رویترز، مداخله مشکوک FX ژاپن نتوانست از کاهش ین جلوگیری کند

[ad_1] © رویترز. فایل عکس: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در یک کنفرانس خبری پس از مداخله ژاپن در بازار ارز برای اولین بار از سال 1998 برای تقویت ین در توکیو، ژاپن، 22 سپتامبر 2022 صحبت می کند. رویترز/ کیم کیونگ هون توسط تتسوشی کاجیموتو و یوشیفومی تاکموتو توکیو (رویترز) – سیاست‌گذاران ژاپنی روز

کد خبر : 271723
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
رویترز، مداخله مشکوک FX ژاپن نتوانست از کاهش ین جلوگیری کند

[ad_1]


© رویترز. فایل عکس: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در یک کنفرانس خبری پس از مداخله ژاپن در بازار ارز برای اولین بار از سال 1998 برای تقویت ین در توکیو، ژاپن، 22 سپتامبر 2022 صحبت می کند. رویترز/ کیم کیونگ هون

توسط تتسوشی کاجیموتو و یوشیفومی تاکموتو

توکیو (رویترز) – سیاست‌گذاران ژاپنی روز دوشنبه به تلاش‌ها برای مهار افت شدید ین، از جمله از طریق دو روز مداخله مشکوک در بازار، ادامه دادند، اما در نهایت نتوانستند این ارز را در برابر تقویت مداوم دلار حفظ کنند.

فروش ین به سومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب وارد می‌کند و باعث افزایش قبوض وارداتی می‌شود و تعهد بانک ژاپن به نرخ‌های بسیار پایین را در مواجهه با انقباض سریع پولی جهانی برای مبارزه با تورم افسارگسیخته به چالش می‌کشد.

ارز ژاپن در معاملات اولیه آسیا در روز دوشنبه 4 ین جهش کرد و به 145.28 دلار در هر دلار رسید که نشان می دهد مقامات برای دومین روز متوالی پس از اقدام مشابه توکیو در روز جمعه وارد عمل شده اند.

ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی در امور بین‌الملل، به خبرنگاران در وزارت دارایی (MOF)، در پاسخ به این سوال که آیا آنها روز دوشنبه دوباره مداخله کرده‌اند، گفت: «ما اظهار نظر نمی‌کنیم.

کاندا، که بر سیاست نرخ ارز ژاپن نظارت دارد، گفت: “ما در حال نظارت بر بازار 24 ساعته و در عین حال پاسخ های مناسب هستیم. از این به بعد نیز به این کار ادامه خواهیم داد.”

با این حال، ین نتوانست به سودهای اولیه بچسبد و برای مدت کوتاهی به پایین ترین سطح 149.70 در هر دلار رسید، زیرا بازارها همچنان بر واگرایی گسترده بین سیاست پولی بسیار آسان بانک مرکزی ژاپن و برنامه های افزایش نرخ ثابت توسط فدرال رزرو ایالات متحده تمرکز کردند. آخرین بار در حدود 148.80 ایستاد.

دایساکو اوئنو، استراتژیست ارشد FX در میتسوبیشی UFJ (NYSE:) گفت: “در بحران های گذشته مربوط به پوند انگلیس و لیر ایتالیا، مقامات در دفاع از ارزهای خود شکست خورده اند. به همین ترتیب، مداخله پنهان ژاپن فقط اثرات محدودی دارد.” مورگان استنلی (NYSE:) اوراق بهادار.

“قدرت دلار بزرگترین عامل پشت ین ضعیف است. اگر ایالات متحده نشانه هایی از اوج افزایش نرخ خود را نشان دهد و حتی نرخ های بهره را کاهش دهد، ین حتی بدون مداخله تضعیف خواهد شد.”

بر اساس برآوردهای شرکت های کارگزاری بازار پول توکیو، ژاپن احتمالاً در جمعه گذشته رکورد 5.4 تا 5.5 تریلیون ین (36.16 میلیارد دلار تا 36.83 میلیارد دلار) را در مداخله خرید ین خود هزینه کرده است.

این مبلغ بسیار بیشتر از حدود 2.8 تریلیون ینی است که ژاپن برای حمایت از این ارز در 22 سپتامبر خرج کرد، که اولین مداخله خرید ین و فروش دلار از سال 1998 بود.

BOJ’s BIND

وضعیت اسفبار ین، BOJ را تحت توجه قرار داده است، زیرا این بانک برای نشست دو روزه نرخ بهره که در روز جمعه به پایان می رسد، زمانی که انتظار می رود سیاست های پولی فوق العاده سست را حفظ کند، به پایان می رسد.

با توجه به اینکه تورم نسبتاً کم است و اقتصاد نمی تواند به سمت چرخه سریع تر حرکت کند، بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ ها و خطر ایجاد رکود محتاط است.

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ روز دوشنبه در پارلمان گفت: «بسیار نامطلوب است» که دستمزدهای واقعی ژاپن که با تورم تعدیل شده اند به کاهش ادامه دهند.

کورودا با تاکید بر لزوم حمایت از اقتصاد با نرخ‌های بسیار پایین گفت: مطلوب است که تورم به طور پایدار به هدف 2 درصدی ما همراه با افزایش دستمزدها برسد.

فدرال رزرو که هفته آینده تشکیل جلسه می دهد، به طور گسترده انتظار می رود که با تمرکز بر مبارزه با تورم داغ، دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

افزایش اختلاف نرخ بین ایالات متحده و ژاپن احتمالاً فشار نزولی بر ین را که امسال بیش از 20 درصد در برابر دلار کاهش یافته است، حفظ خواهد کرد.

مقامات ژاپنی تایید کردند که با مداخله در 22 سپتامبر وارد بازار شدند. از آن زمان تاکنون، مقامات در مورد اینکه آیا تلاش بیشتری برای حمایت از ارز انجام داده اند یا خیر، از جمله روز جمعه، زمانی که توکیو احتمالاً مداخله پنهانی انجام داد، سکوت کرده اند.

ذخایر خارجی ژاپن با 1.33 تریلیون دلار، قدرت آتش کافی برای مداخله بارها را در اختیار این کشور قرار می دهد، اما معامله گران تردید دارند که توکیو بتواند به تنهایی روند نزولی ین را معکوس کند.

وزیر دارایی شونیچی سوزوکی تکرار کرد که حرکت بیش از حد ارز نامطلوب است.

وی در جمع خبرنگاران در وزارت دارایی گفت: ما مطلقاً نمی‌توانیم تحرکات بیش از حد در بازار ارز مبتنی بر گمانه‌زنی را تحمل کنیم. او گفت: «ما به نوسانات بیش از حد پاسخ مناسبی خواهیم داد.» دیدگاهی که فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور بعداً روز دوشنبه در پارلمان نیز تکرار کرد.

(1 دلار = 149.3200 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.