روپیه در افزایش نرخ بهره RBI تقویت می شود

[ad_1] روپیه در برابر دلار با خبر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی هند به بالاتر از حد انتظار 4.9 درصد در مقابل 4.8 درصد و 4.4 درصد قبلی، روپیه در برابر دلار تقویت شد. تورم در سومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه آوریل به 7.9 درصد رسید که بسیار فراتر از سطح هدف 4 درصدی

کد خبر : 214289
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۵۹
روپیه در افزایش نرخ بهره RBI تقویت می شود

[ad_1]

روپیه در برابر دلار با خبر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی هند به بالاتر از حد انتظار 4.9 درصد در مقابل 4.8 درصد و 4.4 درصد قبلی، روپیه در برابر دلار تقویت شد.

تورم در سومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه آوریل به 7.9 درصد رسید که بسیار فراتر از سطح هدف 4 درصدی که سیاست گذاران هند را هدف گذاری کرده بودند.

حرکت جنگ طلبانه RBI به موقع است زیرا ارزهای کشورهای تازه صنعتی شده مانند هند با ارزهای اصلی مانند USD و GBP روبرو هستند. این ارزها پس از ماه‌های متوالی انقباض پولی تقویت شده‌اند و INR را در وضعیت بدی قرار داده‌اند.

این برای اقتصاد هند چه معنایی دارد؟ از نظر مبادله ارز و معاملات، INR در سمت ضعیف‌تر نرخ ارز قرار دارد. از طرفی، این امر باعث رقابتی شدن کالاها و خدمات داخلی هند می شود. از جنبه نزولی، جریان خروج سرمایه بیشتر است زیرا مشاغل و افراد روپیه خود را مبادله می کنند و پس انداز خود را به ارزهای خارجی مانند USD حفظ می کنند تا در برابر ضعف INR محافظت کنند. علاوه بر این، کالاهای وارداتی مانند سوخت و اقلام مصرفی مقرون به صرفه تر هستند. سفر به خارج از کشور و خرید کالاهای خارجی زمانی که پول داخلی ضعیفتر از سایر ارزها باشد دشوارتر است.

آیا افزایش نرخ بهره RBI باعث تقویت روپیه می شود؟ احتمالاً حداقل در کوتاه مدت. چشم انداز اقتصاد هند نسبتاً خوش بینانه است و فرماندار شاکتیکانتا داس نرخ رشد 7.2 درصدی را برای سال کامل 2021-2022 پیش بینی کرده است. برای اینکه روپیه در برابر دلار آمریکا قدرت بیشتری به دست آورد، رشد اقتصادی باید همانطور که انتظار می‌رفت در مسیر خود باقی بماند و RBI ممکن است تصمیم بگیرد در کوتاه‌مدت دوباره نرخ رپو خود را افزایش دهد.

بیشتر اقتصادها، از جمله اقتصاد هند، با تورم ناشی از قیمت بالای نفت خام که درگیری در اوکراین به سمت بالا فشار آورده است، دست و پنجه نرم می کنند. اتکای هند به واردات سوخت خارجی بر اقتصاد تاثیر می گذارد و در زمان نگارش این مقاله، قیمت نفت خام هنوز بسیار بالای 100 دلار در هر بشکه است.

رویدادهای معاملاتی بیشتری را در تقویم فارکس Admirals مشاهده کنید.

اشاره کوتاه

INR چیست؟

INR رمز ارز روپیه هند، واحد پول ملی هند است. ارز شناور آزاد هند که به عنوان یک اقتصاد تازه صنعتی طبقه بندی شده است، توسط رشد تولید ناخالص داخلی حدود 7 درصد در سال پشتیبانی می شود.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.