رویترز، با تشدید جنگ در اوکراین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید

© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در 23 ژانویه 2015 در تورنتو گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ تورنتو (رویترز) – به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی که دارایی های امن را تقویت کرد، دلار کانادا در برابر

کد خبر : 257933
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
رویترز، با تشدید جنگ در اوکراین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید



© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در 23 ژانویه 2015 در تورنتو گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ

تورنتو (رویترز) – به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی که دارایی های امن را تقویت کرد، دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود در روز چهارشنبه به پایین ترین حد دو سال اخیر سقوط کرد، اما این حرکت با افزایش قیمت نفت و در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره محدود شد.

دلار آمریکا افزایش‌های اخیر را در برابر سبدی از ارزهای اصلی افزایش داد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از فراخوانی 300000 نیروی ذخیره برای جنگ در اوکراین و به غرب اعلام آمادگی برای استفاده از سلاح هسته‌ای برای دفاع از روسیه، کاهش یافت.

قیمت نفت، یکی از صادرات عمده کانادا، با تشدید جنگ نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت و گاز را افزایش داد. قیمت ها با 1.3 درصد افزایش به 85.04 دلار در هر بشکه رسید.

دلار کانادا با 0.1 درصد کاهش در 1.3380 به دلار آمریکا یا 74.74 سنت آمریکا معامله شد، پس از اینکه ضعیف ترین خود از سپتامبر 2020 در 1.3393 را لمس کرد.

انتظار می رود که فدرال رزرو روز چهارشنبه برای سومین بار متوالی نرخ بهره را به میزان سه چهارم افزایش دهد و نشان دهد که هزینه های استقراض چقدر بیشتر و با چه سرعتی ممکن است برای مهار یک شیوع بالقوه خورنده تورم نیاز به افزایش داشته باشد.

بانک مرکزی کانادا نیز با تورم مبارزه کرده است. روز سه‌شنبه، پل بیدری، معاون رئیس‌جمهور کانادا گفت که تورم در کانادا “بسیار بالا” است اما در مسیر درستی قرار دارد و افزود که بانک مرکزی هر کاری که لازم باشد برای بازگرداندن افزایش قیمت‌ها به هدف انجام خواهد داد.

بازده اوراق قرضه دولتی کانادا در سراسر منحنی پایین تر بود و این حرکت در خزانه داری ایالات متحده را دنبال می کرد. شاخص 10 ساله با 3.062% به پایین‌ترین سطح خود از 13 سپتامبر رسید و پس از بهبودی اندکی به 3.072% رسید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.