روپیه هند با افزایش قیمت نفت توسط Investing.com به رکورد 82 رسید

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com– روپیه هند در برابر دلار در روز جمعه به پایین ترین سطح خود رسید زیرا افزایش قیمت نفت، تقاضای دلار شرکت ها و نگرانی های فزاینده از یک فدرال رزرو جنگ طلب، ارز را در این هفته تحت تاثیر قرار داد. ارزش هر دلار تا 0.4 درصد کاهش

کد خبر : 264696
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
روپیه هند با افزایش قیمت نفت توسط Investing.com به رکورد 82 رسید

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– روپیه هند در برابر دلار در روز جمعه به پایین ترین سطح خود رسید زیرا افزایش قیمت نفت، تقاضای دلار شرکت ها و نگرانی های فزاینده از یک فدرال رزرو جنگ طلب، ارز را در این هفته تحت تاثیر قرار داد.

ارزش هر دلار تا 0.4 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم تاریخ 82.356 رسید. همچنین قرار بود این هفته در چهارمین هفته متوالی زیان خود، نزدیک به 0.8 درصد از دست بدهد.

با توجه به جایگاه هند به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان، افزایش قیمت نفت بیشترین وزن روپیه در این هفته را داشت. این کشور حدود 80 درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می کند و روپیه را نسبت به هر گونه افزایش قیمت نفت حساس می کند.

به دلیل کاهش “عمیق” عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، و با آمادگی ایالات متحده برای پاسخ به این اقدام، نوسانات بیشتری را در پیش گرفته اند.

قیمت نفت خام در این هفته بین 7 تا 11 درصد افزایش یافته است و بزرگترین افزایش هفتگی خود از روزهای آغازین درگیری روسیه و اوکراین در سال جاری است.
رویترز گزارش داد که روپیه نیز تحت فشار تقاضای دلار شرکت ها، به ویژه در میان واردکنندگان و پرداخت های مربوط به دفاع قرار گرفت.

ارزهای بازارهای نوظهور در این هفته با فشار مجدد دلار مواجه شدند، زیرا ارزش دلار در آستانه انتشار داده های کلیدی ایالات متحده که در اواخر روز منتشر می شود، تقویت شد. معامله گران می ترسند که ارزیابی قوی تر از حد انتظار به فدرال رزرو فضای بیشتری برای افزایش شدید نرخ بهره بدهد، دلار را تقویت کند و باد مخالف بیشتری را برای سایر ارزها ایجاد کند.

ضعف اخیر روپیه باعث شده است که بانک مرکزی هند برای حمایت از این ارز، دلار را به فروش برساند. اما این نگرانی ها را در مورد کاهش ذخایر ارزی هند افزایش داده است.

RBI نیز هفته گذشته، تعهد خود را به تشدید سیاست پولی در مواجهه با کاهش روپیه و افزایش تورم تکرار کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.