رویترز، جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: نمادهای ارز مجازی بیت کوین در این تصویر تصویری که در 13 مارس 2020 گرفته شده است، مشاهده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر بانگوی (رویترز) – ریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است و اولین کشور در آفریقا و تنها

کد خبر : 199245
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
رویترز، جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: نمادهای ارز مجازی بیت کوین در این تصویر تصویری که در 13 مارس 2020 گرفته شده است، مشاهده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

بانگوی (رویترز) – ریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است و اولین کشور در آفریقا و تنها دومین کشور در جهان است که این کار را انجام می دهد.

با وجود ذخایر غنی طلا و الماس، جمهوری آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین و کمتر توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است و سال‌ها است که درگیر خشونت‌های شورشیان بوده است.

در بیانیه‌ای که به امضای Obed Namsio، رئیس دفتر رئیس‌جمهور Faustin-Archange Touadera رسید، لایحه‌ای در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال هفته گذشته به اتفاق آرا توسط پارلمان تصویب شد.

نامسیو بدون ذکر جزئیات به رویترز گفت: «رئیس‌جمهور از این لایحه حمایت می‌کند زیرا شرایط شهروندان آفریقای مرکزی را بهبود می‌بخشد.

وی در این بیانیه آن را “گامی تعیین کننده در جهت گشودن فرصت های جدید برای کشورمان” خواند.

جمهوری آفریقای مرکزی یکی از شش کشوری است که از فرانک سی‌اف‌ای آفریقای مرکزی، یک ارز منطقه‌ای که توسط بانک کشورهای آفریقای مرکزی (BEAC) اداره می‌شود، استفاده می‌کند.

دو تن از نخست وزیران سابق این کشور هفته گذشته نامه ای را امضا کردند که در آن نگرانی خود را در مورد پذیرش بیت کوین بدون راهنمایی BEAC ابراز کردند و آن را “جرم جدی” خواندند.

سخنگوی BEAC به رویترز گفت: “BEAC همزمان با عموم مردم از تصویب قانون جدید در مورد ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی مطلع شد.” و افزود که این بانک هنوز پاسخ رسمی نداشته است.

السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سال گذشته پذیرفت، اما این عرضه به دلیل شک و تردید با مانع مواجه شد و در بحبوحه آشفتگی بازار جهانی، پیشنهاد اوراق قرضه بیت کوین را در ماه مارس به تعویق انداخت.

دولت‌های آفریقا رویکردهای متفاوتی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین اتخاذ کرده‌اند.

بانک مرکزی نیجریه سال گذشته قبل از راه اندازی ارز دیجیتال خود به نام eNaira، بانک های محلی را از کار با ارزهای دیجیتال منع کرد.

تنظیم‌کننده‌های آفریقای جنوبی در حال بررسی مقررات بالقوه ارزهای دیجیتال و سایر فناوری‌های بلاک چین بوده‌اند و بانک مرکزی تانزانیا سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک دستورالعمل ریاست‌جمهوری برای آماده‌سازی برای ارزهای دیجیتال است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.