رویترز، یلن چین را به دلیل اینکه به عنوان «مسدود» در فرآیند بازسازی بدهی عمل می کند، مورد تجاوز قرار می دهد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در مورد “روابط اقتصادی ایالات متحده و چین” در طی یک مجمع به میزبانی دانشگاه جانز هاپکینز در ساختمان Nitze در واشنگتن، ایالات متحده، 20 آوریل 2023 بحث می کند. رویترز/ سارا سیلبیگر نوشته آندره آ شلال واشنگتن (رویترز) – جانت یلن، وزیر

کد خبر : 348716
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
رویترز، یلن چین را به دلیل اینکه به عنوان «مسدود» در فرآیند بازسازی بدهی عمل می کند، مورد تجاوز قرار می دهد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در مورد “روابط اقتصادی ایالات متحده و چین” در طی یک مجمع به میزبانی دانشگاه جانز هاپکینز در ساختمان Nitze در واشنگتن، ایالات متحده، 20 آوریل 2023 بحث می کند. رویترز/ سارا سیلبیگر

نوشته آندره آ شلال

واشنگتن (رویترز) – جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در یک سخنرانی بزرگ گفت: چین به عنوان بزرگترین طلبکار رسمی دوجانبه جهان، باید در بخشودگی معنادار بدهی کشورهایی که با مشکلات روبرو هستند مشارکت کند، اما این برای مدت طولانی به عنوان یک “مسدود” برای اقدامات ضروری عمل کرده است. در مورد روابط آمریکا و چین در روز پنجشنبه

یلن گفت که ایالات متحده انتظار دارد چین به تعهد خود برای کار سازنده روی موضوعاتی مانند کاهش بدهی و تغییرات آب و هوایی عمل کند و خاطرنشان کرد که تاخیر در بازسازی هزینه‌ها را هم برای وام گیرندگان و هم برای طلبکاران افزایش می‌دهد.

یلن در سخنرانی در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز از ارائه اخیر تضمین های مالی معتبر چین برای سریلانکا استقبال کرد، اما گفت که واشنگتن همچنان به “مشارکت کامل” چین در ارائه درمان بدهی برای زامبیا، غنا و سایر کشورها تاکید می کند.

اظهارات یلن پس از آن بیان شد که مقامات مالی جهانی از کشورهای طلبکار و بدهکار، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و بخش خصوصی هفته گذشته در واشنگتن درباره راه‌هایی برای تسریع تلاش‌های بازسازی بدهی که مدت‌ها متوقف شده بود، ملاقات کردند. صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که بیش از نیمی از کشورهای کم‌درآمد به بدهی‌های خود نزدیک شده‌اند یا از قبل ناتوان هستند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، روز جمعه گفت که میزگرد جدید جهانی بدهی‌های مستقل «پیشرفت ملموس» در مسائل بازسازی بدهی داشته است. او گفت که چین و سایر شرکت‌کنندگان به یک درک مشترک رسیده‌اند که بانک‌های توسعه چندجانبه می‌توانند به جای پذیرش کاهش مستقیم در سطح بدهی، جریان خالص مثبتی را برای کشورهای نیازمند فراهم کنند.

چین مدت‌هاست که تمایلی به پذیرش ضرر وام‌ها ندارد، مگر اینکه طلبکاران بخش خصوصی و بانک‌های توسعه چندجانبه سهم خود را از این بار به دوش بکشند.

یلن گفت: “مشارکت چین برای کاهش معنی دار بدهی ضروری است، اما برای مدت طولانی به طور جامع و به موقع حرکت نکرده است. این به عنوان مانعی برای اقدامات ضروری عمل کرده است.”

او گفت که ایالات متحده و چین – به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان – مسئولیت دارند تا برای کمک به بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه که با مشکل بدهی مواجه هستند، با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خزانه‌داری گفت: «وضعیت چین به‌عنوان بزرگترین طلبکار رسمی دوجانبه جهان، مجموعه‌ای از مسئولیت‌های اجتناب‌ناپذیر مانند سایر طلبکاران رسمی دوجانبه را بر آن تحمیل می‌کند، وقتی بدهی‌ها به طور کامل بازپرداخت نمی‌شوند».

یلن گفت که واشنگتن با سایر ذینفعان برای بهبود فرآیند چارچوب مشترک گروه 20 برای کشورهای کم درآمد و روند کلی درمان بدهی کار می کند و افزود: “حل این مسائل آزمون واقعی چندجانبه گرایی است.”

او گفت که ایالات متحده و چین – دو بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای – نیز باید برای مقابله با تغییرات اقلیمی با یکدیگر همکاری کنند و از پکن خواست تا به تامین مالی نیروگاه‌های زغال‌سنگ بی‌وقفه در خارج از کشور پایان دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.