رویترز، با افزایش نگرانی‌های رشد، ارزش دلار در پیشنهاد ایمنی افزایش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – پس از آن که داده‌های ناامیدکننده فعالیت تجاری از سراسر جهان احساسات ریسک را تضعیف کرد و اظهارات تندروانه بانک‌های مرکزی بر

کد خبر : 366158
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
رویترز، با افزایش نگرانی‌های رشد، ارزش دلار در پیشنهاد ایمنی افزایش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – پس از آن که داده‌های ناامیدکننده فعالیت تجاری از سراسر جهان احساسات ریسک را تضعیف کرد و اظهارات تندروانه بانک‌های مرکزی بر فشار بر ارزهای پرریسک‌تر افزود، دلار در برابر یورو افزایش یافت.

داده‌های نظرسنجی روز جمعه نشان داد که فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرد زیرا رشد خدمات برای اولین بار در سال جاری کاهش یافت و انقباض در بخش تولید عمیق‌تر شد.

با این حال، تصویر کلی نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه دوم با وجود نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو در سال گذشته باعث ایجاد رکود خواهد شد، ادامه دارد.

داده‌های قبلی در جلسه نشان داد که رشد تجارت منطقه یورو در ماه ژوئن تقریبا متوقف شده است. رکود در تولید عمیق تر شد، در حالی که فعالیت در بخش خدمات غالب بلوک به سختی گسترش یافت، زیرا تقاضای کلی برای اولین بار از ژانویه کاهش یافت.

بیپان رای، رئیس استراتژی FX آمریکای شمالی در CIBC Capital Markets می‌گوید: «ما در حال مشاهده سیگنال‌هایی از سوی کسب‌وکارها هستیم که نشان می‌دهد تقاضا در حاشیه کاهش می‌یابد و این منجر به تنظیم مجدد انتظارات از ظاهر تولید آینده می‌شود. .

رای گفت: «من فکر می‌کنم نگرانی در مورد چشم‌انداز آینده در حال حاضر بر ریسک‌پذیری تأثیر می‌گذارد و دلار تا حدودی از آن فاصله می‌گیرد.»

یورو با 0.57 درصد کاهش به 1.08925 دلار رسید که کمترین میزان در سه روز اخیر در برابر دلار آمریکا است. این ارز که ارز را در برابر شش رقیب اندازه گیری می کند، 0.49 درصد افزایش یافت و به 102.89 رسید.

رای گفت که معامله گرانی که با نزدیک شدن به پایان ماه و سه ماهه اوراق بهادار را دو برابر می کنند، احتمالاً از ارز ایالات متحده حمایت می کند.

داده‌های روز جمعه پس از شگفتی‌های افزایش نرخ بهره و اظهارنظرهای تندروانه بانک‌های مرکزی در سطح جهان به دست آمد که نگرانی‌های بازار مبنی بر اینکه سیاست‌گذاران مجبورند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای مهار تورم، حتی در خطر وارد کردن اقتصادشان به رکود، ادامه دهند، دوباره به دست آورد.

کیت جوکز، استراتژیست ارشد FX در Societe Generale، «پس از افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره در بریتانیا و نروژ دیروز، بازارها نگران شگفتی‌های افزایش نرخ بهره هستند، و این به دلار کمک کرد، حتی قبل از اینکه آمار PMI اروپا را ببینیم». (OTC:)، در یادداشتی آمده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی نرخ های بهره را با “سرعتی دقیق” از اینجا تغییر خواهد داد، اما احتمال کاهش نرخ بهره “به این زودی ها” را رد کرد.

در برابر ین، دلار با 0.44 درصد افزایش به 143.76 ین رسید که قوی ترین سطح آن در بیش از هفت ماه گذشته است. پول ژاپن دوباره تحت فشار قرار گرفته است زیرا بانک ژاپن (BOJ) مواضع فوق‌العاده‌ای را حفظ کرده است.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تورم اصلی مصرف‌کننده ژاپن در ماه می فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و شاخص بدون احتساب هزینه‌های سوخت با سریع‌ترین سرعت سالانه در ۴۲ سال گذشته افزایش یافت و بر بانک‌های ژاپن برای حذف تدریجی محرک‌های عظیم خود فشار آورد.

پوند در روز جمعه 0.30 درصد کاهش یافت و به 1.271 دلار رسید، تا هفته را حدود 1 درصد کاهش دهد، بزرگترین کاهش هفتگی در شش هفته اخیر.

پس از آن که بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه در واکنش به تورم مداوم افزایش نرخ بهره را افزایش داد، ارز بریتانیا تحت فشار افزایش انتظارات برای سقوط اقتصاد بریتانیا به رکود قرار گرفت.

دلار استرالیا و نیوزلند روز جمعه با پرهیز معامله گران از ارزهای پرریسک تر مواجه شدند.

این شاخص با 1.16 درصد کاهش به 0.6678 دلار رسید و به سمت زیان هفتگی نزدیک به 3 درصدی پیش رفت که بدترین هفته از اواخر آگوست تاکنون بود. قیمت 0.62 درصد کاهش یافت و به 0.6139 دلار رسید که در هفته حدود 1.6 درصد کاهش داشت.

در ارزهای رمزنگاری شده، بیت کوین با افزایش 3.46 درصدی به 30924 دلار به بالاترین میزان در یک سال اخیر رسید، در حالی که نزدیک به 17 درصد افزایش در هفته را تجربه کرد، که بهترین سود هفتگی آن از اواسط مارس است که توسط برنامه BlackRock (NYSE:) برای ایجاد بیت کوین تقویت شده است. صندوق قابل معامله در بورس

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.