روی تصمیمات فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و نرخ بهره و گزارش NFP تمرکز کنید

[ad_1] انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات خود در مورد نرخ بهره را به ترتیب امروز و فردا اعلام کنند. نشست هیئت مدیره فدرال رزرو تحت الشعاع نگرانی‌ها در مورد بخش بانکداری منطقه‌ای قرار دارد که در آخر هفته زمانی که جی‌پی مورگان برای تصاحب بانک مشکل‌دار

کد خبر : 354569
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
روی تصمیمات فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و نرخ بهره و گزارش NFP تمرکز کنید

[ad_1]

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات خود در مورد نرخ بهره را به ترتیب امروز و فردا اعلام کنند. نشست هیئت مدیره فدرال رزرو تحت الشعاع نگرانی‌ها در مورد بخش بانکداری منطقه‌ای قرار دارد که در آخر هفته زمانی که جی‌پی مورگان برای تصاحب بانک مشکل‌دار First Republic بانک وارد عمل شد، یک ضربه دیگر را متحمل شد.

هفته ای که با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) آغاز شد، با گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده پایان خواهد یافت که احتمالاً بینش ارزشمندی در مورد نحوه واکنش بازار کار به استراتژی تشدید سیاست پولی فدرال رزرو ارائه می دهد.

چشم انداز اقتصادی منطقه ای صندوق بین المللی پول (IMF) برای خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقا پیشنهاد می کند که “رشد اقتصادی در مناطق خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی در سال 2023 کند خواهد شد و بر نیاز به تسریع اصلاحات ساختاری تاکید می کند.” در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: «پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در خاورمیانه و آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۳ از ۵.۳ درصد در سال گذشته به ۲.۹ درصد کاهش یابد، پیش از اینکه در سال ۲۰۲۴ به ۳.۵ درصد بهبود یابد».

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره

عصر چهارشنبه، فدرال رزرو تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام خواهد کرد. ابزار CME FedWatch به احتمال 86.1% (صبح چهارشنبه) فدرال رزرو نرخ بهره معیار خود را 25 واحد پایه افزایش می دهد. همانطور که بسیاری از تحلیلگران بازار نشان می دهند که افزایش نرخ بهره پیش بینی می شود، اقتصاددانان بیانیه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) را برای نشانه هایی از توقف سیاست های پولی آتی بررسی خواهند کرد.

اقتصاددانان ING در گزارش خود خاطرنشان کردند که «تصمیم بدون تغییر با توجه به اظهارات فدرال رزرو در هفته‌های اخیر بسیار نابخردانه تلقی می‌شود. این نشان می دهد که فدرال رزرو اخباری دریافت کرده است که آخرین فشارهای بانکی باعث ایجاد مشکلات بزرگی شده است و این می تواند کاتالیزوری برای کاهش شدید دلار و بازدهی پایین تر خزانه داری باشد. ما هنوز باور نداریم که آنجا هستیم. با این وجود، ابهام و اضطراب ناشی از فشارهای بانکی، افزایش 50 واحدی را رد می کند. ما یک افزایش 25 واحدی را در 3 مه پیش‌بینی می‌کنیم، که نظر اجماع است.

تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره

تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در بعدازظهر پنج شنبه نیز به همین ترتیب خواهد بود. بانک مرکزی منطقه یورو احتمالاً هزینه های استقراض را افزایش خواهد داد، زیرا اقتصاددانان بین افزایش نرخ بهره بین 25 یا 50 واحد بحث می کنند. قیمت‌های مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو در آوریل به صورت سالانه 7 درصد رشد کرد که 0.1 درصد بیشتر از رقم 6.9 درصدی ثبت شده در ماه مارس بود.

تحلیلگران بازار در بانک ANZ در گزارشی نوشتند که «ECB هنوز نمی‌تواند به توقف چرخه انقباض خود فکر کند. ما در این هفته 25 واحد افزایش نرخ را پیش‌بینی می‌کنیم زیرا بانک مرکزی اروپا اثرات تأخیر افزایش نرخ بهره قبلی، آشفتگی بانکی اخیر و انقباض بیشتر را متعادل می‌کند. واضح است، اگر تورم اصلی همچنان در شرایط سالانه بالاتر باشد و شرایط وام بانکی و اعتبار به خوبی حفظ شود، بانک مرکزی اروپا می تواند افزایش 50 واحدی را انتخاب کند.

تحلیلگران ING پیشنهاد کردند که «داده‌های ثابت تورم به وضوح بر نیاز به ادامه افزایش تاکید می‌کند، اما با توجه به گزارش ضعیف‌تر از رشد تولید ناخالص داخلی در هفته گذشته و رشد ضعیف وام و داده‌های تقاضای وام امروز، دلیل کاهش سرعت و اندازه افزایش نرخ است. قوی تر شده است.»

گزارش ماه آوریل حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه خواهد بود. دفتر آمار کار (BLS) گزارشی را منتشر می کند که وضعیت بازار کار را نشان می دهد و اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو هنگام تصمیم گیری در مورد تعدیل سیاست پولی مورد توجه قرار می گیرند. اقتصاددانان معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در ماه آوریل 160 هزار شغل ایجاد کرده است.

تحلیلگران ولز فارگو در مورد نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) در ماه مارس که در روز سه‌شنبه منتشر شد، اظهار داشتند: «بازار کار با فرصت‌ها و ترک‌ها هنوز بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است و جدایی‌های غیرارادی که تازه به آنچه که در آن حاکم بود بازمی‌گردد. 2018-2019. اما یک روند واضح در حال ظهور است و ما انتظار داریم که تقاضای نیروی کار در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد. ما در گزارش اشتغال روز جمعه به دنبال یک پله پایین تر در سرعت رشد شغل هستیم، با ضعف بیشتر در اواخر امسال و در سال 2024.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.