روپیه پاکستان به پایین ترین حد خود رسید، اوراق قرضه با طولانی شدن مذاکرات صندوق بین المللی پول سقوط کرد. رویترز

[ad_1] © رویترز. تاجری اسکناس های روپیه پاکستان را در یک باجه صرافی در پیشاور، پاکستان می شمرد، 3 دسامبر 2018. رویترز/فیاض عزیز توسط آصف شهزاد و آریبا شهید اسلام آباد (رویترز) – روپیه پاکستان به پایین ترین سطح خود رسید و اوراق قرضه دلاری آن روز پنجشنبه سقوط کرد زیرا این کشور برای باز

کد خبر : 327959
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
روپیه پاکستان به پایین ترین حد خود رسید، اوراق قرضه با طولانی شدن مذاکرات صندوق بین المللی پول سقوط کرد. رویترز

[ad_1]


© رویترز. تاجری اسکناس های روپیه پاکستان را در یک باجه صرافی در پیشاور، پاکستان می شمرد، 3 دسامبر 2018. رویترز/فیاض عزیز

توسط آصف شهزاد و آریبا شهید

اسلام آباد (رویترز) – روپیه پاکستان به پایین ترین سطح خود رسید و اوراق قرضه دلاری آن روز پنجشنبه سقوط کرد زیرا این کشور برای باز کردن بودجه حیاتی صندوق بین المللی پول تلاش می کند، در حالی که افزایش نرخ بهره بیش از حد انتظار نتوانست بازارهای آن را احیا کند.

روپیه با کاهش 6.66 درصدی به ازای هر دلار آمریکا در بازار بین بانکی به پایین ترین سطح خود یعنی 285.09 بسته شد. اوراق قرضه بین المللی این کشور در برابر دلار بیش از 3 سنت کاهش یافت.

این ارز – که از ابتدای سال نزدیک به 20 درصد تضعیف شده است – پس از تاخیر در توافق بین پاکستان و صندوق بین المللی پول (IMF) که طرفین از اوایل ماه گذشته در حال مذاکره بودند، کاهش یافته است.

محمد سهیل از کارگزاری Topline Securities، یک کارگزاری مستقر در کراچی، گفت: «تأخیر در تأمین مالی صندوق بین‌المللی پول باعث ایجاد عدم اطمینان در بازار ارز می‌شود.

بودجه صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد آسیای جنوبی، که در آشفتگی اقتصادی به سر می‌برد، برای باز کردن سایر منابع مالی خارجی دوجانبه و چندجانبه حیاتی است.

ذخایر ارزی بانک مرکزی پاکستان به حدی کاهش یافته است که به سختی می تواند سه هفته واردات را پوشش دهد.

حرکت به سمت یک رژیم نرخ مبادله ارز مبتنی بر بازار از جمله اقداماتی است که صندوق بین المللی پول از پاکستان می خواهد تا برای پاک کردن نهمین بررسی خود انجام دهد.

در صورت تایید هیئت مدیره، بخشی از بودجه بیش از 1 میلیارد دلاری که از اواخر سال گذشته به دلیل چارچوب سیاستی به تعویق افتاده است، آزاد خواهد شد.

اسحاق دار وزیر دارایی در توییتر گفت: «مذاکرات ما با صندوق بین المللی پول در شرف پایان است و ما انتظار داریم تا هفته آینده توافقنامه سطح کارکنان را با صندوق بین المللی پول امضا کنیم.

اقدامات قبلی

پیش نیازهای صندوق بین المللی پول با هدف اطمینان از کاهش کسری مالی پاکستان قبل از بودجه سالانه خود در ماه ژوئن است.

پاکستان در حال حاضر بسیاری از اقدامات قبلی دیگر را انجام داده است که شامل افزایش تعرفه های سوخت و انرژی، حذف یارانه ها در بخش های صادرات و برق، و ایجاد درآمدهای بیشتر از طریق مالیات های جدید در بودجه تکمیلی می شود.

به گفته تحلیلگران، با این حال، تعدیل‌های مالی مورد نیاز هر معامله، احتمالاً به تورم بی‌سابقه‌ای که در ماه فوریه به 31.5 درصد رسید، می‌افزاید.

بانک مرکزی پاکستان روز پنجشنبه برای مقابله با تورم فزاینده، تقویت پول خود و برآورده کردن یکی دیگر از تقاضاهای صندوق بین المللی پول، افزایش بیش از حد انتظار 300 بشکه ای نرخ بهره را اعلام کرد.

سیاست گذاران با پیشبرد جلسه ای که در ابتدا برای 16 مارس برنامه ریزی شده بود، نرخ وام های کلیدی را به 20 درصد افزایش دادند – بالاترین سطح آن از اکتبر 1996.

تامین مالی خارجی دوجانبه و چندجانبه از دیگر خواسته های صندوق بین المللی پول است، اما پیشرفت کند بوده است.

متحد دیرینه چین تنها کشوری است که 700 میلیون دلار به اسلام آباد بازپرداخت کرده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی در پکن گفت که چین و پاکستان “شریکای استراتژیک در همه حال و دوستان محکم” هستند و از همه طلبکاران خواست تا “با هم عمل کنند و نقش سازنده ای در ثبات اقتصاد پاکستان ایفا کنند.” و جامعه.”

اوراق قرضه بین المللی پاکستان با کاهش شدید مواجه شد.

برخی از اوراق بهادار بیش از 3 سنت بر دلار افت کرد و حق بیمه درخواستی سرمایه گذاران برای نگهداری اوراق قرضه در محل امن خزانه داری ایالات متحده به شدت افزایش یافت، که آخرین بار در اوایل ژانویه مشاهده شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.