روپیه هند به پایین ترین حد خود رسید، بازدهی در پی افزایش قیمت نفت خام افزایش یافت. رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: مردی اسکناس های پول هند را در داخل مغازه ای در بمبئی، هند، 13 اوت 2018 می شمرد. رویترز/فرانسیس ماسکارنهاس توسط سواتی بات بمبئی (رویترز) – روپیه هند روز دوشنبه به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، در حالی که با افزایش شدید قیمت‌های جهانی به دلیل نگرانی در مورد تورم داخلی

کد خبر : 175527
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۲۷
روپیه هند به پایین ترین حد خود رسید، بازدهی در پی افزایش قیمت نفت خام افزایش یافت. رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: مردی اسکناس های پول هند را در داخل مغازه ای در بمبئی، هند، 13 اوت 2018 می شمرد. رویترز/فرانسیس ماسکارنهاس

توسط سواتی بات

بمبئی (رویترز) – روپیه هند روز دوشنبه به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، در حالی که با افزایش شدید قیمت‌های جهانی به دلیل نگرانی در مورد تورم داخلی و تقویت چشم‌انداز افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، بازده اوراق قرضه افزایش یافت.

هند بیش از دو سوم نفت مورد نیاز خود را وارد می کند. قیمت های بالا احتمالاً کسری تجاری و حساب جاری کشور را افزایش داده و تورم وارداتی را تقویت می کند.

روپیه تا حدی قابل تبدیل به 76.96 در برابر دلار خاتمه یافت که پایین‌ترین رکورد آن یعنی 76.97 بود که در اوایل جلسه ثبت شده بود. جمعه ساعت 76.16 بسته شد.

روپیه در 22 آوریل 2020 در بحبوحه همه گیری کووید-19 به رکورد قبلی خود یعنی 76.9050 رسید.

در حالی که ایالات متحده و متحدان اروپایی تحریم واردات نفت روسیه را در نظر گرفتند، در حالی که تاخیر در بازگشت احتمالی نفت خام ایران به بازارهای جهانی، نگرانی‌های شدید عرضه را تشدید کرد، به نزدیک به 130 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از سال 2008 است.

سقوط سهام محلی همچنین فشار بیشتری بر روپیه اضافه کرد زیرا سرمایه‌گذاران خارجی به تخلیه دارایی‌های پرریسک‌تر ادامه دادند. ()

آخرین داده ها نشان می دهد که سرمایه گذاران خارجی در روز پنجشنبه 862.56 میلیون دلار سهام فروخته اند که مجموع فروش در سال 2022 را به 11.25 میلیارد دلار رساند.

یک معامله گر ارشد در یک بانک خارجی گفت: “سهام به معاملات قرمز ادامه دادند و ما شاهد فروش پایدار توسط صندوق های خارجی بودیم. اگرچه RBI به احتمال زیاد دلار را به صورت پراکنده می فروخت، آنها نمی خواستند در برابر موج زیاد وارد شوند.”

بانک مرکزی هند معمولاً دلار را از طریق بانک های دولتی می فروشد تا از حرکت شدید روپیه جلوگیری کند. با وجود ذخایر فارکس به 631.53 میلیارد دلار تا اوایل ماه مارس، معامله گران احساس می کنند که قدرت آتش کافی برای جلوگیری از سقوط بسیار شدیدتر ارز را دارد.

با این حال، نگرانی اصلی این است که آیا RBI مجبور خواهد شد برای مهار تورم از طریق افزایش نرخ بهره پس از بحران اوکراین اقدام کند یا خیر.

تا کنون، RBI تعهد خود را برای احیای رشد اقتصادی و سازگاری سیاست ها تکرار کرده است.

هفته گذشته، اقتصاددانان و تحلیلگران گفتند که با افزایش قیمت جهانی نفت و بازگشایی اقتصاد داخلی پس از موج سوم همه‌گیری، احتمالاً کسری تجاری و حساب جاری هند افزایش می‌یابد و روپیه را تحت فشار قرار می‌دهد.

بازده اوراق 10 ساله معیار معامله را با 6.89 درصد به پایان رساند، 8 واحد پایه افزایش در روز، که بزرگترین افزایش آن در یک جلسه از زمان فروش در روز بودجه در 1 فوریه است، زمانی که دولت به شدت بالاتر از حد انتظار اعلام کرد. استقراض در بازار

سرمایه گذاران از نزدیک وضعیت ژئوپلیتیک جهانی و همچنین نتایج انتخابات ایالتی را که قرار است در 10 مارس برای جهت گیری بیشتر اعلام شود، رصد خواهند کرد.

تحلیلگران Emkay Global Financial Services در یادداشتی نوشتند: “معکوس ضررهای اخیر تنها در صورتی دیده می شود که جفت نقطه ای به زیر 76.50 برسد. این جفت ارز اهداف صعودی 77.30/77.52 را تا زمانی که حمایت حفظ شود، خواهد داشت.”

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.