رویترز نوشت: «تا حدودی سریع» ین به G7 سقوط کرد

[ad_1] 2/2 © رویترز. فایل عکس: شونیچی سوزوکی وزیر المپیک ژاپن در کنفرانس خبری در توکیو، ژاپن در 3 اوت 2017 صحبت می کند. رویترز/ کیم کیونگ هون 2/2 نوشته لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز پنجشنبه گفت که ژاپن به همتایان خود در جی 7 کاهش “تا حدودی سریع”

کد خبر : 196600
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۲۱
رویترز نوشت: «تا حدودی سریع» ین به G7 سقوط کرد

[ad_1]

2/2

© رویترز. فایل عکس: شونیچی سوزوکی وزیر المپیک ژاپن در کنفرانس خبری در توکیو، ژاپن در 3 اوت 2017 صحبت می کند. رویترز/ کیم کیونگ هون

2/2

نوشته لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز پنجشنبه گفت که ژاپن به همتایان خود در جی 7 کاهش “تا حدودی سریع” اخیر ین را توضیح داد و بر هشدار فزاینده توکیو نسبت به سقوط شدید ارز به پایین‌ترین سطح دو دهه در برابر دلار تاکید کرد.

سوزوکی در مورد چگونگی پاسخ رهبران مالی G7 اظهار نظری نکرد و تنها گفت که جلسه در واشنگتن دی سی به جای تغییرات نرخ ارز، بر بحث در مورد اقتصاد جهانی و تهاجم روسیه به اوکراین متمرکز بود.

در بیانیه ای که پس از نشست خود منتشر کردند، رهبران گفتند که از نزدیک بازارهای مالی جهانی را که “نوسان” بوده اند، زیر نظر دارند، اما اشاره مستقیمی به نرخ ارز نکردند.

سوزوکی گفت که G7 احتمالاً به توافق خود پایبند است که بازارها باید نرخ ارز را تعیین کنند، این گروه از نزدیک در حرکت ارز هماهنگ خواهد شد، و اینکه حرکت های بیش از حد و بی نظم نرخ ارز به رشد آسیب می رساند.

سوزوکی پس از نشست با رهبران مالی گروه هفت اقتصادهای پیشرفته که در حاشیه گردهمایی صندوق بین‌المللی پول (IMF) برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «من معتقدم تفکر اساسی G7 درباره نرخ ارز دست‌نخورده باقی می‌ماند.

تمرکز بازارها بر روی دیدار سوزوکی با جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده است که در اواخر این هفته انتظار می رود.

ین اندکی کاهش را نسبت به اوایل روز افزایش داد و بلافاصله پس از اظهارات به 128.63 ین در هر دلار سقوط کرد، اما همچنان از پایین ترین سطح 20 سال گذشته خود یعنی 129.40 در روز چهارشنبه پایین آمد.

این ارز در برابر دلار سقوط کرده است، به طوری که بانک ژاپن (BOJ) به دفاع از سیاست نرخ بسیار پایین خود در مقابل افزایش احتمال افزایش نرخ های تهاجمی توسط فدرال رزرو ایالات متحده ادامه می دهد.

سرمایه گذاران بر این باورند که ین حتی بیشتر از این هم سقوط خواهد کرد، و بیشتر شرط بندی می کنند که حتی مداخله دولت برای تغییر حرکت کافی نیست.

یکی از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول به رویترز گفت که کاهش اخیر ین به دلیل عوامل بنیادی بدون هیچ نشانه‌ای از تغییرات بی‌نظم نرخ ارز، با تاکید بر مشکلی که توکیو ممکن است در صورت کسب رضایت جهانی برای مداخله با آن مواجه شود، مواجه است.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد بازار در Sumitomo Mitsui (NYSE:) DS Asset Management، گفت: “وزارت دارایی برای مداخله و احتمالاً ادامه دادن به فک فک بازارها دشوار خواهد بود.”

BOJ مسئول سیاست ارزی نیست، بنابراین بر روی دستیابی به هدف قیمتی خود با حفظ یک سیاست پولی سست تمرکز خواهد کرد.

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، که در نشست G7 نیز حضور داشت، گفت که نوسانات بیش از حد نرخ ارز می تواند بر فعالیت های تجاری تأثیر بگذارد.

او گفت: “BOJ به دقت بررسی خواهد کرد که چگونه حرکت ارز می تواند بر اقتصاد و قیمت ژاپن تاثیر بگذارد.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.