رویترز، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن نسبت به ضعیف شدن ین هشدار داد

[ad_1] © رویترز. یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می شود. رویترز/توماس وایت/تصویر نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – دیپلمات ارشد ارزی ژاپن روز دوشنبه گفت که ژاپن هیچ گزینه ای را برای واکنش مناسب به حرکت های ارزی بیش از حد رد نمی کند و هشدارها را در

کد خبر : 366928
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۳۷
رویترز، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن نسبت به ضعیف شدن ین هشدار داد

[ad_1]


© رویترز. یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می شود. رویترز/توماس وایت/تصویر

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – دیپلمات ارشد ارزی ژاپن روز دوشنبه گفت که ژاپن هیچ گزینه ای را برای واکنش مناسب به حرکت های ارزی بیش از حد رد نمی کند و هشدارها را در مورد تضعیف اخیر ین که “سریع و یک طرفه” بود، افزایش داد.

پس از آنکه ین در روز جمعه از مرز 143 ین در روز جمعه تضعیف شد، پایین ترین سطح هفت ماهه خود در برابر دلار، و به پایین ترین سطح 15 سال اخیر فراتر از 155 ین در برابر یورو سقوط کرد، دولت گفت: ارزها باید در مسیری باثبات حرکت کنند و منعکس کننده اصول بنیادی باشند.

این ارز که اغلب به عنوان یک دارایی امن تلقی می شود، دوباره تحت فشار فروش قرار گرفته و مصرف کنندگان را با افزایش هزینه واردات تهدید می کند.

ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که آیا مقامات آماده مداخله در بازار هستند یا خیر، به خبرنگاران گفت: ما همه گزینه‌ها را در اختیار داریم و هیچ کدام را رد نمی‌کنیم.

“من در مورد آنچه که در حال حاضر باید انجام شود اظهار نظر نمی کنم.”

واگرایی سیاست پولی بین بانک مرکزی ژاپن (BOJ) و فدرال رزرو ایالات متحده باعث افزایش ارزش دلار تلقی شد، زیرا ژاپن به کاهش قیمت ادامه می دهد در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده به شدت سیاست های خود را برای مبارزه با تورم تشدید کرده است.

سخنگوی ارشد دولت گفت که دولت به دقت بازار ارز را زیر نظر دارد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، به خبرنگاران گفت: «برای بازار ارز مهم است که با ثبات حرکت کند که منعکس کننده اصول بنیادی است. دولت با احساس فوریت قوی بازار ارز را از نزدیک نظاره خواهد کرد و به اقدامات بیش از حد پاسخ مناسب خواهد داد.

ژاپن آخرین بار در ماه اکتبر اقدام به مداخله نادری در خرید ین کرد تا پس از سقوط به پایین ترین سطح 32 ساله خود یعنی نزدیک به 152 ین در برابر دلار، از تضعیف آن جلوگیری کند.

دایساکو اوئنو، استراتژیست ارشد FX در میتسوبیشی UFJ (NYSE:) گفت: “زمانی که مقامات ژاپنی در سپتامبر گذشته مداخله کردند، دلار حدود 145 ین معامله می شد، بنابراین بازیگران بازار آستانه ای فراتر از 145 ین را به عنوان منطقه قرمز تعیین کردند.” مورگان استنلی (NYSE:) اوراق بهادار.

اگر مقامات هشدارها را تشدید کنند تا چیزهایی مانند “عمیقا نگران” و/یا “آماده انجام اقدام قاطع” را بیان کنند، احتمال مداخله افزایش خواهد یافت.

از کاندا در مورد شانس مداخله پرسیده شد، گفت که هیچ گزینه ای را رد نمی کند.

کاندا گفت: «صرف نظر از جهت، به طور کلی برای اقتصاد ژاپن و اقتصاد جهانی خوب نیست اگر نرخ ارز بیش از حد به گونه‌ای حرکت کند که از اصول اقتصادی منحرف شود.»

“حرکات زیربنایی سریع و یک طرفه هستند.”

او گفت که مقامات به جای سطوح آن بر سرعت حرکت در ین تمرکز کرده اند.

سرمایه گذاران پس از اینکه بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را در یک بررسی دو روزه که در 16 ژوئن خاتمه یافت، نرخ بهره را بسیار پایین نگه داشت، ین فروختند، زمانی که این بانک متعهد شد که محرک های خود را حفظ کند، برخلاف سایر بانک های مرکزی که سیاست های سخت گیرانه خود را برای کاهش تورم سرسخت انجام دادند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.