رویدادی که روان عبدالوهاب شهیدی را متلاشی کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان، محاکمه عبدالوهاب شهیدی، هنرمند سرشناس را پایان داد و او را به ۴ ماه حبس تادیبی محکوم کرد. عبدالوهاب شهیدی براساس کیفرخواست صادره، متهم به فعالیت مداوم در در ساواک و جمع‌آوری اطلاعات و فروش زمین واگذاری دولت به ارتش بود. او ضمن دفاع، خود را هنرمندی

کد خبر : 53412
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۴۴
رویدادی که روان عبدالوهاب شهیدی را متلاشی کرد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان، محاکمه عبدالوهاب شهیدی، هنرمند سرشناس را پایان داد و او را به ۴ ماه حبس تادیبی محکوم کرد. عبدالوهاب شهیدی براساس کیفرخواست صادره، متهم به فعالیت مداوم در در ساواک و جمع‌آوری اطلاعات و فروش زمین واگذاری دولت به ارتش بود. او ضمن دفاع، خود را هنرمندی مردمی نامید که هرگز مدیحه‌سرای کسی جر مولای متقیان علی(ع) نبوده است. با توجه به رای دادگاه، چون عبدالوهاب شهیدی این مدت را در زندان طی کرده بود، آزادشد.» 

این خبری بود که ۱۱ تیر ۱۳۵۸ در روزنامه اطلاعات منتشر شد و متهم مردی نبود جز «یکی از ستون‌های برنامه «برگ سبز» و «گل‌ها» و همنشین جلیل شهناز، فرامرز پایور، حسین کسایی و… که باغ شگرف موسیقی ایرانی را در کنار این استوانه‌ها ایجاد کرد.»

این توصیف عبدالحسین مختاباد، آهنگساز، خواننده و بنیان‌گذار گروه رودکی در مورد عبدالوهاب شهیدی است. او که به بهانه درگذشت این خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با خبرگزاری خبرآنلاین گفت‌وگو کرد، در این مورد گفت: «متاسفانه شرایطی که آن زمان به وجود آمد، سکته‌ای در کار معمول استاد شهیدی و دل‌زدگی‌ای در جان‌شان ایجاد کرد و موجب شد، شاید بیش از دو دهه کار نکنند و در حالی که بهترین زمان برای ارائه کار از سوی ایشان بود، به قول حافظ: از غیرت صبا نفسش در دهان گرفت.»   

او با بیان این که «هنرمندان انسان‌های حساسی‌اند»، افزود: «زمانی که هنرمندی را به دادگاه می‌کشید و به او می‌گویید عضو فلان سازمان بوده است، طبیعی است که روحیه خود را در چنین جامعه‌ای که از جهت روابط انسانی دچار بی‌تقوایی است و برای تهمت زدن از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند، از دست می‌دهد.»

مختاباد با اشاره به این که «درست است که عبدالوهاب شهیدی ۱۰ یا ۱۵ سال بعد مجددا دعوت به کار شد»، تاکید کرد: «اما او دیگر نه روحیه و نه توان سابق را در خود نمی‌دید؛ مانند قطاری که از ریل خارج شده و دیگر نمی‌توان آن را به ریل برگرداند، چون واژگون شده است. جناب شهیدی با آن اتفاق از نظر روحی متلاشی شد و بازگشت به جامعه برایش آسان نبود و برای همین گوشه عزلت گزید.»

متن کامل این گفت‌وگو را در چرا صدای عبدالوهاب شهیدی در اوج پختگی، خاموش شد؟ بخوانید. 

۵۷۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.