رویترز، دیپلمات FX ژاپن قول داد در برابر حرکت های نوسان ین اقدامی “قاطعانه” داشته باشد

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا، در مصاحبه با رویترز در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن در 31 ژانویه 2022 عکس گرفته است. تصویر در 31 ژانویه 2022 گرفته شده است. رویترز/ایسی کاتو 2/2 نوشته لیکا کیهارا واشنگتن (رویترز) – ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن

کد خبر : 267559
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۳:۵۳
رویترز، دیپلمات FX ژاپن قول داد در برابر حرکت های نوسان ین اقدامی “قاطعانه” داشته باشد

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا، در مصاحبه با رویترز در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن در 31 ژانویه 2022 عکس گرفته است. تصویر در 31 ژانویه 2022 گرفته شده است. رویترز/ایسی کاتو

2/2

نوشته لیکا کیهارا

واشنگتن (رویترز) – ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن روز جمعه گفت که مقامات آماده هستند تا در صورت ادامه تحرکات بیش از حد در ین، اقدام قاطعی در بازار ارز انجام دهند.

در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، رهبران مالی گروه هفت (G7) گفتند که از نزدیک “نوسانات اخیر” در بازارها را رصد خواهند کرد و موضع خود را مبنی بر نامطلوب بودن تغییرات بیش از حد نرخ ارز تایید کردند.

کاندا که به عنوان معاون وزیر دارایی در امور بین‌الملل بر سیاست ارزی ژاپن نظارت می‌کند، گفت: همانطور که در بیانیه ذکر شد، نوسانات بیش از حد و حرکت‌های بی‌نظم در بازار ارز تأثیر منفی بر اقتصادها دارد.

کاندا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «اگر تحرکات بیش از حد در ین ادامه یابد، ما آماده ایم هر زمان که بخواهیم اقدام قاطعانه انجام دهیم.

دلار در روز جمعه حدود 1 درصد جهش کرد و به بالاترین حد خود در 32 سال اخیر 148.83 ین رسید، زیرا سرمایه گذاران همچنان بر اختلاف سیاست بین افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده و نرخ های بسیار پایین بانک مرکزی ژاپن متمرکز بودند.

مقامات ژاپنی ماه گذشته در مداخله در بازار برای اولین بار در 24 سال گذشته دلار فروختند و ین خریدند، با هدف کاهش افت سریع ین که توکیو آن را تهدیدی برای اقتصاد می دانست.

کاندا در پاسخ به این سوال که آیا کاهش شدید ین در روزهای اخیر بی ثبات تلقی می شود، گفت: “من در مورد حرکت های خاص بازار اظهار نظر نمی کنم.” وی افزود: «با این حال اشاره می‌کنم که بسیاری از مردم بر این باورند که حرکت‌های اخیر تا حدودی سریع بوده است.»

اظهارات او در حاشیه گردهمایی مقامات مالی جهانی در واشنگتن بیان شد که در آن قدرت گسترده دلار آمریکا موضوع اصلی بحث بود.

دلار تا به امروز بیش از 18 درصد در برابر سبدی از ارزهای اصلی شرکای تجاری و تقریباً 30 درصد تنها در برابر ین تقویت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش ارزش دلار و سرریز شدن آن می شود، گفت: «من در مورد سیاست بانک مرکزی سایر کشورها اظهار نظر نمی کنم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.