدر زیان دادند؟


به گزارش خبرآنلاین، بازگشت نرخ دلار به ۱۰ ماه قبل ، پس از آن رخ داد که سیگنال هایی مثبت از مذاکرات وین مخابره شد . بهای دلار تا سطح بیست هزار تومان نیز عقب نشینی کرد و درست وقتی زمزمه رسیدن بهای دلار به کمتر از بیست هزار تومان به گوش می رسید ، برخی با استناد به مننابع آگاه تلاش کردند روند ریزشی قیمت در بازار ارز را در آخرین روز هفته متوقف کنند . توییت معنا دارمعاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری اما نکاتی تازه را در این میان روشن کرد. علیرضا معزی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:این بار منبع آگاه به کمک دلالان ارز آمد. منبع آگاه صدای رسای همه دلواپسان مذاکرات وین است. 

بیشتر بخوانید: 

اتفاق مهم در بازار ارز/ دلارهای خانگی راهی بازار شد

دلار هفته اول اردیبهشت را با نرخ ۲۳ هزار و ۲۳۱ تومان به پایان رساند. در هفته ای که گذشت نرخ دلار در مجموع ۲هزار و ۲۶۷ تومان کاهش یافت و از قیمت ۲۲ هزار و ۹۱۰ تومان در شروع هفته به تا ۲۰ هزار و ۶۴۳ تومان کاهش یافت که رکود جدید محسوب می شود. تلاش دلالان ارز البته هر چند به بازپس گیری کانال ۲۱ هزار تومان در بازار آزاد منجر شد اما نتوانست بازار دلار را از صدر بازارهای زیان ده خارج کند و نرخ دلار در صرافی های بانکی نیز در محدوده ۲۰ هزار تومان باقی ماند.

همزمان با دلار، یورو از کاهش نرخ در امان نماند و از قیمت ۲۷ هزار و ۶۷۰  تومان تا ۲۵ هزار و ۲۴۹ تومان عقب نشینی کرد و در طول هفته و در مجموع قیمت این ارز ۲ هزار و ۴۲۱ تومان کاهش یافت .

کاهش نرخ ارز سبب شد تا روز پایانی هفته برخی صرافان شاهد تشکیل صف های فروش شوند و دارندگان دلارهای خانگی برای ممانعت از ضرر و زیان بیشتر برای فروش ارزهای خود اقدام کردند. دلار در این مقطع زمانی یعنی در قیاس با نرخ پایانی هفته گذشته ریزشی ۱۱ درصدی را تجربه کرد تا بر صدر بازارها زیان ده قرار گیرد.

مقاومت سکه برابر تغییر کانال

با توجه به تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار فلزات گرانبها، با هر تغییر نرخ دلار در بازار سکه و طلا نوسان قیمتی رخ داد و سکه نیز مسیر کاهشی پیش گرفت به طوری قیمت سکه از ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ریزش کرد و حتی در روزی که دلار به کانال ۲۰ هزار تومان وارد شد، سکه امامی ۸ میلیون تومان و ۹۹۰ هزار قیمت خورد اما رشد بهای طلا در بازارهای جهانی ورق را در این بازار برگرداند.

وضعیت طلا نیز همانند سایر همتایان خود بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۹۷۲ هزار تومان به ۹۳۹ هزار تومان برگشت نرخ نشان داد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز چهارشنبه در کانال هشتصد هزار تومان قیمت خورد. قیمت طلا و سکه نیز کاهشی بیش از ۴ درصد ۴ درصد را در این مقطع زمانی تجربه کردند.

پیش‌بینی یک فعال بازار از آینده قیمت‌ها

در عین حال نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه در داخل کشور از دو عامل قیمت جهانی و نرخ ارز تبعیت می‌کند؛به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت مذاکرات و نشست های وین تا این لحظه در جهت مثبت پیگیری شده و اگر اتفاق خوبی بیافتد در درجه نخست دارایی های مسدود شده ایران آزاد می شود و پس از این اتفاق شاهد درآمد و دریافتی ارزی بسیار بالایی از محل مطالبات و منابع بلوکه شده ایران، به داخل کشور خواهیم بود.

محمد کشتی آرای معتقد است: با حصول نتیجه در وین، شمارش معکوس برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در جهان آغاز می‌شود و این امر منجر به تقویت ارزش پول ملی خواهد شد و در نتیجه باز هم بهای ارز کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد. 

وی پیش‌بینی کرد: اگر قیمت دلار به ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان برسد ، قیمت سکه در محدوده ۸ تا ۸.۵ میلیون تومان قرار خواهد گرفت.

بورس باز هم زیان داد

براساس داده‌های سازمان بورس اوراق بهادار، بازار سرمایه هفته گذشته را با شاخص یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۰ واحد به پایان رسانده است. تا پایان این هفته شاخص ۳۵هزار و ۵۸۶ واحد ریزش کرده و به سطح یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۶۲ واحد رسیده.

به این ترتیب بازار سرمایه که بیش از ۱۰ ماه است در لیست بازارهای زیانده جا خوش کرده در هفته دوم ازدیبهشت ماه نیز ریزشی ۲٫۹ درصدی را تجربه کرده است.

۲۲۳۲۲۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.