رویترز به دلیل نرخ‌های بالاتر و طولانی‌تر آمریکا، شاخص دلار به بالاترین حد هفت هفته اخیر رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های دلار آمریکا را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل توسط آلون جان لندن (رویترز) – روز پنجشنبه، یک روز پس از دقایقی از آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو که از افزایش بیشتر نرخ بهره بانک

کد خبر : 323990
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
رویترز به دلیل نرخ‌های بالاتر و طولانی‌تر آمریکا، شاخص دلار به بالاترین حد هفت هفته اخیر رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های دلار آمریکا را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

توسط آلون جان

لندن (رویترز) – روز پنجشنبه، یک روز پس از دقایقی از آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو که از افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی حمایت کرد، اما به دیدگاه بازارها اضافه نکرد، به بالاترین حد خود در نزدیک به هفت هفته گذشته رسید.

این شاخص که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی دنبال می‌کند، در اواخر صبح در اروپا به 104.68 رسید که بالاترین میزان خود از 6 ژانویه است، قبل از اینکه در روز کمی پایین‌تر از آن سطح معامله شود.

یورو، بزرگترین مؤلفه شاخص، برای مدت کوتاهی به 1.0586 دلار رسید که پایین‌ترین رقم از اوایل ژانویه است، که عمدتاً تحت تأثیر داده‌های تورم منطقه یورو قرار نگرفت که در ژانویه بالاتر از تخمین‌های قبلی بود و تأیید می‌کند که رشد قیمت اکنون به خوبی از اوج خود گذشته است. .

با این حال، فشارهای زیربنایی قیمت هنوز نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد.

دلار به 134.94 ین ژاپن رسید که درست از بالاترین رقم 2 ماهه خود در روز سه شنبه به 135.2 رسید.

شاخص دلار در روز چهارشنبه در دقایقی از 31 ژانویه تا فوریه 0.36 درصد افزایش یافت. 1 جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نشان داد که تقریباً همه سیاستگذاران طرفدار کاهش سرعت افزایش نرخ بهره هستند، اما آنها همچنین نشان دادند که مهار تورم غیرقابل قبول بالا «عامل کلیدی» در میزان افزایش بیشتر نرخ‌ها خواهد بود.

تاثیر این صورتجلسه اندکی کاهش یافت زیرا جلسه قبل از مجموعه‌ای از شاخص‌های منتشر شده در فوریه، به ویژه داده‌های مشاغل، که نشان می‌داد اقتصاد ایالات متحده عملکرد خوبی دارد، کاهش یافت و به فدرال رزرو فرصت بیشتری برای افزایش نرخ‌ها برای کاهش تورم داد.

معامله گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو تا حد زیادی به این دیدگاه پایبند هستند که بانک مرکزی در سه جلسه بعدی خود نرخ ها را یک چهارم واحد افزایش خواهد داد.

افزایش اخیر این انتظارات باعث شده است که شاخص دلار از پایین ترین سطح 100.8 در اوایل فوریه به طور پیوسته افزایش یابد. اما هنوز هم در بالاترین سطح 20 ساله خود با 114.78 رکورد در اکتبر گذشته قرار دارد – زمان ترس از سلامت اقتصاد جهانی، و زمانی که فدرال رزرو نرخ ها را با شدت بیشتری نسبت به سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان افزایش می داد.

“من فکر می کنم که پس از “ترک کردن” حباب دلار، ما در مرحله جدیدی برای دلار هستیم که آن را “خرد کردن” می نامیم که در آن بازار برخی از دلایل منفی بودن آن بر دلار را دوباره ارزیابی می کند. پل مکل، رئیس جهانی تحقیقات FX در HSBC گفت: رضایت نسبت به فدرال رزرو و بازار کاهش قیمت های زیادی برای امسال داشت – که اکنون در حال از بین رفتن است.

اما هنگامی که این وضعیت کامل‌تر شد، و نشانه‌های بیشتری مبنی بر اینکه اقتصاد جهانی در حال بهتر شدن است به دست می‌آوریم، برای دلار گسترده‌تر وارد مرحله بعدی خواهیم شد: «فلاپ»».

در جاهای دیگر، استرلینگ یک سبیل کاهش یافت و به 1.2029 دلار رسید، فرانک سوئیس نیز با 0.9318 در هر دلار کاهش یافت، و دلار استرالیا در بسته جی 10 با افزایش 0.4 درصدی به 0.6833 دلار رسید و تا نزدیک به هفت هفته کاهش یافت. حداقل 0.6795 دلار در روز چهارشنبه.

سیمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل FX در مونکس اروپا، گفت که آرامش نادر در نوسانات نشان دهنده راحتی بازارها با انتظارات فعلی از سیاست بانک مرکزی است.

بنابراین پویایی نرخ ها به طور موقت قبل از ارائه دسته بعدی داده ها و تفسیر بانک مرکزی شروع به عقب نشینی کرده است.

تا آن زمان، داستان‌های عجیب‌تری وجود خواهد داشت، به عنوان مثال فردا ما اوئدا در مقابل پارلمان ژاپن سخنرانی می‌کند، و سایر داده‌های کوچک‌تر، مانند داده‌های مصرف افراد از ایالات متحده فردا، تأثیر بزرگی خواهند داشت.

رئیس جدید بانک ژاپن، کازوئو اوئدا، در روز جمعه و دوشنبه آینده در پارلمان سخنرانی خواهد کرد و سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی هستند که BOJ چقدر زود می تواند به سیاست کنترل بازده اوراق قرضه پایان دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.