رویترز، وزیر دارایی ژاپن از رد هرگونه گزینه در مورد ین ضعیف خودداری کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری در نشست G7 وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی، در توکی مسه در نیگاتا، ژاپن، شنبه، 13 می 2023 صحبت می کند. Shuji Kajiyama/Pool via RE نوشته تتسوشی کاجیموتو شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز پنجشنبه گفت که ژاپن هیچ

کد خبر : 368249
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
رویترز، وزیر دارایی ژاپن از رد هرگونه گزینه در مورد ین ضعیف خودداری کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری در نشست G7 وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی، در توکی مسه در نیگاتا، ژاپن، شنبه، 13 می 2023 صحبت می کند. Shuji Kajiyama/Pool via RE

نوشته تتسوشی کاجیموتو

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز پنجشنبه گفت که ژاپن هیچ گزینه‌ای را در واکنش به حرکت‌های بازار ارز که بیش از حد می‌شود، رد نمی‌کند و هشدار تازه‌ای داد و افزود که حرکت‌های یک طرفه و بی‌ثبات ین نامطلوب است.

این اظهارات در بحبوحه گمانه زنی های بازار مبنی بر اینکه مقامات می توانند مجددا برای حمایت از ین مداخله کنند، در صورتی که از آستانه روانی 145 در برابر دلار عبور کند، مطرح می شود.

سوزوکی در حالی که از اظهار نظر در مورد سطح ارز خودداری کرد به خبرنگاران گفت: «ما با دقت بیشتری حرکت ارز را مشاهده می کنیم.

مقامات ژاپنی در آستانه قرار دارند زیرا ارز ضعیف‌تر هزینه‌های واردات را برای این کشور فقیر افزایش می‌دهد که به معیشت مردم آسیب می‌رساند و قدرت خرید آنها را کاهش می‌دهد.

در ژاپن، فروش دلار و مداخله خرید ین به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا سوابق نشان می‌دهد که مقامات ارزی این کشور بیشتر بر روی محدود کردن قدرت ین در برابر دلار تمرکز کرده‌اند، که تهدیدی برای آسیب رساندن به بخش صادرات بسیار مهم است.

در حالی که صادرکنندگان طی دهه‌های گذشته تولید خود را به خارج از کشور انتقال داده‌اند و مداخله فروش ین را کمتر مؤثر کرده‌اند، کاهش مجدد ین سیاست‌گذاران را غافلگیر کرده است.

با این حال، مقامات ژاپنی از اعلام “گام های قاطع” یا ابراز “نگرانی عمیق” در مورد حرکت ین خودداری کردند، اما این نشان می دهد که ممکن است اقدامی قریب الوقوع نباشد.

پس از اینکه روسای دو بانک مرکزی بار دیگر بر واگرایی در سیاست‌ها تاکید کردند، با تمایل بانک مرکزی ایالات متحده به دو افزایش دیگر نرخ در حالی که ژاپن به سیاست تسهیلی خود ادامه می‌دهد، دلار در برابر ین به بالاترین حد بیش از هفت ماه اخیر رسید.

افزایش 11.6 درصدی دلار از اواخر مارس به 144.71 ین برای اولین بار از 10 نوامبر، هشدارهای شفاهی بیشتری را از سوی مقامات ژاپنی در این هفته برانگیخت که این حرکت ممکن است خیلی سریع بوده باشد.

وزارت دارایی و بانک ژاپن (BOJ) پاییز گذشته زمانی که دلار بیش از 145 ین تقویت شد، وارد بازار ارز شدند.

دلار آخرین بار با 0.1 درصد کاهش به 144.32 رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.